Een kleinere gezinsauto ( ipv station) is dat handig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 6 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier een kleine en grote auto.
    Scoda station en een polo.
    Voor nu is het prima, we pakken de scoda als we met het gezin weggaan.
    De polo gebruik ik doordeweeks.
    Nu de 3e op komst is gaat de polo er wel uit en komt er een grotere auto.

2. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Wij hebben een VW Golf en een Ford Smax (7-zitten).

Wij hebben drie kinderen en met de Golf op vakantie lukt echt niet. Alleen als we de Bugaboo al mee willen nemen, is de kofferbak al vol :)

In Nederland gebruiken we de Golf wel (leaseauto), maar ligt wel aan de afstand omdat het een e-golf is

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Voor een leaseauto betaal je als berijder wel belasting bijtelling, dus helemaal geen kosten gaat niet helemaal op. Of de auto moet niet privé gebruikt worden.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Klopt hij gebruikt de auto niet prive. Kan wel maar dat zou meer dan 500 euro zijn. Niet de moeite waard omdát wij 2 autos hebben en die vaak beschikbaar is behalve als ik werk. Wij betalen zelf nog 30 euro voor de a3.

5. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.201
    533
    113
    heb je al een keer proefgereden in de nieuwe fiesta? Wij hebben nu een c max en een proefrit gemaakt in de fiesta maar de plek van de navigatie zit anders en de binnenspiegel ook waardoor ik echt veel minder zicht had dan wat ik gewend was. Wij hebben de c max dus gehouden ook vanwege de ruimte vd koffeebak.

6. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.889
    9.665
    113
    Vrouw
    Vriend heeft een Volvo v60 en ik heb een Ford Fiesta. Persoonlijk vind ik de Fiesta nog best ruim. Kan prima 2 boodschappenkratjes in de kofferbak kwijt met nog wat extra spullen. Straks wordt het even bekijken hoe het is als de kleine er is met een kinderwagen achterin, maar ik geloof niet dat dit problemen gaat opleveren. Ik ben zelf ook niet heel erg groot, dus mocht er een tweede ooit gaan komen, dan kan ik prima 2 zitjes op de achterbank kwijt.

Voor langere afstanden en vakanties gaan we eigenlijk altijd met de Volvo. En naar de Ikea en bouwmarkten natuurlijk ook ;)

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben gekozen voor een wat hoger model, de Mitsubishi ASX. Hij is laag in wegenbelasting en zuinig in gebruik. Geen mega kofferbak, maar wel lekker ruim. Als we extra ruimte nodig hebben voor bv vakantie, gaat de dakkoffer er op. Voor lange dingen ook wel eens alleen de dakdragers. Ideaal en prima betaalbaar. Onze 2e auto, een Aygo, hebben we weggedaan en ingeruild voor een elektrische fiets :)

8. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij reden een Focus en zijn gaan kijken voor een Fiesta. De kinderstoel paste hier goed in, maar we vonden het toch een beetje tegenvallen qua rijcomfort.
    We zijn toch weer voor een focus station gegaan en die rijden we nu een maand. Inmiddels al zeker 5 keer de kofferbak vol gehad. Kinderwagen, boodschappen, kast ophalen, naar de bouwmarkt enz

9. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik heb een Peugeot 307 station. Toen ex er nog was, wel krap met 3 kinderen op de achterbank. Maar nu met 1 kind voorin en 2 achterin gaat het prima. Lekker ruime kofferbak.

10. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.530
    860
    113
    Ik vind het altijd zwaar overdreven dat mensen meteen een grote auto willen met 2 kinderen. Kost ook een hoop geld. Overburen gaan op vakantie met de Opel Zafira, 2 oudere kinderen en dan nog een dakkoffer op de auto...in een huisje. Wat neem je dan in godsnaam mee. Ik heb een golf 7, heerlijk ruim. Scheelt bijna niets met de Audi a4 station van mijn man. Wij hebben 3 kinderen en een multimac. Lukt prima, ook op vakantie.

11. rums

rums Niet meer actief

Tjah heel eerlijk... ik denk ook dat het er heel erg aan ligt wat je allemaal meeneemt en je manier van leven.
    Wij zijn op vakantie geweest met drie kinderen 6, 4 en 2 in een opel meriva naar een huisje. Dat pastte met gemak . Mijn zwager en schoonzus hebben een opel zafira (7 zitter) ze hebben twee kinderen de oudste is 4 de jongste 2. Zij hebben aan alleen een auto niet genoeg maar lenen van mijn andere zwager ook nog een dakkoffer ze gaan ook in een huisje.
    Maar ja hun kennende gaat er veel heel veel kleding mee.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hebben een Opel Karl, komen van een Peugeot 107, en dat gaat met twee kinderen prima. We kunnen vast lang niet zoveel meenemen als iemand met een station, maar ik vind zo’n grote auto simpelweg veel te duur.

13. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Wij hebben een hyundai i20 met 2 kinderen maar geen buggy oid meer nodig, dat scheelt. Op vakantie gaat er een dakkoffer op. Voor ons is dit prima te doen

14. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    205
    63
    Parttime logistiek
    Wij hebben hier beide een auto.

Een Volvo s60 en een vw Passat station.
    De s60 is met de beenruimte wel krap vind ik zelf maar daar staat nu 1 autostoel in. Wel achter de passagiersstoel. Het is even uitvogelen hoe dat straks gaat met de maxicosi erbij. Kofferbak is wel heel erg ruim. Het is wel een oudje. Maar van mijn vriend.

En de Passat is daar in tegen veel ruimer achter met de beenruimte. En natuurlijk de grotere kofferbak. Deze ligt vaak vol met paardenspullen ivm trailer achter de auto.

Hiervoor een vw golf 5 gehad en met een kind had ik nog genoeg ruimte en denk met 2 kinderen ook wel. Ook met de beenruimte achter in.

15. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Tsja, wij hebben een (oude) Dacia Logan Mcv met een mega kofferbak. Dus op vakantie nemen wij dan zelf de kinderstoel, campingbedje en vast wat boodschappen mee. Daarnaast ook de grote kinderwagen (en dan kunnen we nog gewoon heerlijk door de achterruit kijken) Zouden we een kleinere auto hebben dan zijn dat dingen die we daar ter plekke huren en ipv de kinderwagen zou verm de buggy mee gaan. Ik vind het heerlijk zo'n grote kofferbak, ik hoef de wagen niet eens in te klappen als ik 'm erin wil zetten maar het is geen must. We hadden hiervoor een mazda 323 en als die nog door de apk was gekomen hadden we daar gewoon mee doorgereden.

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.181
    4.495
    113
    Wij hebben een kleine station wagon, fabia/clio/ibiza/polo catagorie. Gaat prima met 2 kinderen en met eigen tent kamperen. We hebben wel een dakkoffer.
    Wij hadden destijds als voorwaarde dat de kinderwagen er normaal in kon, zonder moeilijk vouwen en proppen.
    Overigens zouden wij er nu zelfs voor kunnen kiezen een nog kleinere auto te nemen, en voor vakanties een auto te huren. Want om alleen maar een dure giga grote onzuinige station wagon te rijden, meestal alleen, voor de 3 weken zomer vakantie wanneer de ruimte handig is, vinden wij echt niet nodig.
    Dus ik zou er voor kiezen als je geen klein baby’tje meer hebt. Want toen vonden wij het wel mega handig ivm, maxicosi en kinderwagen enzo.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jaa hij oogt ook een stuk ruimer dan de types ervoor, en qua belasting zit hij ook net een schaal hoger. Waren eerst wel om dat er een kleinere zou komen, ik nog steeds.. Maarja, heb ook nog een wederhelft :roflmao:

Auto is bij ons alleen maar luxe, gebruiken beiden geen auto voor woon-werk verkeer.

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.135
    12.110
    113
    Kan je vriend niet beter een gezinsauto leasen en jij een kleinere auto kopen? Lijkt mij ook veel aantrekkelijker om met zijn auto weekendjes weg te gaan, of rijdt hij hem niet prive?

19. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    In een dakkoffer kunnen ook heel veel spullen :)
    Wij zijn met een renault clio estate (2017) met 3 kinderen, waarvan 2 in groep 1 stoel en 1 in zitverhoger, naar zuid frankrijk gereden. Dakkoffer bovenop en achterbak volgeladen. HAdden veel te veel spullen mee, maar zijn (met een ingerichte tent) niks tekort gekomen 10 dagen lang.
    Stel dat we de overbodige kleding en handdoeken niet mee hadden genomen dan hadden we zelfs nog ruimte genoeg gehad voor kampeerspullen en speelgoed.

20. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.909
    2.069
    113
    Ik heb een Kia Venga. Lekker hoge zit. Ook voldoende ruimte voor mijn in de lucht geschoten pubers. En voldoende ruimte voor alle vakantiekoffers

Deel Deze Pagina