Ervaringen met Broxil antibiotica?

Discussie in 'De lounge' gestart door Twinkeltjes, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Net van de dokter een receptje Broxil antibiotica meegekregen tegen keelontsteking. Ik doe net dat pakje open en wat zijn die capsules groot!! Ik ben al geen held met medicijnen slikken, maar als ze zo groot zijn ben ik al helemaal een watje. Ik zie er nu al tegenop om dat ding in 1x door te moeten slikken. Heeft er iemand tips om het makkelijk weg te krijgen (zonder kotsneigingen)? En had je bijwerkingen?

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik heb geen moeite met capsules slikken dus daar geen tips voor.
    wel vreselijke bijwerkingen van gehad. Misselijk misselijk misselijk!
    Succes!

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    In een grote lepel yoghurt/vla misschien, ik stopte een pil altijd in een klein stukje banaan, zodat ik nog een beetje moest kauwen om het weker te maken en het 'natuurlijker' aanvoelde dat ik dan een wat dikkere brei moest doorslikken.. Nu zoveel medicijnen achter de rug dat ik het zonder red.

Succes/sterkte!

4. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    De capsules mogen volgens mij niet open, maar je mag het wel mengen met vla/yoghurt. Of op een lepeltje met water zodat het wat zachter wordt.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Vond het doorslikken niet zo'n drama, amper bijwerkingen gehad terwijl ik een hele hoge dosering had.

6. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Bij mij hielp deze kuur niet. Nam hem in met vla.

7. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Nou heb het toch maar ingeslikt, moest met een glas water of thee of iets. Ging wel goed gelukkig, hopelijk geen bijwerkingen. Normaal heb ik nooit ergens bijwerkingen van dus maak me niet zo een zorgen.

8. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ook pas gehad voor hetzelfde. Ze zijn wel glad en glijden makkelijk naar binnen. Hier hebben ze heel goed hun werk gedaan. (Kuur van 10 dagen)

Beterschap!

9. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Antibiotica (en andere pillen trouwens ook) innemen met melkproducten is geen aanrader. Het gaat de werking tegen.
    Bovendien zijn bij een keelontsteking melkproducten sowieso niet zo handig omdat je er veel slijm van aan maakt.
    Neem liever appelmoes.
    En anders je apotheek even bellen of je ze mag breken (altijd eerst vragen!) en evt vragen als het echt niet lukt of je wat anders kan krijgen.

Deel Deze Pagina