kraamhulp ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sillaah, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hallo,

k heb een vraagje,
    ik heb mij via de verloskundige in het ziekenhuis ingeschreven voor kraamhulp.
    nu heb ik een brief gehad waarin staat dat de kraamzorg 4 tot 7 weken voor de uitgerekende datum contact met mij opneemt voor een intake gesprek.
    is dat niet een beetje laat ? aangezien ze ook mijn adres niet hebben omdat die toen nog niet duidelijk was. :( ook wil ik heel graag weten of ik zelf kan kiezen hoeveel dagen die hulp komt, ik woon namelijk bij mijn ouders thuis en heb eigenlijk die hulp niet nodig. :(

liefs sil

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sil,

nee, 4-7 weken voor de bevalling is wel gebruikelijk voor een intakegesprek van de kraamhulp. Als je weinig hulp nodig hebt kun je kiezen voor kraambezoeken. Een kraamhulp zelf is wel nodig. Maar met die bezoeken komen ze elke dag maar een uurtje, enkel voor de controles van jou en je baby en voor het beantwoorden van vragen. De verzorging kunnnen je ouders dan doen. Bespreek dit op het intakegesprek. Als je liever eerder een intake wilt kun je de organisatie bellen en vragen of dat mogelijk is bij hen.

Mirjam

Deel Deze Pagina