Beste oorthermometer kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlinderCN, 7 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Het is hier vast al vaker gevraagd maar kon zo 1-2-3 geen topic vinden. Welke oorthermometer kan ik het beste kopen voor mijn dochtertje/dreumes? Ze wil de gewone (rectaal) echt niet meer.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ik heb er ooit eentje 'gewoon' bij de hema of kruidvat gekocht, weet het niet eens meer. Het gaat er mij alleen om dat ik een indicatie heb van of ze koorts hebben.

De exacte temperatuur zegt mij niet zoveel. Ze kunnen superziek zijn met alleen verhoging en met 40 graden rustig zitten te spelen. Bij extreem hoge koorts ga je toch gauw naar de huisarts als ze nog zo klein zijn.

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.734
    113
    Ik ben heel tevreden over Braun.

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Welke typenum.er? Prijzen lopen ook nogal uiteen van 25 tot 50 euro

6. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Het nadeel van een oorthermometer is wel dat je er flink naast kunt zitten als je het niet goed doet.

Zou dan liever kiezen voor meten onder de oksel.

Maar zoals iemand anders net zei, hoogte van de temperatuur zegt zo weinig. Ik meet het niet eens.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Onze dochter mogen wij niet rectaal tempen dus sinds kort hebben wij ook een oorthermometer. Ik heb 1 van de goedkopere gekocht via bol.com, het merk heet Cresta.
    De keren dat ze echt koorts had (en dat voel je uiteraard) gaf hij de juiste temperatuur aan, dus in die zin vertrouw ik 'm wel.
    Vind alleen de beschermkapjes er overheen doen bij deze een beetje irritant, maar ik ben verwend met de thermometers uit het ziekenhuis. Die zijn alleen €300,- en dat gaat me toch net iets te ver. :p

vlinderCN vindt dit leuk.
  8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Oké ja snap wat jullie bedoelen. Ben nogal een temp fanaat :roflmao: (Mijn cyclus) controle dingetje denk ik ;) en huisarts vraagt meestal ook als je belt hoeveel koorts ze hebben. 38,5 is toch stuk mi der ernstig dan 40. Maar klopt wel dat t bij die klei tjes ook weer snel voorbij is en ze soms niet echt zielig "doet"

9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    De Braun:)

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij hadden ook een braun. Ik zou sws eerst dubbel tempen zodat je de eventuele afwijking weet . Bij onze bleek dit het geval . Waardoor ze een paar keer ver boven de 40 zat met gevolg koortsstuipen . Terwijl dat oording 39 zei. Gebruikte hem later alleen nog maar voor snachts. Ff snel zeg maar.
    Artsen gaven mij dus advies om eerste keren dubbelop te doen.

En heet voel je niet bij elk kind . Onze jongen kan makkelijkkoorts hebben zonder dat je het zo voelt.

11. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Meten onder de oksel is het minst betrouwbaar... Daar behoor je ook 0.5 graden bij op te tellen! Rectaal is het betrouwbaarst, maar ook het minst fijne..

12. Evanesco

Nee hoor. Is prima betrouwbaar.
    Je moet er idd wel 0.5 bij op tellen. Maar dat lijkt me niet zo'n probleem.

Als je het precies op een tiende achter de komma wil weten is rectaal het beste ja.
    Maar eigenlijk is er geen enkele reden om dat thuis zo secuur te moeten meten.

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb met meten onder de oksel maar 33 graden.
    Normaal is 36.5 bij mij.
    Van de kraamverzorgster mocht ik dus absoluut niet zo meten :roflmao:

Hier in het zh gebruiken ze ook oorthermometers. Dat lijkt mij dus betrouwbaarder.

exciting vindt dit leuk.
  14. Evanesco

Als je het goed doet wel.

Ik was laatst met mijn zoon om het zkh.
    Bij de seh werd zijn temp gemeten als 39.6.

Ik ken mijn zoon toch het beste en gaf later op de afdeling aan dat dit echt niet klopt.
    Nogmaals gemeten, bleek idd geen koorts te hebben.

Een oorthermometer moet je echt goed op het trommelvlies richten. Als je dit niet doet geeft het een hele vertekende uitslag.

15. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wij hebben nu een infrarood, is dat ook een optie voor je? Ik vind het wel fijn want mijn dochter wilde ook absoluut niet meer rectaal. Het wijkt soms een paar tienden af maar voor indicatie is dat niet zo erg lijkt me. Ik vind het in gebruik fijner en nauwkeuriger dan een oorthermometer omdat je die heel precies moet richten/gebruiken.

Deel Deze Pagina