Hoi hoi! Ik heb 14 dagen kraamhulp gehad. De eerste 6 dagen hadden we een suuuuuper vrouw! Echt geweldig! Hierna waren haar werk dagen om en zouden we iemand anders krijgen. Dit was echt een heks eerste klas. Het begon al dat ze om 14.00uur hier zou zijn, ik lag net te slapen gaat de deurbel om 13.00uur.. Ze was er al.. Ze ging op de bank zitten, wreef over mijn been en zei steeds: 'Vertel maar eens.. Over je bevalling'... Mijn hechtingen waren al bekeken door de VK maar ik moest toch even naar boven en 'de benen spreiden' (haar woorden) omdat zij zo nodig wilde kijken. Mijn man wilde de kleine in bad doen, maar moest even kraamverband bij halen. Ondertussen zei zij: 'Nou hij is weg hè, nu het kind in bad.' Ik vertelde nog dat mijn man dit wilde doen, waarop zij zei; Ja maar hij is er nu niet, of wel? Daarna begon ze steeds over mijn bevalling, waar ik geen behoefte aan had om die met haar te bespreken. Ze wilde zijn flesje voor de 2e keer opwarmen etc. We voelde ons hier totaal niet prettig bij. Zodra ze weg was ben ik in huilen uitgebarsten en heeft mijn man de instantie gebeld. Daar werd gezegd dat ze zouden kijken wat ze konden doen. De volgende dag ging ik expres naar bed voor zij kwam met de mededeling naar mijn man 'Als zij er is, laat je me slapen!' Vervolgens kwam hij naar boven en ik begon gelijk te huilen, ik dacht dat zij er was. Waarop hij zei: Ze is er niet! Er is nu een andere vrouw.. Deze blijft vandaag en morgen en als 'goedmakertje' komt C. de resterende dagen weer terug naar hier! Nou je raad het al.. Ik weer huilen! De afhandeling was erg goed. De leidinggevende van C. had haar gevraagd met ons erover te praten, daarna belde ze zelf op om te vragen hoe en wat. En zeiden ook hiermee aan de slag te gaan. Hierna hebben we nog een excuus brief gekregen. Ik raad je aan om echt te bellen als de kraamhulp echt niet bij je past!
Nou we zullen het eens aankijken als het zover is. Inderdaad even 2 dagen bijvoorbeeld afwachten. Bedankt voor jullie reacties!
mijn eerste was heel leuk. deed goed haar werk. gewoon rustig op dr gemak maar ana het eind van d edag was alles spik en span. kwam ook gewoon een half uur gezellig bij me zitten kletsen af en toe en vertroetelde me echt. je merkte eigenlijk helemaal niet dat ze er was ondanks dat ze denk 120 kg woog de tweede was een beetje een suffe muts. ze deed ook dr werk wel ( was trouwens wel de eerste dag eerder weg omdat ze hoofdpijn had) maar ze was er minder handig mee als de eerste zeg maar. ze werkte rommeliger. ze was niet zo vlot enzo kortom gewoon een doos. maar ze was wel heel lief voor mijn oudste en ook voor de baby. de oudste liep heel de dag achter haar aan en dat vond ze geweldig. ach het was een best mens maar was ook weer blij dat ze na een week opgehoepeld was
ik kwam na een rotbevalling die eindigde in een ks op dag 5 thuis. Mijn ouders brachten ons naar huis omdat mijn man toen nog geen rijbewijs had. De kraamhulp kwam binnen en binnen 10 minuten lag ik in een heerlijk fris bed en na een half uurtje ging mijn moeder weg en zei toen daar heb je het mee getroffen denk ik en dat was ook zo. Ze was zelf al oma en heeft mijn kraamtijd echt ten goede doen keren. ( in het ziekenhuis heb ik bijna alleen maar gehuild) tranen met tuiten toen ze voor het laatst was . Omdat ze al bijna met pensioen zou gaan hebben we bij de tweede niet specefiek naar haar gevraagd maar wie stond er bij thuiskomst na een 2e ks op de stoep. Zuster Nel!!! Man wat waren we blij. En weer was het een toptijd!
Ik heb 3 keer dezelfde kraamhulp gehad, ik moest er wel voor overtijd lopen en dat deed ik netjes! Was echt super!
