weer mp frustratie advies gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door diaan1982, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Vorige week maandag had ik een deal gesloten met iemand op mp voor een kleding pakket voor zoon.
    Dinsdag geld over gemaakt van rabo naar rabo.
    Woensdag stond het er niet op volgens haar(volgensmij wel)
    Goed donderdag weer gemaild ,en toen stond het erop
    Ze had eerder gezegd als het geld erop staat verstuur ik het
    Mailt ze ineens "ik verstuur het na het weekend"
    Ik was teleurgesteld want er zat wat leuks in het pakket wat ik hem naar een feestje wou aandoen.
    Dus ik vroeg of het niet eerder mogelijk was.
    Kreeg ik terug "nee dan had ik dat wel gedaan" "ik moet morgen naar friesland voor een uitvaart en blijf het hele weekend"
    Ok ik wens haar sterkte en vroeg of iemand anders het niet kon posten voor haar.
    Kreeg ik een uitbrander!
    Ik wenste haar nogmaals sterkte en zeg ik wacht het wel af dan

Ik dacht bij mezelf wat is het nu voor moeite om even langs het postkantoor te rijden onderweg naar friesland,desnoods in friesland of een vriendin te vragen om het te psten.

Maargoed ik mail haar maandag avond of ze mij het track and trace nr kan mailen zodat ik het in de gaten kan houden.echt een nette mail
    Dinsdsg wacht ik nog af geen pakket geen mail.
    Vandaag weer gemaild weer niks gehoord,terwijl ze eerdere meerder malen per dag reageerde.
    Terwijl ze er gister wel weer een advertentie op heeft gezet voor een gastouder

Ik ben bang dat ik word opgelicht wat me al eerder is overkomen
    Maar aan de andere kant ,dan zet je er toch geen advertentie op met leeftijd van je kids en op welke school ze zitten enz....
    Of ze zit me te jennen omdat ik volgens haar ongeduldig overkwam.
    Maar ik vind ze heeft 30euro van mij al een week in bezit exl verzenden.
    Dan vind ik wel dat je verandwoordelijkheid hebt naar een ander

Wat zouden jullie doen nu?

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Morgen zijn we dus 9dagen verder.en een week niks gehoord morgen.

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jeetje zeg! Ik zou zeggen dat ik heel snel m'n kleding of geld wil zien en er anders stappen ondernomen gaan worden..

4. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Rot is dat he,ik wacht ook al een week op een pakketje,ze reageert ook niet meer op mijn emails.

5. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Ik zou het pakketje niet meer verwachten helaas. Oplichting op MP komt erg veel voor. Je kunt haar nogmaals vriendelijk verzoeken het pakketje te verzenden.
    Eventueel kun je aangifte doen als je geen gehoor krijgt. Al is het maar voor 30 euro. Jij maakt het geld over in vertrouwen, en verwacht uiteraard dat je de spulletjes krijgt.
    blijft altijd erg vervelend.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou dreigen met aangifte en het inschakelen van je rechtsbijstand of je die nu hebt of niet.
    Zo heb ik ooit 65 euro teruggekregen van een voetenzak die ik had gekocht van wat later een oplichtster bleek. Ze koos eieren voor haarvgehemelte en stortte het geld terug. Eerst de helft terwijl we het complete bedrag hadden afgesproken maar toen ik vertelde dat ik die dag een afspraak had bij de politie (wat niet zo was) stond direct de rest erop.

7. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Als het echt waar is dat ze een uitvaart heeft gehad en dat bijvoorbeeld dichtbij familie is kan ik me voorstellen dat haar hoofd niet naar een pakketje versturen staat.

Aan de andere kant kan ze je ook oplichten ja.
    Ik zou even afwachten en anders vrijdag mailen.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou haar nog tot maandag geven en anders echt wel stappen zetten.

Als ik een uitvaart heb aan de andere kant van 't land, staat mijn hoofd ook niet echt naar pakketjes versturen.

