Ik vraag net aan een mede-zwangere op msn, of de bezoekjes bij de VK langzamerhand ook wat meer inhoud krijgen. Ik heb namelijk steeds een 5 minuten APK keuring (bloeddruk, hartje luisteren, buik voelen en doegie). Nu zei zij dus dat ze altijd wel 15-20 minuten binnen is en van alles wordt uit gelegd. Verder dat er vaak vriendinnen mee zijn, die dan mogen voelen. Nu heb ik altijd of mijn vriend of mijn moeder mee gehad, maar ik krijg noch uitleg, noch wordt mijn moeder erin betrokken. Naar aanleiding hiervan vraag ik me dus af hoe jullie bezoekjes met de VK verlopen. Ben ik de enige met een 5 minuten APK?
Bij mij werd het juist steeds korter (de 1ste keer dan), nu met de 2de duurt het ook niet meer dan 5 minuten. Ergens zonde van je tijd, maar goed.. er wordt wel even naar je gekeken. En als ik vragen heb, dan maken ze wel tijd!
ik heb er vanavond 15 minuten gezeten, wegen, bloeddruk, hb prikken, urine na kijken, hartje luisteren, baby voelen en mij laten voelen, en nog een fijn praatje met daarin vragen van weers zijde. Ik ben eigenlijk altijd 15 minuten binnen.
Ik sta na 5 tot 10 minuten weer buiten. Even een praatje om te vragen hoe het gaat en of ik nog vragen heb. Die heb ik meestal niet omdat alles wat ik wil weten eigenlijk al op deze site staat Daarna bloeddruk, ijzergehalte, buik voelen, baarmoeder meten en positie kindje en nog even hartje luisteren. Nou, tot de volgende keer maar weer
Deze keer duurde t iets langer, aangezien ze wilde weten waar ik wil bevallen e.d. Vind het nog steeds een soort APK keuring, hehe.
haha .. een punt van herkenning voor mij. ik voel me soms net een nummer. ik kom binnen, bloeddruk, voelen, hartje, vragen, doegie ook een apk hahaha. zal wel normaal zijn, maar ik had er hele andere verwachtingen bij. ik meot zeggen dat het wel aan licht welke vlk ik heb.. de een neemt er meer tijd voor. maar iktref altijd de ''verkeerde""
Bij mij is het ook meestal 10 minuten ofzo. Kom binnen en even een kort praatje hoe het gaat. Dan bloeddruk meten, urine testen, wegen, voelen, hartje luisteren en klaar. Dan wordt er nog een datum gepland voor een nieuwe afspraak en is er soms wel gelegenheid tot vragen stellen oid. Idd beetje APK ja! Gr Otje
Hier ook de APK vind eigenlijk wel lekker want ik houd niet zo van een polonaise aan me lijf...Als ik vragen heb kan ik echter wel altijd op uitgebreid antwoord rekenen....
hallo, bij ons duurt het meer dan 1 uur. Ik woon in België en ga ook naar de vroedvrouw ipv de gyn. We gaan binnen, in de sofa zitten. Vraagjes stellen, vertellen hoe het gaat. Moederboekje invullen. Dan op de bank liggen. Buik voelen. Ze legt dan uit hoe de baby ligt. Dan mogen wij (mijn man en ik) dat ook voelen. Dan hartje luisteren, buik meten. Bloeddruk. Gisteren zijn we nog geweest en ze had zo'n houten ding om de hartslag mee te horen. En dat wou ze testen of dat zou lukken. Het ging en toen heeft ze het uitgelegd aan m'n man en mocht die. Ik vind het erg leuk zo. Saartje
Ik sluit me aan bij Sam. In theegeleuter heb ik geen zin, en als ik een vraag heb, krijg ik altijd duidelijk en uitgebreid antwoord. Ik ben gewoon elke keer weer zó blij dat alles goed gaat, dat is het enige dat telt voor mij.
Ik heb ook altijd een 5-10 minuten gesprek. Bloeddruk, buik voelen en hartje luisteren. Moet zeggen dat ik zelf ook geen vragen heb, alles verloopt voorspoedig. Misschien als je zelf veel te vragen hebt dat zo'n gesprek dan automatisch langer duurt.
misschien is dat inderdaad wel zo. Bij ons verloopt ook alles voorspoedig, maar ik we hebben lang getwijfeld waar te bevallen (thuis of ziekenhuis) en daar hebben we veel over gepraat. Omdat in België thuisbevallingen niet vaak voorkomen, konden we ook nergens anders terecht met onze vragen. Gelukkig dat iedereen zich goed voelt bij de manier van werken van zijn vk, want dat is toch het belangrijkste. We gaan trouwens thuis bevallen. Saartje
Hier gaat het ook altijd erg snel, maar wat ik nog raarder vind is dat ik de vorige keer met een week of 21 ben geweest, en pas 6 weken later weer hoef te komen...? Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen? Als ik weer heen meot ben ik alweer 27 weken, volgens internet moet de tijd tussen de controles steeds korter worden en niet steeds langer...
Idd vreemd, bij ons zit er steeds 3 weken tussen, en vanaf week 28 geloof ik om de 2 weken en vanaf week 36 iedere week.
Ik ga ook nog steeds om de 4 weken. En ik zit ook niet langer dan 5 minuten binnen. Ze vraagt hoe het gaat, meet mijn bloeddruk, luistert naar het hartje en er is ruimte om vragen te stellen, die ik meestal niet of nauwelijks heb.
Ben nu een keer geweest samen met mijn man, was idd een 5 minuten APK en mijn man had er part nog deel aan, zat er een beetje verloren bij, wel jammer.
Ik ben er meestal wel 15 tot 20 min Eerst even kijken hoe het gaat en of ik vragen heb enz. Daarna bloeddruk meten, hartje luisteren en buik voelen. soms een extra echo Dan word er een nieuwe zwangerschapskaart uitgeprint en plannen we nieuwe afspraak Als mijn vriend meegaat word hem ook altijd gevraagt hoe het gaat en of ik niet toch stiekem teveel doe haha
hoe lang duurtd e eerste afspraak dan ongeveer? Volgende week woensdag ga ik voor de eerste keer, en een uur later moet ik weer werken...beetje strak ingepland haha... kus miek