Een leven als expat.

Discussie in 'De lounge' gestart door Chebu, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hahaha, ja duh...;)

We mochten 800 kg in totaal meenemen. 220kg per vliegtuig en de rest per schip. Alles is eral dus straks heerlijk met mijn eigen spulletjes.
    Ik mag nu 30kg per persoon meenemen en 8kg handbagage.
    Goede deal! Ik vlieg met Turkish Airlines.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hadden een 20ft container, duurde een week of zes. Fijn dat jullie spullen er straks al zijn, inclusief de kerstboom. :D

Is dat een rechtstreekse vlucht of moeten jullie ook nog overstappen?

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nee moeten nog overstappen in Istanboel maar dat is gelukkig maar 1 uur en 40 minuten wachten daar.

4. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Wij hadden alleen 2 joekels van koffers. Na 2 maanden kwam onze container. Heerlijk weer mijn eigen spullen en idd. onze kerstboom 😁

Op het begin gemeubileerd gewoond, maar nu gewoon eigen meubels. Voelt voor mij een stuk beter zo.

Het is nu zulk lekker weer trouwens!...Dit is echt de beste periode om te komen!

5. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Oh ik zie dat je alleen gaat vliegen! Succes daarmee, de kinderen zullen vast opgewonden zijn :) En jij ook ;)

6. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Spannend Chebu !! Lees ook graag hoe het gaat met jullie :) hou je een blog bij ?

7. tuc

tuc Niet meer actief

spannend zeg!! Je blijft toch nog wel zp'en he:D en wil ook graag de link als je een blog bij gaat houden.

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Heeee Chebu :D
    Ik wens je ook via hier natuurlijk ontzettend veel succes en geluk in SA! Voor jou, de mannen en natuurlijk de kleine meid :)
    Ben erg benieuwd naar je ervaringen straks! Toitoitoi!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen! Wij willen over een paar jaar naar Dubai en ben dan ook erg benieuwd hoe jij het ervaart als westerse vrouw in zo'n land.

Heel veel succes en plezier!

10. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Wauw wat een ervaring gaan jullie meemaken zeg!
    Vind het zelf altijd ontzettend knap van Expat gezinnen,maar dat komt omdat ik zelf een burgertrutje vind en een vakantie is al een hele onderneming :p
    Heeeel veel succes en plezier! Ben benieuwd en hoop dat je updates gaat geven.

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Spannend!!

Ik ken het emigratiegevoel, maar 'slechts' Engeland en Frankrijk dus iets dichterbij...

Ik wens je alvast een goede reis en veel succes in S.A.!

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wat heerlijk spannend! Ik ben dol op dit soort verhalen, sowieso op verhalen van mensen die ver weg wonen, zo'n andere cultuur, ander klimaat... reuze interessant!

Dus inderdaad, als je een blog gaat bij houden, dan zou ik die ook erg graag willen lezen :)

Succes!!

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bedankt allemaal! Ik hoop hier een deel van mijn ervaringen te kunnen posten. Dus misschien wordt dit topic wel een soort blog (als het mag..)

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Maar SA is totaal niet te vergelijken met Dubai. In Dubai zitten tegenwoordig meer westerse expats dan natives zelf.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt. :D

16. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Spannend allemaal, ik hoop dat je goed aangekomen bent :) Manlief en ik zijn 4.5 jaar geleden naar Nieuw-Zeeland geëmigreerd, we hebben er nog geen spijt van! We missen Nederland helemaal niet, alleen is het soms erg pijnlijk om zover bij onze familie vandaan te wonen. Je kunt niet 'even' op-en-neer voor een weekendje, wat wel had gekund als we in Europa gebleven waren (we hadden ook een oogje op Denemarken).

17. Fransa

Fransa Niet meer actief

Spannend hoor!
    Succes met inpakken maar vooral met de reis!

Wij wonen ook 'maar' in Frankrijk maar vind het zo'n geweldige ervaring. De kinderen die meertalig opgroeien, etc.

Een land als S-A is natuurlijk wel heel wat anders maar idd met zo'n grote expat community moet het qua wennen helemaal goedkomen!

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Supergaaf!! Wij willen ook graag naar Dubai verhuizen maar we hebben geen flauw idee hoe we daar aan het werk moeten komen helaas.. Daarom houden we het voorlopig bij vakanties... Over 2 weken gaan we weer..... Zo zin in!!!

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Morgen is het zover. Ik moet nog zoveel doen!

20. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Heel veel sterkte en succes! Ben benieuwd naar je ervaringen

Deel Deze Pagina