Een klik met je kraamhulp?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Bibi82, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    de eerste indruk was Hmmmmmmmm....moeten we het hier 8 dagen mee gaan doen :(
    Maar ik heb werkelijk nog nooit zo'n lieve vrouw gezien
    het was erg prettig om haar tijdens de kraamweek om me heen te hebben...voelde erg veilig en vertrouwd
    Ik heb idd ook echt een traantje weggepinkt toen ze weer ging....
    en de kraamhulp zelf zei bij het weggaan...nou, tot volgend jaar he :D
    geef haar ook zeker als voorkeur op ;)
    vandaag heeft ze nog even gebeld en denk dat ze binnenkort ff binnenwipt voor een bakje koffie als ze hier in de buurt werkt

2. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Wij hadden een waardeloze kraamhulp. Ik heb na 2 dagen het kraambureau opgebeld dat deze hulp niet meer terug hoefde te komen. Aangezien er zo snel geen andere beschikbaar was heb ik daarna geen kraamzorg meer gehad. Onze 'hulp' deed gewoon helemaal niets. Geen controles bij Jesse of bij mij, de eerste dag had ik om 10.00 nog geen ontbij dus heeft mijn man het maar gemaakt. Ze maakte niets schoon zelfs het sanitair niet. Ze stofzuigde alleen als ik het vroeg (terwijl we 2 honden hebben). Jesse is ook helemaal niet gewassen in die 2 dagen en toen ze de 2e dag net naa huis was en ik er achter kwam dat Jesse nogsteeds dezelfde kleren aan had, toen heb ik dus woest haar werkgever opgebeld. Ik had een keizersnee gehad en had zelfs recht op 2 extra dagen kraamzorg. Mijn man en ik hebben totaal niet kunnen genieten van de kraamtijd. De dag dat onze kraamhulp er niet meer was toen stond mijn moeder 's ochtends om 8:30 ineens in onze slaapkamer met een uitgebreid ontbijt voor mij en mijn man. Mijn man heeft de zorg voor mij en Jesse gedaan met hulp van mijn moeder(gelukkig hadden zij allebei vakantie). Ik had dus een verschrikkelijke kraamhulp!!

3. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    Bij fabian had een kraamhulp die maar 1 uur ofzo langs kwam of korter. woonde in rotterdam toen. ze waste hem alleen deed de controles en ging weer weg.
    Bij Tyrell heb ik echt een schat van een vrouw gehad. Met 37 weken heb ik kennis met haar gemaakt. Ze deed echt alles uit haar zelf, was streng als het nodig was. Betrok Fabian ook met alles. kwam zelf met dingen zoals wilt je familie hem niet in bad doen. echt een schat. voelde echt alsof ze familie was. zie haar soms en dan is het leuk om met haar te praten en ze kent echt zijn en onze naam nog.
    Toen ik zwanger was van Randy gelijk aan gegeven dat wij haar graag wilden. was geen probleem.
    Jammer genoeg is het anders gelopen. Omdat ik te vroeg bevallen was, was zij niet beschikbaar.toen ik na 3 dagen naar huis mocht uit het ziekenhuis had ze wel voor een vervanger gezorgd. echt een schat.maar toen begon de ellende. na 1 1/2 kregen we een andere omdat de eerste niet kon ivm prive omstandigheden. wij oke leuk. zij bleek 20 weken zwanger en zei meteen kan zijn dat ik de rest van de dagen blijf of er komt een andere. wij ballen natuurlijk. de volgende ochtend werden we verrast met weer iemand anders. had het eigenlijk gehad maar ja dacht nou ja zien wel. die bleek echt een draak te zijn. zat de hele tijd dronk thee en deed echt niks. vroeg steeds aan mij wat kan ik nu doen. mijn vriend en zoon deden echt alles. Mijn schoonmoeder kwam ook vaak om te helpen ondanks haar eigen verdriet ( schoonvader was net 3-4 weken overleden.
    verzorging deed ze ook heel slecht tot niet. randy had onstoken ogen maar deed daar niks aan. heb toen maar zelf de ha gebeld.
    had wel op een gegeven moment zo iets van wat stinkt randy zo.
    bleek achter zijn oren smet te hebben.:$:$ sorry hoor kan echt niet. oja en Tyrell bleek de 5e of 6e kinderziekte te hebben en randy had in de couveuse gelegen. kon ik zelf de kinderarts bellen.
    Haar kleren hadden vlekken.Heb een melding van gemaakt bij de kraambureau en moest ook een formulier invullen heb toen alle drie apart beoordeeld.
    heb nooit wat gehoord over mijn klachten:x:x. alleen een rekening.

jennefer

4. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik heb 2 kraamhulpen gehad. De eerste 2,5 dag iemand en de andere dagen iemand anders.
    Ik moest zowiezo heel erg wennen. Vond het eigenlijk helemaal niks, had het gevoel dat ik op mn vingers gekeken werd en dat "betuttelende" gedoe steeds vragen of ik wat te drinken of eten wilde vond ik niks.
    De eerste vond ik wel veel leuker dan de tweede, dat was wel jammer.

Dacht er soms aan om het bureau te bellen om het te stoppen ofzo maar de kraamhulp liet haar weegschaal enzo staan dus dat durfde ik dan weer niet vond ik ook weer lullig.

Achteraf viel zij ook best mee, het lag gewoon aan mij, ik hield er gewoon niet van!
    Wel moet ik zeggen dat ze allebei heel goed hun werk deden, eerst mijn controles en die van de kleine en de rest van de uren maakten ze gewoon hun tijd vol of het nu stofzuigen was of strijken. Terwijl ze maar 3,5 uur kwamen.

Ik hoor heel veel hier dat het vooral belangrijk is dat je lekker verzorgd en verwend wordt in die week, en dat is ook zo hoor!! Alleen merkte ik dat ik dat echt moeilijk vind, als ik in de keuken sta en er wordt gevvraagd of ik drinken wil dacht ik dat kan ik zelf toch!? Of ik hadliever dat me vriend of me moeder wat voor me klaarmaakte... Dus dat lag denk aan mij hoor :D

5. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Hier bij de 1e keer een super kraamhulp gehad. Echt een "oma" (ze was 58).. die heb ik ook de hele periode gehad dus dat was helemaal geweldig.
    Bij de 2e hadden we 3 kraamhulpen (was echt extreem maar er was toen echt een explosie aan bevallingen (er waren nog 8 babys (2 tweelingen) in "ons" ziekenhuis geboren in de nacht dat Joshua geboren was) en die waren ook allemaal erg fijn.. de laatste van de 3 kenden we ook privé dus dat vond ik helemaal leuk...

Bij de jongste waren we onderhand naar een andere stad verhuisd dus moest ik alles "opnieuw" uitzoeken (kraamzorg, vk, gyn)... omdat Collin midden in de zomer geboren werd zaten we met vakantie dus hebben we 2 kraamverzorgsters gehad. De 1e zal rond de 50 geweest zijn maar die was heel voorzichtig enzo... ik moest in bed blijven liggen en ik mocht niks en moest luier verschonen en alles door haar laten doen (terwijl ik al 2 kinderen had dus dat vond ik onzin)... maar de 2e (die is 5 dagen geweest) was van onze leeftijd en was ook erg "makkelijk" in de omgang. "Dacht ik dat ik kon opstaan? nou, dan probeerde ik dat toch".. dus dat vond ik wel veel prettiger. (waren ook van 2 verschillende kraamburo's)... dus mocht ik nog een keertje gaan bevallen dan denk ik dat ik toch weer voor dat kraamburo ga waar de laatste vandaan kwam... :D

Deel Deze Pagina