een koe kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ysabella, 17 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Kopen sommige zo hun vlees in? Ik zit er aan te denken om dat eens te proberen, ik heb een grote vriezer gekocht ik wil niet vegetarisch worden maar wel op een betere manier vlees kopen. Ik zoek dus eigenlijk ervaringen.

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Hier in de buurt is een hobby boer met een paar vleeskoeien. Je kunt pakketten van 12,5 of 25 kilo bestellen (daar zit dan van alles in, van schenkel tot biefstuk) en als er genoeg pakketten besteld zijn wordt de koe geslacht. Was best leuk, alleen blijven sommige stukjes best lang in de vriezer liggen omdat we dat niet echt eten (suddervlees, ossenstaart)

Ysabella vindt dit leuk.
  3. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    779
    113
    Ik heb dit vorig jaar ook eens zo gedaan; ik vond het een positieve ervaring. De betere omstandigheden voor de koe, en tegelijkertijd beter vlees. We hebben nog niet alles op, maar hierdoor eten we juist ook eens iets anders dan anders. Ik heb hem toen besteld via koopeenkoe.

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Deze zomer voor het eerste via koop een koe. Wij gaven 2 x een verjaardagsbbq dus waren vrij snel door het vlees heen. In de zomer kun je ook de bbq samenstelling kiezen, daar zat geen stoofvlees bij. Wel goed bevallen maar moet zeggen dat ik de kogelbiefstuk bij onze slager malser vond.

Ysabella vindt dit leuk.
  5. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ik heb vorig jaar bij de slager in het dorp 14 kg gekocht, zelfde principe. Was heerlijk vlees waarvan je weet waar het vandaan komt en dat het dier in goede omstandigheden is opgegroeid en geslacht. Ook eet je weer eens ander vlees dan anders, al liggen de sucadelappen nog in de vriezer..

Ysabella vindt dit leuk.
  6. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij bestellen bij koopeenkoe en zijn erg tevreden. We eten twee keer in de week vlees en wil dan ook liever kwaliteitsvlees waarbij de beesten een beter leven hebben gehad.

Ysabella vindt dit leuk.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wij eten echt 1 keer in de 2 weken sucadelappen. :|

Wat voor ander soort vlees hebben jullie gegeten wat jullie normaal niet snel zouden kopen bij de slager of supermarkt?

Het is dus misschien verstandig als ik eerst naar een lokale slager ga om daar te informeren?

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij kopen inderdaad zo kalfs- en rundvlees bij de biologische boer.
    Je schrijft je in voor een pakket, en bij genoeg inschrijvingen + als het dier groot genoeg is, wordt er een geslacht.

9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Bavette en het was echt super lekker! Beste stuk wat erbij zat!

Deel Deze Pagina