Bang om te lopen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ch11, Jan 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ons mannetje is ( bijna ) 14 maand..
    Maar bang om zelf te lopen!
    Wat hij doet;

Hij kruipt en zet dan wel eens zijn voeten om de grond en gaat gaat wel eens op handen en voeten staan.

Hij wil graag met 2 handen met ons door de kamer lopen maar onder het lopen laat hij ook zo ineens onze handen los en gaat stil staan en huilen.

Hij staat wel met zijn handen los te drinken en loopt ook achter zijn babywalker en als hij die moet sturen tilt hij die op en zet hem ergens anders neer.

Ik push hem zeker niet, het moet op zijn eigen tempo gaan.
    Krom lopen met mijn hernia ik heb het er allemaal voor over haha maar ik merk gewoon dat hij het wel wil maar dan in huilen uitbarst.

Bij wie was die ook het geval?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter heeft heel lang langs alles gelopen; met 9 maanden begon ze rond te stappen langs de tafels en de box en pas met 15 maanden liep ze ineens los; ze pakte zo haar stoeltje op en zette die aan de andere kant van de kamer neer!

3. adi

adi Niet meer actief

Die frustratie heeft hij nodig om los te kunnen laten. Laat hem gewoon op zijn manier vooruitkomen, je hoeft ook niet gebukt rond te lopen met hem, hij heeft toch een duwkar ( dat is ook veel natuurlijker lopen, zelf loop je toch ook niet met 2 handen in de lucht ;))

hij laat vanzelf los als ie er aan toe is.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook zo eentje.. Hij kon met 14 maand ook goed aan 1hand, of met de blokkenkar rond. Maar los lopen deed hij pas met 18,5 maand. Wel liep hij op dag 1 zo de straat uit, de hoek om ;)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier heeft die fase bij dochter ook heel lang geduurd.
    Dochter was 8,5 mnd toen ze langs alles liep en we dachten dat ze snel ging los lopen. Niet dus, op perongelukjes na. Pas met 16,5 mnd wandelde mevr. door het bad ineens en toen we zeiden oh maar dat kun je op de grond dan ook liep ze ineens weg. Nooit meer gekropen en liep meteen hele stukken.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Hier ook gehad hoor. Ze kon los staan zolang ze het niet doorhad, maar opeens had ze dan door dat ze los stond en vond ze het supereng ;)

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu ook volop aan het lopen (ruim 15 maanden) Hij kan het heel goed, loopt zo 3 minuten achter elkaar alleen door de kamer. Bal pakken, lopen, vallen, opstaan, lopen etc.
    Toch doet hij het nog niet automatisch. Hij kruipt ook nog heerlijk de kamer rond, want ja dat gaat toch een stuk sneller.

Je moet maar zo denken (tenminste, dat denk ik) Hij kan het, de wil is er dus het komt wel! Het is met alles, ze doen het als ze er aan toe zijn!!!

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier is ze ook heel bang om te lopen, 3 dagen geleden deed ze ineens 3 stapjes los en nu doet ze dat ook niet meer.. Achja ik wacht het gewoond maar af..

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Gewoon laten gaan. Hier ook veel frustratie gehad. Los lopen met 19 maanden, maar eerste losse stapjes met 17 maanden. Aan de hand met 16 maanden. Kan best een tijdje duren dus. Die frustratie helpt ze doorzetten ;).

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone deed haar eerste stapjes aan de hand toen ze 1 werd. 6 maanden later deed ze pas losse stapjes, nu loopt ze 1km heen en weer naar het winkelcentrum. Komt allemaal goed!

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Die fase duurde hier ook zo lang! Vanaf een maand of 11 liep ze langs de tafel en vanaf 12 maanden aan de hand. Achter een loopwagentje rende ze de hele kamer door en op een gegeven moment had ze echt maar een pinkje nodig om te gaan lopen. Maar alleen lopen? Nee dus! Als we dr los lieten dan stond ze gewoon stil. Soms wel een minuut lang maar stapjes zetten durfde ze niet.
    Vanaf een maand of 15 deed ze per ongeluk een los stapje zonder dat ze het door had en "ineens" een week of 2 later snapte ze het en liep ze los!

12. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Komt van zelf! Wat je kunt proberen... Met zn kont tegen de muur/deur zetten en zelf er voor gaan zitten met open armen. Zo hebben voor hun gevoel "houvast" van de muur. Onze zoon raced de kamer door met zn duwkar en staat ook vaak helemaal los. En sinds enkele dagen doet hij dan twee stapjes los en kruipt vervolgens verder :D

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Wij zijn ook tegenover elkaar gaan zitten met open armen. Ze durfde nog steeds niet terwijl ze wel al goed liep. Een keer met mijn zusje geprobeerd om tegenover elkaar te zitten en toen liep ze gewoon over! Steeds verder naar achteren gegaan en ze liep zo 10 stappen los. De maand erop durfde ze weer niet, totdat mijn zusje er weer eens was en ze liep zowaar weer los tussen ons in. En toch heeft het toen nog even geduurd voordat ze zelf volledig los durfde te lopen.

Share This Page