Als het goed is is de achterbank te verschuiven. Wellicht kan die naar achteren waardoor je meer beenruimte krijgt.
Hier de grootste station die er volgens mij is. ( Volvo v70) En hebben de kofferbak regelmatig vol zitten. Kinderwagen en labrador achterin.. Zonder hond zouden we ook een maatje kleiner kiezen. Wel altijd een station.
Wij zijn van Seat altea xl ( groot!!) bewust naar naar Volvo v40 gegaan. Perfecte auto, rijdt heerlijk maar niet onbenullig groot. Voor vakanties een dakkoffer erop en voor bv keertje Ikea ( bv vandaag 2 pax kasten halen) onze aanhangwagen erachter. Ik ben blij dat we niet meer zo’n joekel van auto rijden, heel vaak is je auto/kofferruimte nml toch behoorlijk leeg. Scheel in brandstof en belasting behoorlijk. En vind station auto’s stiekem ook heel erg duf...maar goed, dat is niet het belangrijkste natuurlijk.
Je bedoelt de Volvo? Denk niet dat het gaat want het is een sedan versie. Zit je weer met het raam. Maar wij gebruiken altijd de Passat ivm de ruimte en daar zullen de kinderen straks ook het meeste in zitten.
Ligt er ook aan wat voor vakantie. Naar een huisje is dat prima te doen alleen de kofferbak maar laatst met een tent op vakantie ik had de bagage aan de zijkant hangen zoveel zooi dat er mee moest
Nee dat zou ik niet doen. Wij hadden een Seat Ibiza van ons zelf (mijn man) en ik heb een Renault Clio van mijn werk. Toen de tweede kwam de Seat weggedaan en een station gekocht. Als wij nu met zijn vieren in de Clio zitten (wat vaak nog wel gebeurd binnen Nederland want voordeliger om mee te rijden als we niet veel spullen mee hoeven) word ik gek: kids zitten klem met hun benen, ik ook bij de bijrijder stoel... ik vind de station elke keer weer een verademing met zijn vieren.
Ik ben heel blij met onze station, zeker nu de kinderen groter worden. Hoewel het toen er nog een kinderwagen en campingbedje ed mee moest het ook ideaal was. We hebben ook een Fiat Panda, hartstikke handig in de stad en ook prima voor een keer een dagje weg, maar ik geef toch echt de voorkeur aan de station.
Wij hebben een audi a3 sportback als gezinsauto, iets groter dan de gewone a3, iets kleiner dan bijv. een A4-station. Als 2e auto hebben we een fiat panda
Toevallig hier hetzelfde gehad. Ik heb nu een reneault Clio “station” en mijn man een reneault megane. De reneault is nieuw maar nu zakelijk, ik wil die met een paar jaar privé rijden en mijn man weer een nieuwe. Met vakanties doen we dan een dakkoffer.
Hiervoor reden we een Audi A4 en dat was met 2 kinderen prima te doen. Je kan trouwens ook altijd nog een dakkoffer erop zetten mocht je ruimte te kort hebben in je kofferbak.
Wij hebben een station. We zouden een wat kleinere auto kunnen hebben, maar voor op vakantie is dit wel zo handig. We nemen altijd 3 en soms 4 koffers mee, die passen niet in een gewone auto. We wonen 2,5 u van schiphol, dus de trein is niet ideaal en halen brengen ook niet. Voor de rest zouden we het best met een wat kleinere auto kunnen doen.
Wij hebben 1 auto, een vw polo. Twee kinderen in groep 2/3 stoelen op de achterbank. En daarmee redden we het prima op vakantie (niet kamperen, dat zou wel krap worden). De hoedenplank kan gewoon blijven liggen, alle kleding en zooi voor daar past achterin, bij de voeten van de kinderen staan nog een rugzak met belangrijke dingen en een tas met eten voor onderweg en een tas met wat niet goed zou blijven tot we terugkomen. En dan hebben we ook nog een big shopper met speelgoed die de kinderen zelf mochten inpakken en een big shopper met spelletjes, boeken en handige huishoudelijke dingen mee. Het scheelt idd zeker wel dat de buggy niet meer mee hoeft, maar ook toen redden we het altijd wel! Vakantie is het enige moment dat het even passen en meten is (of als ik weekboodschsppen heb en man de achterbak weer eens als verlengde van de schuur gebruikt, maar daar zou bij een grotere auto waarschijnlijk gewoon nog meer zooi liggen)