Toen we zondagmiddag uit het ziekenhuis kwamen zou er voor 2 uurtjes een kraamverzorgster komen. Maar al gelijk de eerste minuut had ik door dat het totaal niet mijn type was! Heel druk aanwezig, en we hadden net de maxi cosi op de grond gezet en die ging zij wel even uitpakken?? Goddank zei ze al heel gauw dat ze vandaag alleen kwam om ons op weg te helpen, morgen zou iemand anders komen. Dus lichtelijk gespannen wie er dan de volgende dag zou komen. Maar alleen al toen ze zich voorstelde wist ik dat we het getroffen hadden! Wat is ze lief zeg, ben echt zooo ontzettend blij met haar! Ze helpt ons met alles, en houd me goed in de gaten en ze is superlief voor de kleine. Echt een geschenk! En het mooiste van alles was dat ze gelijk vertelde dat zij de hele week blijft Joeppiii.. Weet nu al dat ik haar zal missen.. snik
net de 1e hebben we zo;'n klik dat we nu ... 3.5 jaar later goede vrienden zijn :d hun hebben ook een kindje dat precies 9 maanden jonger is als ons kindje hahah ... en met de 2e was ook wel een klik heb tegen haar gezegd ik ben blij dat je er bent maar ben blij dat je ook weg gaat hahaha
Ik moet eerlijk zeggen dat ik beide keren niet echt een klik had met de kraamverzorgsters. Ze waren beide heel capabel maar ik voelde er niks bij... Ga volgende keer wel vragen of ze iemand willen sturen die het ook echt leuk vindt om wat aandacht aan mijn oudere kindjes te besteden. Dat miste ik het meest de 2e keer. En dat vind ik wel erg belangrijk. Ook zou ik graag een kraamhulp hebben die wel van katten houdt.... Ik ga het gewoon vragen de volgende keer. Kan het altijd proberen toch?
Ik had totaal geen klik met de kraamverzorgster. het was een jong ding (net 21) en ze kwam erg onzeker over dus dan neem je niet gauw wat van zo'n kraamverzorgster aan. ze was aardig hoor. maar daar bleef het ook bij. ze babbelde de oren van m'n kop. ik was eigenlijk helemaal niet van plan om tussen de middag een rustpauze te nemen maar zij stond erop om een pauze van 12 tot 16.00 uur te nemen. heb toch maar met beide handen aan gepakt. deur dicht zodat ik even geen last had van de kraamhulp en even kon doen waar ik zelf zin in had zonder dat gekwebbel
Bij sem had ik het opzich wel getroffen. Alleen ze was heel druk en wist niet erg veel van borstvoeding af helaas. Het was al een oudere vrouw die het pas 1 jaar deed. Maar ze legde me wel in de watten hoor lekker fruit enz jammie haha. Ik hoop dat we nu weer z,n fijne treffen anders hang ik gelijk aan de bel hoor. Ik heb mezelf gezegt dat ik deze keer optimaal ga genieten van de kraamtijd aangezien ik de vorige keer niet goed in me vel zat en ook vrij snel opgenomen werd in het zh wegens ziekete
Of er een klik was weet ik niet, maar het voelde wel vanaf de eerste minuut ontzettend vertrouwd! Ze leek qua uiterlijk op m'n moeder, en hoewel ik daar tegenwoordig niet eens zo'n supergoede band meer mee heb, zorgde het er wel mede voor dat ik er gelijk een goed gevoel bij had. Ze zat superlang in het vak, deed haar werk met ontzettend veel liefde, had een soort van rustgevend iets over zich, was zorgzaam, kletste heel wat af, was leuk voor NooNooman en de katten, vreselijk lief voor miniNooNoo (ze zong zelfs liedjes, en ik maar janken) en stelde ons keer op keer gerust en beantwoorde met alle geduld al onze vragen. Ik had verwacht dat ik heel hard moest huilen toen ze weg ging, maar het was niet zo. Ze werkte er naar toe, naar dat wij alleen zouden zijn.. de een na laatste dag moesten we het alleen doen terwijl zij op de achtergrond meedraaide. Wat een schat was het... ik kijk er echt met zo'n fijn gevoel op terug!
ik had een draak van een kraamverzorgster. Huishouden had ze geen tijd voor dus dat moest mijn moeder doen. Prima, die was er ook de hele week, maar wat ik begrepen had zou ze toch ten minste het bed verschonen. Niet dus....Verder had ik bij de intake aangegeven dat ik iemand wilde die affiniteit had met dieren aangezien ik een hondje en twee katten heb....Maar ze vond beesten maar smerig en dus mochten ze niet in de slaapkamer komen. Mijn kamer dus, want dat je ze niet in de babykamer laat begrijp ik zelf ook nog wel. Op de derde dag ;s morgens kwam de druppel....ik mocht de kleine niet zelf haar eerste badje geven, want dat wilde zíj doen, dat was immers het leukste van haar werk! Ehhh ja maar het is wel MIJN kind en ik wil het zelf doen!!!!! Dus heb ik haar eruit gegooid haha, en de dag erna kreeg ik de liefste kraamverzorgster die er was. Zij was tevens kactatiekundige en kwam eigenlijk maar twee uurtjes per dag, om te helpen met de bv. Heerlijk!
Ik had 3 verschillende in 6 dagen tijd en het was verschrikkelijk. Ze hebben mijn eerste dagen kraamtijd echt verpest. Als ik eraan terug denk krijg ik nachtmerries. Als we ooit voor een tweede zouden gaan (denk het niet) dan wil ik geen kraamzorg.
