Een kleinere gezinsauto ( ipv station) is dat handig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 6 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Ik rij nu een grote station auto ford mondeo. Echter ben ik veel kwijt qua benzine/ wegenbelasting etc. Nu zit ik te denken aan een kleinere auto. De keren dat ik een grote auto nodig heb is minimaal. Mijn man heeft een audi a3. Aan dat formaat zat ik ook te denken. Maar ik twijfel of het wel handig is. We kunnen nu veel mee op vakantie als we in nl blijven maar dat is mischien 3 x per jaar. Straks met een evt 2de kindje, is dat handig? Aan de andere kant denk ik dat je je ook gaat aanpassen aan het formaat. Dus minder zooi mee.

Wat rij jij als fam auto? Kleinere auto. En is dat te doen?

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Wij hebben een vier zit . Met twee kinderen was dat helemaal prima. Kamperen zou wat lastiger worden. Maar bijv een vakantie huisje ging prima. En dat met allemaal baby spullen erbij, plus fietsen en zitjes. Met een midden formaat zou je het dan al helemaal makkelijk moeten kunnen redden.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Wij hebben beiden. Een Peugeot 208 en Ford focus wagon, maar denken hier ook over na. De focus heeft echt een enorme kofferbak en dat is top bij vakantie, maar dat is maar 1 keer per jaar. Als we binnen Nederland weggaan nemen we altijd de kleine al mee. Die rijdt zo fijn.

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    Als je man een A3 heeft zou ik jouw auto echt niet weg doen. Zeker niet met een tweede opkomst. Zou eerder dan zeggen hij kleiner rijden jij grote auto behouden. Wij zijn juist van A3 naar Megane station gegaan vanwege tekort aan ruimte met vakanties. En daarnaast qau formaat conform A3.
    En weet ook niet hoe lang jullie zijn maar bij ons passen er geen twee kinderen in de A3 omdat Mn vriend dan niet kan rijden omdat de stoel te ver naar voren moet.

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Wij hebben een grote en een kleine auto. Met mijn auto, VW Polo ('18) zijn we vorig jaar op vakantie geweest naar Spanje. Dakkoffer er op en er kan veel mee. We hadden toen nog 2 kinderen. Nu met 3 kinderen past dat niet meer.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Wij hebben een Ford mondeo station (onze hoofd auto) en een Ford focus station (oudje die ik gebruik).

De Ford focus komt aan zijn einde en zal dan worden ingeruild voor een Ford fiesta of een (oudere) Ford galaxy. Als we hem inruilen tegen een Ford galaxy, gaan we de mondeo op den duur inruilen voor een Ford fiesta.
    Twee grote auto's vind ik niet nodig, zelfs niet met 4 kinderen, maar er moeten in mijn auto wel 3 stoeltjes op de achterbank kunnen.

De focus hebben we destijds alleen gekocht uit nood. We moesten een auto hebben en deze was niet duur. Maar we hebben hem nu 4 jaar en er mankeert nooit wat aan.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik lees graag mee. Hebben nu de c max, ik zou graag de nieuwe fiesta willen. Maar man is overtuigd dat dat echt veeeel te klein is, en nu zo lekker rijd als wat we nu hebben.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.171
    113
    Ik heb altijd een Skoda fabia gereden met 3 kids. Dat ging prima. Dus dat is denk ik met evt 2 ook prima te doen.
    Nu wel een smax omdat we er anders simpelweg niet met z'n allen inpassen en we dit toch wel regelmatig (in het weekend) doen.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    2 kinderen hier en een klein boodschappenwagentje en een Ibiza. Alles past prima (meer beenruimte in het boodschappenwagentje!) En op vakantie in NL hebben we 2 auto's meegenomen. Maar dat was meer omdat ik graag de ouderwetse kinderwagen meenam toen mijn grote baby nog niet kon zitten. Had ook niet met het gezin samen in 1station gepast ;)

Wanneer hebben we een probleem? Eigenlijk nooit ;) spullen voor een weekendje weg passen wel in de Ibiza kofferbak. Ja als we naar Schiphol zouden gaan dan past dat niet met alle koffers maar prima hoor, ik laat me wel brengen ;)

Toen we laatst bij Ikea stonden met de boodschappenwagen konden we geen kast meenemen. Had wel in de Ibiza gepast.