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Je weet niet van wie die uitvaart was. Haar moeder? Vader? Broer of zus? Als je daar middenin zit is het laatste waar je hoofd naar staat het versturen van pakketjes. En eerlijk gezegd, ik was in haar situatie ook niet amused zijn geweest als jij tegen me had gezegd dat een ander het misschien wel kan versturen. Ik zou het een paar dagen geven. Als er dan niets gebeurt, even bellen. Succes.

10. woezel81

woezel81 Actief lid

6 apr 2011
    196
    0
    0
    overijssel
    Kun je niet via een ander account reageren op eventuele andere advertenties van haar om zo achter haar adres te komen?
    kun je haar daarna daar mee confronteren, mocht je het pakket echt niet ontvangen......en hopelijk stort ze jou dan het geld terug.

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Klopt het was van een vriendin en heb verder niet meer gezeurd toen ik het wist.
    Maar ze is nu allang terug dus ze kan toch wel op mijn mail reageren van hoe en wat...

12. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Plus dat ze daarna ook nog in staat is zelf n advertentie te plaatsen. Dan lijkt me een ritje postkantoor of reactie via mail ook wel mogelijk..... Ik zou ook flink balen. Maar ben dan ook n fatsoenlijke MPverkoopster, al zeg ik t zelf.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zag gisteren bij radar dat niet leveren van producten na betaling niet strafbaar is. ( Radar ging over oplichters) Stond echt te klapperen met mijn oren. Het geld is zodra het op haar rekening staat haar eigendom en van je eigen kun je niet stelen. Ze hoeft het niet terug te geven en als ze niet leverd dan is dat naar zo. Die geen kreeg betaald voor bijv zonnepanelen maar leverde nooit. Werd gewoon vrijgesproken en had voor 1000 euro's opgelicht . Hij had niks gedaan wat strafbaar was.

14. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik heb dit onlangs ook gehad op marktplaats. Ik kreeg na mijn betaling de mededeling dat het product er toch niet meer bleek te zijn...tuurlijk...
    Vervolgens werd er niet op mijn mailtjes gereageerd en ging men verder via andere advertenties. Na een week wachten, heb ik een boze mail via een omweg naar de betreffende persoon gestuurd met daarin het verzoek om het geld per omgaande terug te storten, zo niet dan zou ik vervolg stappen ondernemen...
    Ik heb ook direct melding gedaan bij marktplaats op al haar advertenties en binnen 2 dagen stond het geld weer op mijn rekening! Voor mij geen marktplaats meer als het te ver van me vandaan is...

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik wacht morgen nog ff af anders ga ik idd flink pissig worden,moet voor dat geld een hele ochtend werken!

16. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Als ze echt niet meer reageert en je het pakje nog niet hebt bijvoorbeeld vrijdag zou ik een 'beoordeling' plaatsen onder haar advertentie voor gastouder. Als ze daardoor geen klanten krijgt zal ze nog wel een keer nadenken voordat ze dit soort dingen doet...

17. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Nee ze zoekt juist een gastouder,dus zo kan ik ook wel haar adres lospeuteren denk ik

18. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Doen zou ik zeggen.

Ik doe trouwens vaker voor alsof ik het product kom ophalen, zodat ik de adresgegevens krijg. Sommige zeggen dat ze alleen willen versturen, dan gaat het over bij mij. Later verifiëren ik het adres met naam, zover het kan via internet En vaak probeer ik ook nog telefonisch contact te hebben. daarna vraag ik toch of het opgestuurd kan worden.

Helaas ook een keer opgelicht op mp

19. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Vervelend!
    Zelf eigenlijk alleen maar positieve ervaringen.

Als ik een uitvaart zou hebben zou mijn hoofd er ook niet naar staan en krijg je ook "minpunten" als je aan zou geven dat anders iemand anders het misschien wel even kan doen.
    Toch is het niet netjes om niet meer te reageren en zodra je wel de kans hebt het pakketje niet meer op de bus te doen.

Ik zou haar nog een mail sturen met een ultimatum tot maandag?

20. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Vind t onbeschoft van haar ik zou haar 1dag geven im t op te sturen en anders je geld terug.
    En probeer idd achter haar adres te komen is altijd handig...

Deel Deze Pagina