Extreem droge huid, welke creme raden jullie aan?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jute, 17 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Hopelijk hebben jullie de gouden tip. Mijn dochter heeft een extreem droge huid en geen enkele creme of lotion lijkt te helpen. De krassen van het krabben staan op haar rug, schouders, armen en benen.

Ik smeer nu Balneum bodylotion extra vettend. Helaas helpt deze niet voldoende. Welke creme gebruiken jullie?

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Lanette crème van de apotheek. Kun je via de HA keijgen.

3. HvO

HvO Niet meer actief

Producten van het merk Zarqa!

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou even de huisarts bellen. Vorig jaar hadden mijn kinderen in de winter ook een hele droge huid, er zat echt zo’n wit laagje.
    Toen heb ik via de huisarts een vaseline gekregen. Dat hielp heel goed.

5. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Ja gewoon vaseline crème van de huisarts. Met bodylotion moet je uitkijken dat er geen alcohol in zit. Dat verkoelt wel maar uiteindelijk droogt het de huid meer uit doordat met het verdampen van de alcohol er ook vocht mee verdampt. Dit vertelde onze ha een keer.
    Al kan ik me niet goed voorstellen dat dat in balneum zit maar als tip;)
    Evt badolie wil ook wel helpen. Geeft alleen zo'n vies bad :confused:

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Natusan intensive baby care oil. Ik heb zelf ook een erg droge en jeukerig velletje. Ik droog mij niet af na het douchen, maar op de natte huid inbrengen.

En ik heb daarnaast cetamacrogol creme.

7. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Mijn zoon heeft hetzelfde en al tig lotions geprobeerd en niks werkte, wat wel helpt is direct na het douchen en vóór het afdrogen goed insmeren met babyolie en dan zachtjes droog deppen of ik laat hem even in badjas lopen. Ipv babyolie gebruik ik soms ook Vaseline cacoa body gel oil, werkt ook goed maar is behoorlijk vet dus dan laat ik hem sowieso even in badjas lopen want dat geeft soms vlekken in kleding.

8. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Bij onze oudste zoon hielp la roche posay lipikar baume ap+ super. Wel wat duurder, maar hij had ook een extreem droge huid en dit hiep echt heel goed bij hem.
    Ook vaseline lanette crème em cetomacrogol crème geprobeerd, maar het meest tevreden waren we toch met de producten van la roche posay.

Melian vindt dit leuk.
  9. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier erg tevreden over la roche posay lipikar baume ap+

Melian vindt dit leuk.
  10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    cetomacrogol crème met vaseline helpt zowel bij mijn dochtertje als bij mij heel goed.
    Ik zweer verder bij de producten van Zarqa baby. Deze ga ik bij baby nr2 ook gebruiken. Ook gebruiken dochter en ik badolie van Eucerin voor Atopisch eczeem.

11. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Oh wat veel reacties. Dank jullie wel! Ik zal de huisarts bellen voor een creme of een bezoekje.

La Roche Posay heb ik al eens geprobeerd en dat gaf een hele vieze zurige lucht af zodra ik het bij mijn dochter gebruikte. De apotheker had die klacht nog nooit gehoord. Dochter meegenomen, ter plekke haar arm ingesmeerd en de apotheker laten ruiken. Heb toen zelfs m'n geld teruggekregen.

12. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Zoals hierboven ook genoemd is lipikar baume ap+ van la Roche Posay. Daarnaast gebruikten wij de shampoo van Zarqa (baby), die is erg fijn.

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier ook dochters met eczeem... kreeg ooit van een client op het werk de tip. Abrikozenpitolie va de tuinen!
    Ze heeft zelf erg veel last van psoriasis en dit helpt beter dan wel e zalf van de apotheek of huisarts.
    Dit toen ook in huis gehaald en hielp erg goed. En nog steeds, een plekje wat ze krijgen na een paar dagen smeren is het weer weg

14. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wij gebruiken ook cetomacrogolcrème, van de apotheek (gewoon zonder recept te verkrijgen). Werkt voor ons goed!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Hier werkt cetamacrogol helaas niet voldoende en als het heel erg Is smeren we een hormooncreme erbij.

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier ook cetamacrogol voor de droge huid. In verleden ook wel een combinatie met vaseline gehad, die deed het ook wel goed, maar ik vind die zonder vaseline prettiger qua smeren/intrekken.

Daarnaast standaard adviezen: niet te warm in bad/douche, beperkt in bad/douche, meerdere keren per dag smeren, geen zeep oid gebruiken.

Voor jeukend eczeem (mijn middelste heeft dit) hebben we hormoonzalf (triamcinolon), hierbij smeerschema van huisarts waarmee we het goed onder controle houden.

Ik zou ook naar huisarts gaan, als je crème/zalf (voor kinderen) op recept krijgt, hoef je deze niet zelf te betalen...

17. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Heb vanmorgen de huisarts gebeld en die heeft vaseline cetomacrogol voorgeschreven. 2x per dag smeren en als dat geen verbetering geeft, gaan we verder kijken. Heb mijn dochter vanavond ingesmeerd maar het smeert wel lastig.

Die abrikoospitolie wil ik ook wel proberen. Die ga ik van de week voor haar kopen.

Bedankt voor alle tips!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik heb er zelf vreselijk veel last van, tig crèmes, olie enzo geprobeerd, van goedkoop tot duur. 2 x iets gevonden waar ik jaren mee heb gesmeerd wat beviel en uit de handel ging (Hema droge huid en Hegron droge huid).
    Nu smeer ik met Nivea soft. Had wat vettiger gemogen, maar ik krijg er in ieder geval geen jeuk van en het gaat aardig.
    Aangezien er bij mij heel wat potten of flessen doorheen gaan per jaar is het wel fijn dat het enigszins betaalbaar is. Geloof ook nog Lanette vaseline en cetomacrogol gebruikt, maar dat vond ik ook niet bepaald prettig.

19. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Hier werkte abrikozen pit olie en vitamine e olie het beste. Alles wat dikker was vond ze vervelend smeren.

20. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Het ligt er een beetje aan of het komt door een gedehydrateerde huid (tekort aan water) of een vetarme huid. Via de huisarts zal je vooral crèmes op basis van witte vaseline krijgen en daar ben ik (als eczeempatiënt zijnde) geen fan van.

Omdat ze nog jong is en waarschijnlijk geen behoefte heeft aan glibberige olie op haar huid, zou ik een droge olie zoals jojoba proberen :) Andere favorieten zijn camellia olie (geweldig tegen eczeem) en kukui olie. Je kan ze soms goedkoper vinden bij natuurwinkels, maar Holland & Barrett heeft ze sowieso wel denk ik!

Die laatste verkoopt ook een eigen merk Skin Cure olie, daar zit ook Calendula in...helpt vooral tegen jeuk! :)

Deel Deze Pagina