De Ibiza heeft een trekhaak, we hebben een fietsenrek (had die kinderwagen wel opgepast). Ik heb ook een fietsenrek voor auto's zonder trekhaak.Evt kan ik een dakkoffer van mijn vader lenen maar nog niet nodig gehad

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.893
    18.682
    113
    Vrouw
    Wij hebben enkel een Opel corsa :o:gaat prima zo en lekker goedkoop, voor verre vakanties mogen we de auto van schoonvader meenemen :D
    Scheelt wel dat wanneer er een tweede mag komen, ons zoontje al boven de 3 is dus geen 2 kinderwagens mee hoeven te nemen bijv. De kinderwagenbak is nog een uitdaging, heb nog niet gekeken of dat past .

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Lastig, met 1 kind en misschien straks twee is een kleinere auto opzich goed te doen en op vakantie kun je ook een dakkoffer mee.
    Echter vind ik zelf ruimte wel erg fijn en wil ik in ieder geval 1 grote auto hebben.
    Nu we 3 kinderen hebben zou ik liever mijn Ford Fiesta ook inruilen voor een grotere auto.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Aan de a3 hebben wij geen kosten. Betaald de baas :D dus dat zou niet uitmaken als hij kleiner en goedkoper gaat rijden. Mijn man is lang maar dochter haar kinderstoel past achter hem.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Wat ik zo lees kan het dus wel. Ik vind het gewoon zo zonde. Ik heb een reuze kofferbak maar er ligt 99% van het jaar niks in. En stel ik ga naar de ikea heb je ook bezorg mogelijkheden. Dakkoffer zit ik ook aan te denken. Kinderwagen hebben we nu sowiso niet meer. En als gaan vliegen kunnen we ook een taxi nemen ( wonen dicht bij schiphol) 3 kinderen zal het nooit worden hier ( tenzij 2ling natuurlijk ) benzine ben ik zoveel voor kwijt. Werk in de thuiszorg, kleine stukkken maar men wat vreet de auto benzine.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Ik vind de nieuwe fiesta juist lekker ruim:thumup: zou ik ook een optie vinden namelijk.

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    Heb je als werknemer ook kosten aan he, kleiner betekend minder bijtelling etc. Eigenlijk best een dure leaseauto;)

Kijk dan is het al minder erg wij konden dus gewoon niet rijden door Mn lange vriend met twee stoeltjes. Ook niet in mijn auto.

16. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Als het een lease auto is die je vriend ook prive gebruikt dan is dat een flink dure auto hoor!

OT: ik zou het niet doen... WIj hebben een Audi A2 en een BMW 3 touring. Ik vind die BMW echt niet heel ruim, zelfs al is het een station. Wij gaan over het algemeen met een vliegtuig op vakantie maar toch zou ik de station niet wegdoen. Ik denk zelfs dat we groter gaan wanneer deze 'op' is. Moet daarbij wel aangeven dat mijn man zo'n 750 - 1000 kilometer per week met die auto rijdt, ik zou dus ook niet willen dat hij in een klein bakkie zoveel op de weg zit!

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb de nieuwe Fiesta, voor mij en 2 kids prima.
    Maar mijn man vond hem sowieso wel klein en nu met 3 kids helemaal.

18. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Wij hebben de fiesta ingeruild tegen een focus station toen we 2 kinderen kregen. Vriend kon niet ver genoeg naar achter als er een kinderstoel achter zijn stoel zat. Verder vond ik hem ruim genoeg ook voor vakantie. Dus zou dat wel uitproberen als een van jullie groter is.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ja dat is wel een dingetje, zeker met een maxi cost. Alleen onze jongste zit nog in een stoel, dat scheelt.

20. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    #20 momwithcamera, 6 aug 2019
    Laatst bewerkt: 6 aug 2019
    Wij zijn van een toyota auris naar een kleinere geenideewelktype-auto gegaan (lease auto, man wisselde van baan dus we moesten m inleveren) en het is best vervelend. We missen de ruimte wel. In de vorige auto hoefden we niet na te denken over of we de kinderwagen, loopfiets en boodschappen mee zouden krijgen. Nu is dat niet meer vanzelfsprekend. Maar voor vakantie kun je ook prima een dakkoffer gebruiken. Ik zou er alleen wel echt op letten of je met 2 kinderstoelen genoeg ruimte hebt om ook je stoel naar achter te doen.

Deel Deze Pagina