Afgelopen ronde voor het eerst ovulatietesten gebruikt. Op donderdagavond duidelijke streep, vrijdagavond nog donkerdere streep, zaterdag was ie zo goed als weg. Dus mijn conclusie was toen: tussen vrijdagavond en zaterdagavond ei gehad. Nu ben ik vanmorgen ongi geworden, zou dus eigenlijk morgen moeten zijn als na ei 14 dagen optelt. Heb ik nu mijn ei eerder gehad dan zaterdag of is de tijd tussen ei en ongi bij mij gewoon iets korter? Voor klussen maakt het niks uit want dat doen we genoeg, maar vraag het me gewoon af.
tijd tussen ei en ongi kan tussen de 12 tot 16 dagen zitten, dus je cyclus is volgens mij erg netjes!
12 tot 48 uur nadat je dmv ovulatietesten je piek hebt gevonden vind de eisprong plaats. als je pas aan het einde van de piek begint met testen kan een ovulatietest positief zijn terwijl je ei al geweest is. andersom is het dus ook niet direct zo dat als je een dikke streep hebt dta je dan direct je ei hebt, daar zit een tijdmarge tussen. de gebruiksaanwijzing geeft hier een marge en meer uitleg over. ik durf dus niet met zekerheid te zeggend at je ook stipt van vrijdag op zaterdag je ei hebt gehad.... maar je hebt wel een tijdsindicatie. daarbij sluit ik me aan bij daam, de periode naar je ongi is ook een flexibele periode. maar het lijkt wel lekker gemiddeld te verlopen, dus dat is wel makkelijk