Een liedje voor de baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Thauma, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Niet helemaal de baby-uitzet, maar toch wel iets wat voor mijn gevoel in die categorie past, ook al is het dan non-materieel.
    Het schijnt dat de baby je al een tijdje kan horen bij 20 weken en binnenkort ook je partner kan horen.
    Ik zou het fijn vinden om een liedje te hebben om straks uk lekker te kunnen kalmeren met iets wat ie kent. Zingen jullie nu al tegen de baby? En welk liedje dan en hoe komen jullie erbij?

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Ik zong nadat ze geboren was een liedje uit Joseph de musical (met ogen dicht) omdat ik dat zo'n lief liedje vond.
    Later reageerde heel sterk als ik de brievenbus van VOF de Kunst zong.

Mijn dochter reageerde sowieso sterk op de CD van de Musical Joseph omdat ik dat elke avond draaide als ik ging douchen (toen ik zwanger was) ook daarna werd ze er rustig van als we het draaide in de auto. Ik kon merken dat ze het herkende.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ik zing zelf een fantasieliedje, m'n man zingt een kinderliedje over een regenboog in zijn eigen taal en daarnaast draaien we op dezelfde momenten dezelfde muziek, bv jazz tijdens het eten. Hoop dat ze het straks herkent :)

4. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik jengel van alles en nog wat tegen de kleine, van teentjes tellen tot de neuzen van de honden die in mijn buik porren.
    Heb ook wel 'gezocht' naar een liedje speciaal voor hem, maar daar heb ik geen geluk mee gehad.

5. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    ik denk dat mijn ongeboren zoon een serieuze gehooraandoening krijgt als ik ga zingen....(allemaal de film rio gezien? die toekan? die vrouw van hem? goed je hebt een beeld dan) we draaien wel heel veel muziek in huis, maar dat varieert van barry white, beyonce, rhianna, k3, en ga maar verder...tja met 2 meiden die op streetdance zitten moet er regelmatig geoefend worden, en dat zijn meestal geen slow nummers....

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zing het slaapliedje van Purk van Sesamstraat (zie youtube: purks slaapliedje). Voor de rest zing ik heel veel mee met pop-muziek. Niet echt iets bijzonders... Ik verwacht niet dat hij het gaat herkennen strakjes :D

7. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik zing niet ,
    maaaarrrr toen ik zwanger was van mijn oudste ging ik nog heel veel naar hardcore feesten ( je bent 20 en eigewijs he haha)
    eenmaal geboren sliep hij pas als we een hardcore cd opzette haha....

de baby reageerd vooral op muziek die jij draait tijdens je zwangerschap en waar jij een fijn gevoel bij hebt.

8. Onje

Onje Niet meer actief

Dat ik nog zwanger was van Lemmy zong ik niet voor hem, heb ook niet het idee dat hij er vrolijk van zou worden ;)

Toen hij eenmaal geboren was hoefde je maar 1 regel te zingen van "Aan de Amsterdamse grachten" en meneer werd rustig.
    Tot op de dag van vandaag zingen we dat nummer voor hem en overdag gaat hij er bij staan dansen 's avonds valt hij erbij in slaap.

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Haha mijn moeder ging ook vaak naar feesten toen ze zwanger was van mij en werd ik rustig van hardtrance en hardhouse, heel apart:p.

Ik ben gek op klassieke muziek en opera (haha nogal een verschil met m'n moeder xD) en mijn favoriete nummer is dan ook habanera van Carmen dus die zing ik vaak.

Voor de baby heb ik het liedje baby of mine van Allison Krauss (nummer an dumdo de Disney film^^).

Had nooit wat met het nummer maar toen ik wist dat ik zwanger was had ik dit nummer ineens in m'n hoofd dus het zal wel een teken zijn:p.

Manlief luistert naar hele andere muziek dus ik durf niet te zeggen waar ze straks rustig van zal worden:).

10. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Toen ik zwanger was van de oudste luisterde ik in de zwangerschap vaak naar Guus Meeuwis, en als ze niet kon slapen zette ik dat op en dan sliep ze in no-time
    Bij de jongste luisterde ik vaak naar klassiek, en als ik dat opzette sliep hij ook heel snel, en nog steeds merk ik goed dat hij dat heel mooi vind
    Deze zwangerschap luister ik eigenlijk naar van alles, en ik merk wel bij bepaalde liedjes dat daar op gereageerd word. Of dat er over een paar maanden ook nog steeds op gereageerd word... Dat zie ik dan wel

Verder zong ik vaak: Onder de hele hoge bomen voor de kindjes.

11. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik draaide veel rapalje tijdens zwangerschap, maar na bevalling reageerde ze goed op de kindercd he hallo.

12. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik zing heel vaak 'ik heb jou in mijn hart' van tarzan..zowel nl als engels

13. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik zing al sinds het begin van mijn zwangerschap regelmatig het liedje 'Moon River' van Henry Mancini voor ons kindje. Dit is een beetje ons liedje, hebben we ook de openingsdans van onze bruiloft op gedaan.
    En soms doe ik ook nog 'Ik ga slapen, ik ben moe', een gebedje dat mijn ouders altijd met ons zongen voor het slapengaan, en dat wil ik straks ook met onze dochter gaan doen.

14. Derbi

Derbi Niet meer actief

Eentje hier reageert heel sterk op "don't cry" van guns'n'roses. De ander vindt alles wel mooi,we draaien niet specifiek iets voor ze.

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb een eigen liedje voor mijn zoon Ilias. Tenminste, ik gebruik de melodie van Rosanne van Nick en Simon en zing dan:

Ohh Ilias, ik weet dat er heel veel Iliasjes zijn
    Maar jij bent de liefste, want jij bent van mij
    Oh Ilias, weet je dat ik heel veel van je hou
    want er is niemand niemand niemand zo lief als jou

:). Hij wordt er echt rustig van! En vraagt er ook om nu hij kan praten: mama Isias (zo noemt hij zichzelf) zingen??

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zong: "You are my sunshine, my only sunshine, you make me happy when skies are grey....". Ik weet de titel niet, maar ken wel het refrein en vind het wel een leuk liedje. Nu zing ik het ook en vind dat hij het toch wel herkend of zo.

Deel Deze Pagina