Een toets na de vakantie in het basisonderwijs vind ik persoonlijk niet zo handig. En zo het ook vervelend vinden voor mijn kind als het dan moet leren in de vakantie. Het zou echter nooit in mij opkomen hier een mail over te sturen naar een leerkracht en zeker niet met zulke statements als deze ouder heeft gemaakt. Ik snap TS volkomen als ze zegt dat ze de toets niet verplaatst. Het is namelijk niet aan de ouders, maar aan TS wanneer de toets gegeven wordt.
Oh heb ik even overheen gelezen.. eerst zei ze namelijk van niet. Ben stiekem wel benieuwd waarom ze dat toch heeft gedaan
Vakantie = vakantie. Ik werk zelf in het onderwijs en zou een toets niet direct na de vakantie plannen. Dat zou immers betekenen dat je in de vakantie alsnog bezig moet voor school...en daar is de vakantie niet voor bedoeld. Vakantie = ontspannen, uitrusten, genieten.
Wij gaan normaal altijd op vakantie in de meivakantie dus ik zou er ook absoluut niet blij mee zijn dat dochter huiswerk mee krijgt in de vakantie. Dan heb je in de vakantie nog de spanning en de strijd van een test leren Ik had het praktischer gevonden als je hem op donderdag of vrijdag gepland had.