Hallo allemaal, Ben sinds kort begonnen met ovulatietesten van zwanger & kids. Nu heb ik eergister een dag helemaal niet getest, gisteravond om 22.00 voelde ik (denk ik) mijn eisprong. Daarna heb ik een test gedaan en die gaf 2 mooie donkere strepen. Ongeveer een uur later hebben we het gezellig gemaakt, vanmorgen om 8 uur gaf de ovulatietest nog steeds de donkere strepen en nu om half 2 nog maar een licht streepje. Nou mijn vraag voelen jullie vast al aankomen, heeft het zin gehad dat we gisteravond het nog gezellig hebben gehad? Of waren we nu eigenlijk te laat. Natuurlijk had ik beter geen dag kunnen overslaan met testen, maar het zat nog niet zo in mijn systeem Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen Groetjes
Ik heb weinig verstand van de ovulatietesten, maar het lijkt me sowieso wel goed dat jullie het ''gezellig'' hebben gemaakt of het de meest optimale timing was om zwanger te worden weet ik niet...maar volgens mij is het zo dat als je een positieve ovulatietest hebt je eisprong binnen 1 a twee dagen plaats vind. Dus gewoon lekker gezellig maken,, kan sowieso nooit geen kwaad!
Je ei springt pas na de positieve test en niet ervoor. Waarschijnlijk zal morgen/overmorgen je eisprong zijn. Je zou vanavond nog een keer de gezelligheid kunnen opzoeken. Oja, het "voelen vd eisprong" was dus het groeien van het eitje. Dat wordt vaak met elkaar verward
Ik heb zelf ook een paar dagen voordat ik mijn eisprong heb last van krampen enzo dus het kan dat je iets gevoeld heb maar je eispronf is altijd na een positieve test.
Er kan zo een dag tot twee overheen gaan voor je eitje springt na een positieve test (dat gebeurde bij mij ook). Dus mooi op tijd!
Bedankt voor jullie reacties en duidelijke uitleg! Ik dacht dat wanneer je positief testte je eisprong al geweest was, vandaar mijn vraag. Nou dat geeft opeens een heel ander perspectief!! Wat er nog van de gezelligheid komt weet ik niet, maar in ieder geval leuk dat er een kansje inzit