Een paar maanden geleden was er van onze rekening 180 euro afgeschreven van postnl ik heb dat gelijk weer terug laten storneren aangezien ik niet wist waar dat voor was. Een paar weken later kreeg ik een brief met een factuur van het incassobureau dat er een rekening open staat van een postbus nummer. En het bedrag was verhoogt naar 203 euro. We hebben toen gelijk gebeld naar postnl, aangezien wij nooit een postbus hebben gehad. Er werd gezegd dat we dat wel wisten en een sleutel hebben en blablabla. Eigenlijk werden we als leugenaar uitgemaakt. We hebben gebeld naar de Bruna, waar die postbus dus zou staan. Zij zeiden dat dat postbusnummer niet wordt gebruikt, alleen als rommel la van de winkel!!! Wij dus gelijk weer gebeld naar postnl en sindsdien worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Een paar weken geleden is door dat incassobureau 203 euro geïncasseerd wat we niet kunnen laten terug storten. Het incasso bureau zegt dat we het moeten afhandelen met postnl en zij zeggen hetzelfde. Elke keer als we bellen gaan ze ermee bezig en worden we teruggebeld. Wat tot heden niet is gebeurd. Ik ben er nu zo klaar mee!!! Het gaat om 200 euro, en we willen dat gewoon terug en hebben dat hard nodig!!! Wat kunnen we nu nog doen???? Iemand misschien tips? Het loopt nu al ruim 2 maanden zo.
We zouden ook een sleutel moeten hebben en we hebben het volgens hun via internet aangevraagd. Waarschijnlijk heeft dus iemand op onze naam dat gedaan. Maar, wij hebben geen sleutel + dat die postbus niet bestaat... Al vanaf 2009 (!!!!!!!) blijkt die postbus al te bestaan.. NOOIT bericht daarover gehad. Volgens een medewerker moeten wij bewijzen dat wij het niet hebben aangevraagd... MAAR HOE DAN??:x Sorry, ik ben zo gefrustreerd en boos... Ik hoop dat iemand kan helpen. Liefs, Doula
Juridisch loket bellen. PostNL bellen dat je juridisch loket gebeld hebt. ( vaak helpt dat ) Maar even een gekke vraag ( vroeg me t af hoor ) Een incassoburo mag toch niet zomaar afschrijven? Je moet dat geld toch zelf overmaken? Tenzij het van je salaris afgehouden word toch?
Wat raar dat het incassobureau automatisch kan afschrijven. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. En raar dat het niet terug gestorneerd kan worden, je hebt helemaal geen handtekening gegeven voor deze opdracht. Dus zou eerst contact opnemen met je bank.
Ik google net even op st. Derdegelden bv.... Als dat het is zal ik er heel snel achter aan gaan als ik jou was!
Oh heb ik ook eens gehad! Flink bedrag, heb toen meteen de bank gebeld (na googlen) en zij hebben het netjes voor me opgelost. Geld terug gestort en heb er niks meer van gehoord. Zijn dus oplichters!
Ik zie dat ik mijn bestelling via iDEAL betaal aan Stichting derdengelden CheckPay, wat is dat? | PostNL Pakketten Ik denk dat het dit is... Kan dat? Ik denk dat ik niet heb gevonden wat jullie vonden op Google... Kan iemand me dat uitleggen?
Alle oplichtingsites komen meteen naar boven: https://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=bedrag+afgeschreven+door+stichting+derden+gelden#hl=nl&sa=X&ei=N7aaT4CjO8jP4QSCxsGIDw&ved=0CCgQBSgA&q=bedrag+afgeschreven+door+stichting+derdengelden&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=f84091d686f482af&biw=1366&bih=667
Hoofdpijn nu.. Maar snap er nog steeds niks van... Er bestaan dus wel derdengelden die wel "zomaar" mogen innen?
Ik weet ook niet meer precies hoe het zat, ik was toen zo boos, dat mijn man het verder heeft afgehandeld. Maar het zijn dus oplichters, het mag niet, maar ja ze kunnen het dus wel, geen idee hoe, maar dat staat misschien ook wel bij 1 van die linkjes op Google
Maar mijn bank heeft t toen allemaal netjes opgelost, die waren er van op de hoogte. (rabo) Dus bel je bank!
Volgens mij mag dat niet. Het verhaal is ook wel heel vaag hoor! Misschien kan je even kijken bij OpgelichtopInternet - Index Dit is ook een van de site die naar boven komt als je dat bedrijf in typt bij google.
Maar het is wel een automatische incasso? Staat er een mutatiecode bij je afschrijving? Dus IC oid? Als dat zo is, dan moet je de bank bellen. Uitleggen dat je geen machtiging hebt verstrekt. Bank doet onderzoek en kunnen ze geen geldige machtiging overleggen aan de bank, dan boekt de bank het terug.
Mooie boel zeg dat iemand anders "zomaar" geld van je rekening kan laten afhalen zonder dat je een machtiging hebt afgegeven. Contact met je bank opnemen dat er zonder toestemming ten onrechte geld is afgeschreven en dan moeten zij dat voor je kunnen regelen dat je het terug krijgt. Als dit inderdaad om oplichters gaat is aangifte doen ook zinvol. Succes.
Inderdaad je bank bellen en eisen dat ze dat terug laten storten. Je hebt die transactie nooit goedgekeurd. En misschien even meteen navragen hoe het kan dat een derde instantie zomaar aan je rekening kan... ik dacht dat alleen de staat dat kon?? Succes ermee!