Is dit wat? (Skottelbraai/bbq)

Discussie in 'De lounge' gestart door 2jees, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Hallo,
    Kent iemand onderstaand iets?
    We hebben geen bbq en dat doen we ook zelden maar goed, voor een keer toch wel leuk. We zijn allebei in de zomer jarig. Voor op de camping zoeken we iets van een bakplaat of skottelbraai.
    Onderstaand 'ding' heeft meerdere opties maar het werkt wél op een gasfles. Is dat handig voor thuis? Ben benieuwd of iemand dit heeft.

Cadac Skottelbraai Safari Chef LP kopen? Bestel bij Skottelbraaishop.nl

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Wij hebben dezelfde, vooral voor op de camping, is een handig ding.
    We hebben voor in de tuin zo'n kleine weber bbq met kolen, maar als je die zelden gebruikt, kun je die skottelbraai daar ook wel voor gebruiken.
    Die gasfles is voor ons geen probleem.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Jo79 Dankjewel! We gebruiken hem thuis erg weinig denk ik en niet veel opbergruimte. Dus daarom leek deze me ideaal. Het is een verjaardagscadeau voor mn man en daarom twijfel ik ;)
    Alle ervaringen zijn dus welkom!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    We hebben geen skottelbraai, maar wel eens ergens geweest waar ze er een hadden. Erg leuk! Staat nog op ons verlanglijstje, maar wel ergens onderaan, want we hebben belangrijkere wensen.

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Net terug van 3 weken vakantie en hij is heel veel gebruikt op de camping.

Voor thuis is hij ook prima te gebruiken.

Voor volgend jaar willen wij nog een paellapan

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ideaal, je kan er ook aardappeltjes, pannekoeken, wraps of pizza op bakken doordat je een grote dichte plaat hebt.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben er 1 voor op de camping, vind hem ideaal!
    Zijn nu op de camping en kan er alles mee maken wat ik thuis ook normaal kook. Heb zelfs een speciale plaat voor pannenkoeken.

8. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ja! Echt een topding!

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Leuk.... Voorop vakantie. Thuis zou ik gewoon een bbq aanschaffen.
    We hebben hem toen ook vol goeie moed aangeschaft maar vindt het zo goor dat alle sappen door elkaar geen gaan, het vlees smaakt allemaal het zelfde.

We hebben dus een Weber op kolen voor thuis en de skottle gaat mee op vakantie

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Dank jullie wel!

Mam wat bedoel je met alles door elkaar?

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ja echt een topding! Wij gebruiken hem vooral op de boot of camping. Wokken, koken (in de deksel) bbq, grillen, bakken, braden, pizza bakken, broodjes bakken we hebben het allemaal al gedaan en het smaakt prima!

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben er ook 1, ideaal. Vanavond gooien we er ook een stukje vlees op. De bbq aansteken zouden we niet zo gauw doen, kost teveel tijd.
    Wat ik erg fijn vind is het teflon wat je kan gebruiken. Erop leggen, je vlees garen en daarna in een sopje gooien. Geen bbq meer schrobben.
    Ook handig voor op de camping.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    How zag nu pas de link :) je wil die met rooster erbij?? Dan is het misschien wel wat :) wij hebben alleen de skottel zelf erbij, dus als je vlees erop doet komen de sappen uit bijv speklap/kip/worst etc allemaal door elkaar heen. Het kan niet weglopen dus alles gaat naar elkaar smaken. Echt geen aanrader 😄

14. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Wij hebben hem ook inmiddels al 7 jaar en hij wordt zowel thuis als op vakantie veel vuldig gebruikt we hebben ook een grotere maar pakken wij nooit, deze is compleet en veel handzamer ook een leuk klein pakketje ideaal

15. 2jees

2jees Niet meer actief

ja met het rooster, dan heb je toch min of meer een bbq?

16. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Wij hebben hem al jaren en het is een ideaal ding. Bij ons ligt ie standaard in de caravan omdat we thuis een andere bbq hebben, maar voor thuis is ie ook prima te gebruiken hoor.
    Wij hebben de paëlla pan er nog bij, dan kan je wat makkelijker een pan met saus voor de pasta oid maken.

Ook zou ik eens kijken naar die velletjes die je erop kan gebruiken, dan hoef je de schotel niet steeds te schrobben, maar alleen het velletje met heet water afspoelen. En met een gaslfles thuis bbq-en is geen probleem hoor, juist ideaal.

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ideaal, wij hebben ook de paella pan ( grote hapjespan) en indd met een rekje is het een bbq

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Fijn, zoveel positieve reacties.

Nog een vraagje, bij de reacties staat dat hij klein is, niet meer dan 2p terwijl dit eigenlijk voor 4p is. Iemand die dat weet?
    De kids zijn nog klein maar wil toch niet meteen een andere..

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mijn schoonzus heeft hem. Het ding is praktisch maar we vinden geen van allen de smaak van het eten echt lekker., die heerlijke smaak van een kolen bbq krijg je er niet van. Ze zijn dus weer snel over gegaan op hun echte Weber bbq met kolen! 😀

20. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Wij gebruiken hem voor met 4 maar ruim voldoende als de kinderen 16 zijn misschien niet meer maar voorals nog prima.

Deel Deze Pagina