lieve zwangere meisjes, even jullie advies graag voor deze bezorgde doos dit weekend organiseren wij een vrijgezellenfeestje voor een goede vriendin. in dat programma zit 2,5 uur vespa rijden. langs allemaal voor haar en ons bijzondere plekken uit studietijd, kroegtijd, jeugd, enzovoort. nu twijfelde ik, paar maanden geleden bij boeken, of ik dit wil wou/kon/durfde, maar eigenlijk voel ik me super en zag ik t wel zitten. alleen, nu sinds 2 weken komt eindelijk die buik, en ook het nog grotere gevoel dat ik voorzichtig wil zijn. toch nog geen twijfels, en ik zou sowieso alleen op zo'n ding rijden. krijg ik net een email van mijn aanstaande, dat hij t toch wel erg eng vindt. ' 1 keer vallen en 1 keer stuur in buik kan ontzettend gevaarlijk zijn ' ik vind dat hij een goed punt heeft, ik dacht eigenlijk zelf dat ik wat overbezorgd was.. wat vinden jullie? ik snap dat de keuze aan ons, de ouders, is en zeker dat ALS het mis gaat in de zin van (fout) vallen ik het mijzelf nooit vergeef. maar toch... ben benieuwd naar jullie meningen. thanx
Ik rijd/reed zelf motor maar dat doe ik al heel lang niet meer. Je kunt zelf een stuurfout maken en dan kun je jezelf nog de schuld geven. Maar de kans is veel groter dat een ander een ongeluk veroorzaakt. Je bent zo kwetsbaar op motor of brommer. In beide gevallen: als je een ongeluk of slechts een valpartij krijgt zul je het jezelf nooit vergeven, ook al hoef je er geen ernstig letsel aan over houden. Je vraagt advies, ik zeg: niet doen! Misschien zit je er straks wel op, maar voel je je helemaal niet prettig. Kun je niet even een rondje door de buurt maken op iemands scooter om te kijken of je je er prettig bij voelt? Dan weet je instinctief wel of je het moet doen of niet.
hi groenoogmeisje, jij zegt wat ik denk.. het gaat om de gevaarlijke ' WHAT IF ' factor... ik ben dan wel een beetje een partypooper, maar ik denk dat ik beter als ' bezemwagen ' erachteraan kan gaan rijden .. thanx!
ja als jij je er niet fijn bij voelt moet je het niet doen. ik rij zelf wel nog bijna elke dag op een snorscooter. wij hebben geen auto dus dat is ons vervoermiddel. maar voor mij is het dus normaal. als je nooit op een scooter rijd, lijkt het mij ook eng. word ook wel wat vervelender als ik achter op zit bij mn vriend. dan rijd hij soms wel eens te hard over een hobbel en dan voel ik dat wel. binnenkort gaan we voor een auto kijken, straks pas ik niet meer en kan moeilijk straks de maxicosi achterop binden.... dus bij zo n gevoel zeg ik dus niet doen!! dan zit je niet zeker op de scooter..
Wat bedoel je met Vespa? Een snorscooter? Die mogen maar 25 km, vind ik wel heel iets anders dan een motor. Dat zou ik ook niet meer doen, maar daar zit je ook midden in het verkeer. Met een snorscooter/snorfiets moet je op het fietspad en gaat het niet zo hard. Met een beetje fietsen zit je ook zo op 20 km per uur. Kortom: als je het zelf niet veilig vindt voelen, absoluut niet doen, want dan zit je verkrampt op zo'n ding en wie weet gebeurt er dan wel iets raars. Maar objectief gezien denk ik dat het op een snorfiets helemaal niet gevaarlijk is.
ik had een scooter maar ben sinds ik zwanger was (naja, in het begin nog wel ) niet meer gaan rijden. Was als de dood dat er wat zou gebeuren.
Rijdzelf elke dag met mn snorretje naar mn werk. Moet zeggen dat het denk ik ook wel scheelt waar je gaat rijden of je dat een beetje onder controle heb e.d. Zelf rijd ik elke dag langs een heel stuk snelweg dus niet in de bebouwde kom!! Rij ook iets rustiger als dat hij kan. Doe waar jij je goed bij voelt!
Misschien ben ik dan wat te nuchter maar tijdens mijn zwangerschap reed ik tot 4 weken voor de geboorte op een brommer naar mijn werk en terug(iets van 7 km) en die ging 50 max. Op welke manier je je ook verplaatst er kan altijd wat gebeuren.Lopen,fietsen,auto en ov.Aan alles zit een risico.
Als jij je er niet goed bij voelt moet je het uiteraard niet doen. Maar ik denk persoonlijk dat het echt wel kan hoor. Ik heb zelfs met 36 weken nog gefietst en dan loop je ook het risico te vallen en het stuur in je buik te krijgen, maar het zelfde geldt voor autorijden...kun je ook een ongeluk krijgen. Mijn bescheiden mening is dat als je zo gaat denken je net zo goed tot aan de bevalling thuis kunt blijven. Je valt echt niet zomaar om met zo'n brommertje en als jullie afspreken dat je gewoon rustig en voorzichtig rijdt zie ik geen belemmering om niet te gaan.
thanx voor de adviezen en meningen maar ben er dus al uit, ook omdat klingman het gewoon een eng idee vind en ik vind dat hij er net zoveel over te zeggen heeft als ik. waardeer ik zelfs bijzonder eigenlijk, die bezorgdheid het zijn scooters die 40 kunnen, en we hebben een tocht gepland langs dorpen in twente. dat is deels fietspad, en soms rijweg. het gaat mij om het gevaar ' van buitenaf ' wat onherroepelijk groter is als je als kwetsbare brommerin op zo'n ding zit. en vooral om het WHAT IF gevoel erbij. ik zal maar vallen. @mermaid: alles kan, en dat is ook precies de reden waarom we gewoon gaan trouwen met 30 weken en daarna gewoon lekker op vakantie gaan met de auto edoch, dat vind ik dus wel wat anders dan ' onnodig ' te gaan brommeren, in een grote groep. ik kan wel rustig doen, en zelfs niet verkrampt zijn, maar... wat doet de rest van het verkeer? dan ben ik toch wel wat kwetsbaarder (net als de rest) dan in mijn onwijze volvo. voelt goed dus. en een bezemwagen voor de hapjes drankjes en wellicht pechgevallen is ook zo gek nog niet thanx allemaal!
Wat ik al zei: Als je je er niet goed bij voelt moet je het zeker niet doen. Je kunt je dan wel voornemen om niet verkrampt op dat ding te zitten, maar ja als je je niet relaxed voelt zul je natuurlijk nooi relaxed zitten. Simpel zat! Off-topic: Gaan jullie nog in Frankrijk trouwen of toch maar in NL? En je hebt al een jurk toch? Wil je 'm al laten zien of pas na de bruiloft?