Wat zijn de favoriete woordjes van julie kindje Hier: 1. mama / papa 2. die 3. eend (vaak gevolgt door kwak, kwak) 4. bal 5. kindje 6. auto 7. eten 8. wawa (belgische peuterserie) 9. daag (zeg ze sinds gisteren ) 10. oma / opa (eigenlijk alleen als ze daar is, of net is geweest) Dit is ook zo'n beetje haar woordenschat, buiten een hoop gebrabbel en dierengeluiden om. Want het is een echte kletskous
Onze jongste roept de hele dag door: Kijk eens Bij alles wat ze in haar handen heeft en die ze graag aan ons wil laten zien. Verder is het een kletstante vooral aan de telefoon. Erg onverstaanbaar, maar zo schattig om te zien
Mijn zoontje kan nog niet zoveel woordjes zeggen. Wat hij wel zegt: qaqqen (dat zegt hij al maanden. geen idee wat hij ermee bedoelt ) pa pa mama jajajajajaja qoem (als iets valt) bah (vieze dingen)
IJS! papa mama oma poes die en ze probeerd patrick te zeggen maar dat word vaak trekpik dat moeten we snel normaal leren uitspreken haha
Martijn: beer Mimi (speen) zis (zus) Bumba! Vrachwaag (vrachtwagen) trein mama Emma: kaka mama kijk ja mama
Mama Papa Tubbo (turbo onze hond) Auto Beer Baby Pop Boem Bumba Ja (sinds een paar dagen als ik iets vraag) Bah of bleh (komt omdat ik dat zeg bij een poepluier) Dierengeluiden (koe, hond, kip, haan, poes, paard, schaap en geit = eit)
met stip op 1: oranje 2: gaafauto 3: hetregent (als 1 woord en achter elkaar door, en soms ook er tussendoor: pannetje nat!) 4: deze Verder weet ik het niet, ze zingt ook graag liedjes.
Ik vind het zo leuk, die woordjes! Heb het hier maar opgeschreven in haar groeiboekje, zodat ik wist wat ze allemaal zei......kom ik ineens al aan 80 gebruikte woorden! En ze is nog niet eens 1,5.........vast te danken aan grote zus!
"ja toch?" Ze is heel de dag aan het filosoferen en komt met de mooiste verhalen, maar wil wel graag bevestiging, dus er achteraan komt ja toch?
kikke (kikker) aap aarbei mooi lam (mooie lamp) hahaha izzy (lizzy onze hond) lekker lekker lekker lekker ete ocola (chocola) koeka (kiko hondje van mn ouders)
1. nee ( ook als t ja is) 2. ruikuh ( aan alles...) 3. nonne ( champignonen) 4. kijkeh 5. pikkuh ( als in de champignon van mama der bord pikken) 6. bijjjjjna 7. buituh 8. straat ( als in sesamstraat) 9. boek 10. molluk ( als in melk) en zo zijn er nog een stuk meer.. etuhh..en kiezuh.. auto, mama en papa hebben we nog niet eens meegeteld
Noa plakt overal ie achter. Dus koekie, toetie, drinkie, enz. Echte favos heeft ze niet. Papa en mama worden het vaakst gezegd. Maar verder alles wat voorbij komt. Een echte kletskous. Zegt alles na. Ik sta echt versteld van wat ze allemaal al zegt en herkent en dan ook echt de juiste woorden er bij zegt.
mama als ze zielig is... (mama muuu huil mama) Papa als ze vrolijk is (paaaapapa papa papa paaaapapa) Hier nu regelmatig wijzen en dan zegt ze 'dieee' of 'daa' en soms: aaaaaaaap of ap (Als in HAAAAAAAAAAAAP kom op met die HAAAAAAP)