Binnenkort hebben we Amerikaans buffet met de hele familie. Ik heb bedacht om een gedeelte van de toetjes te verzorgen. Ik ga sowieso bosvruchten-hangop maken, maar nu zoek ik nog iets anders wat makkelijk klaar te maken is. Tiramisu wordt al door iemand anders gemaakt. Voorwaarde is dat het in een plastic "glas" geserveerd kan worden zodat iedereen het zo van de tafel kan pakken. Wie heeft een lekker (en het liefst ook een beetje eenvoudig) recept? Alvast bedankt!
Simpel yoghurt met aardbeien? Stuk beschuit onderin, lepel aardbeienjam erop en daarboven custardvla. Ouderwetse pap is dat en vergelijkbaar met mona toetje volgens mij.
Laag verkruimelde bastognekoekjes (of andere die je lekker vindt), laag kwark, lemon curd, wat bruine suiker erop.. Heerlijk! Toevoeging: kan trouwens ook nog op de bastognekoekjes wat limoncello als je wat alcoholisch mist
Iedereen bedankt voor het meedenken tot zover! Babyengel, dat van jou klinkt wel errug lekker! Alles eigenlijk wel, haha, ik ben echt een toetjesmonster haha... Meer ideetjes natuurlijk nog welkom...
Ik maak wel eens een portugese serradura. Dat is lobbig opgeklopte slagroom met kruimels mariakoekjes erdoorheen geroerd. Eventueel ook een laagje gecondenseerde melk ertussen. Wel de avond ervoor al maken, want het vocht van de slagroom moet in de koekkruimels trekken.
Marscapone met aardbei Mascarpone met aardbeien recept Enn heel simpel vla flip op meerdere manieren mogelijk
Hangop (dus volle yoghurt uit laten lekken, slagroom met veel suiker kloppen en dat mengen met beetje citroensap) Dat in een glaasje doen en dan stroopwafelkruimels erover. Zooo lekker En leuk omdat stroopwafels echt hollands zijn.
Appel crumble ?? super makkelijk heb je in 5 minuten klaar, moet daarna alleen nog even de oven in. Omdat je nu volop bramen kunt vinden maken wij er altijd Appel/bramen crumble van