Mijn zoontje van 2 zegt Ansebalanse ipv Ambulance. Maar dat vind ik echt zo schattig. Oh, en hop hop hop hop hop paardje in lalop.
Alpaca... Als ik het uitspreek zonder nadenken wordt het alpalca of acalpa. Als ik er wél over nadenk weet ik nog steeds niet waar de klemtoon moeten liggen.. Is het nou alpaca, of alpaca.??
Ik struikel vaak over het woord luchtcirculatie. En namen met -le, als Veerle. Komt er nooit lekker uit.
Mijn moeder moest vandaag zo hard lachen toen ik boterham zei. Ze zei dat ik het nooit goed heb gezegd en dat het me ook niet gaat lukken Ik zeg standaard Broterham. Behalve als ik er op let
O ja en de plaatsnaam Gorinchem. Geen idee hoe je dat uitspreekt, bij mij klinkt het elke keer anders.
Het klinkt meteen zo aanstellerig als je het op de correcte manier uitspreekt, daarom zeggen wij het expres helemaal fout Wij gebruiken het woord FRAPS, zoals in de wraptastic-reclame:
Pepermunt is bij mij pepremunt. Loyaal/loyaliteit is bij mij yolaal/yolatiteit Munitie is bij mij minutie.