Hier dit keer een beetje apart met kraamhulpen. De eerste dag na ontslag ziekenhuis kwam er geen kraamhulp terwijl er wel gebeld was. Er was iets fout gegaan bij het kraamcentrum en snel genoeg kwam er toen een. Een hele leuke maar die hebben we maar 21/2 uurtje gezien. De dag erna kwam er ook een hele vriendelijke en die is 6 dagen gebleven. Heel rustig en liet ons echt ons ding doen. Ik kon er mijn hart bij luchten aangezien mijn man een paar weken terug een TIA heeft gehad en nog 2 onderzoeken heeft gehad deze week waar ik dus niet mee kon. Een heftige kraamtijd dus. Nu heb ik vandaag en morgen nog een andere en dat klikte vandaag ook heel goed. Deze is er nog door extra uren van de verzekering en we kunnen het door alle heftige dingen ook goed gebruiken, heftige bevalling en situatie ivm TIA. Dus ook al heb ik er nu 3 gehad, ik heb het niet als vervelend of negatief ervaren. Vandaag daarover ook nog het kraamcentrum aan de telefoon gehad (die belden zelf), dus ook netjes dat ze er nog even navraag over doen hoe je het hebt ervaren.
Dit had ik geschreven kunnen hebben. Ze was een schat van een mens en ik kijk er ook erg fijn op terug!
Nou dames, mijn kraamhulp is inmiddels weer weg, maar ik ben er heel tevreden over geweest. Een jonge vrouw van 32 en zat al 12 jaar in het vak. Er was zeker wel een klik, ze deed het huishouden, zorgde goed voor de baby en mij en speelde zelfs met mijn 3 jarige peuter. Nogmaals erg tevreden en net als bij mijn eerste een fijne kraamweek gehad.
Nou ik kreeg gister de kraamhulp over de vloer we waren net huis en ik was net uit de douche . Ik riep dat ze ff moest wachten totdat ik me omkleed en beneden kom maar ze kwam al gelijk naar boven en vroeg of ze wat kon doen , nog voordat ik wat zei begon ze al met de was en zelfs de bureau van mijn man heeft ze gelijk schoongemaakt haha echt een lief en hardwerkend mens alleen ze praat wel veel
Onze kraamhulp was geweldig, heb ecg een traantje weg gepinkt toen ze weer wegging. Ze deed ontzettend veel in huis, maakte heerlijke ontbijtjes en lunches klaar (ook hier de befaamde fruitsalades ), voor zowel mij als mijn man, ze was heel lief voor de kleine, wist veel, was geduldig en begripvol, ze was gezellig om even mee te kletsen, perfect eigenlijk.
Ik ben echt benieuwd hoe ik het ga vinden als het zo ver is, lijkt me heel gek om iemand in mijn huis rond te hebben lopen Mijn man blijft sowieso ook thuis in die periode, dat vind ik ook een fijne gedachte Mijn zus heeft twee kindjes en bij de eerste hadden ze een kraamverzorgster die een beetje denigrerend was; ze liet de kersverse ouders eigenlijk niets zelf doen, ook bijvoorbeeld baby in badje was meer kijken hoe zij het deed. Mijn zus had veel pijn bij het voeden en wilde daar dus mee stoppen, maar ook daar deed de kraamverzorgster heel denigrerend over. Verder kreeg mijn zus depressieve klachten, maar kon ze totaal niet bij de kraamverzorgster terecht, die deed alles af als kraamtranen. Uiteindelijk is de huisarts langsgekomen en vervolgens is mijn zus direct opgenomen in het ziekenhuis met een postpartum depressie (ze sliep toen al een aantal dagen gewoon helemaal niet meer, kraamverzorgster vond dat geen reden tot zorg). Na die ervaring hadden ze dus wel genoeg van kraamzorg! Maar bij de tweede kregen ze vanaf dag 1 een hele lieve vrouw die heel betrokken was bij hun oudste kindje, dat klikte echt meteen. Ze deed ook alles precies naar de wensen van de ouders, mijn zus wilde graag veel doen met haar pasgeboren baby'tje, dus zoveel mogelijk zelf, en dat stimuleerde de kraamverzorgster dus door allerlei huishoudelijke taken op zich te nemen. Ze kookte zelfs 's middags warm voor 't hele gezin en ging ook vaak eventjes buitenspelen met de oudste enzo. Vanwege de ppd bij de oudste, rkeeg mijn zus extra uren kraamzorg; die kraamverzorgster heeft zich toen keihard ingezet om al die uren bij hun vol te mogen maken, normaal vond er bij extra uren een wisseling van verzorgsters plaats, dus erg fijn dat die verzorgster dat heeft voorkomen! Ik hoop natuurlijk op die laatste Iig iemand die zich niet erg opdringt met 'hoe het moet' en die zelf ook dingen aanvoelt.