een lage placenta wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danikrogt, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danikrogt

danikrogt Actief lid

13 nov 2008
    141
    0
    0
    geen werk
    rijswijk
    ik heb bij me 8weken echo gehad en blijkt dat ik een te lage placentja heb weet iemand wat dit is of of dit kwaad kan ben vandaag alweer 11 weken en 2 dagen tot nu toe gaat het redelijk
    alleen soms kramp/buik pijn en erg moe
    iemand een idee?

groetjes dani

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Mijn placenta lag in het begin ook erg laag, maar meestal trekt de placenta nog op, ze mogen pas echt een uitspraak doen of je een lage placenta hebt bij de 20 weken echo. Bij mij was de placenta bij de 20 weken echo opgetrokken tegen de achterwand, en bij 24 weken zelfs nog iets meer omhoog.

Als de placenta laag blijft heb je kans dat de placenta voor de baarmoedermond komt te liggen en dan kunnen er complicaties optreden tijdens de zw.schap en bij de bevalling.

maar nogmaals, nu met 11 weken is daar helemaal nog geen duidelijkheid over of hij daar blijft zitten, in de meeste gevallen kruipt hij netjes iets omhoog!

Dus geen zorgen gaan maken nu hoor!

3. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Bij mij lag de placenta met 16 weken 2 cm over de baarmoedermond heen. Maakte me al erg druk hierover en heb bloedverlies gehad. Bij de 20 weken echo bleek dat deze al was opgeschoven. Zelfs al 5 cm van de baarmoedermond af. Heb in die tussenliggende weken wel heel veel buikpijn gehad maar ja ... achteraf komt het waarschijnlijk daar door.

Maak je nu nog geen zorgen, waarschijnlijk trekt de placenta wel op.

4. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

mijn placenta lag bij de 20weken echo ook voor de uitgang,

nu krijg ik met 32 weken nog een extra echo om te kijken hoe die nu ligt, en of ie door de groei al is opgeschoven.

als dat niet zo is, dan moet ik w.s. een keizersnede....dus nog even afwachten, maar de echo vrouw had vorrige x gezegd dat hij 9 vd 10 keer door de groei gewoon omhoog schuift.

Groetjes!

5. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    yep ik ook, heb over 2 weken een echo om te kijken of hij omhoog is gegroeid anders idd een keizersnede....

Deel Deze Pagina