een lievere wereld... start hier

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

heb jou topic gelezen toen. maar geloof me als je daar al niet tegen kunt.... ( en ja het was allemaal niet even leuk en aardig ben ik met je eens) maar dan heb je nog niet genoeg gelezen hier denk ik:);)

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Haha mee eens!
    Ik denk soms echt als ik bepaalde reacties lees of die mensen geen leven hebben.
    Sommige zijn echt zo overdreven om echt gewoon niets! Pffff echt kneuzig. Zouden ze ook zo tegen hun man doen?

Maar ja, ik wind me sowieso niet zo snel op om dingen die andere mensen doen :p

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ook ik ben het helemaal met je eens. Zo jammer dat 9 van de 10 topics onde vuur komen te liggen waardoor er een slotje op komt.
    Er is niets mis met je mening uiten,maar dat kan ook op een normale manier, en niet gelijk iemand de grond in trappen.

4. mroos

mroos Niet meer actief

Helemaal mee eens.

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik moet zeggen dat ik hier toch ook wel steeds vaker op mijn handen moet gaan zitten en bijvoorbeeld huisdier-topics inmiddels maar vermijd, haha!

Ik lees nu dan ook maar over bepaalde personen heen, omdat ik zonder te lezen ook wel weet wat voor soort tekst er zal staan... Het zijn echt maar een paar namen waarbij het altijd hetzelfde is. Lijkt wel of sommigen er een echte sport van maken bepaalde topics op te hitsen, waardoor anderen of erin mee gaan of er juist vol tegenin gaan...
    Erg jammer en zo krijg je natuurlijk vanzelf slotjes.

Ik probeer nu dus maar op sommige dingen gewoon niet te reageren, omdat ik bij voorbaat weet hoe zinloos het is. Dan zoek ik wel topics waar mensen wel iets (kunnen) hebben aan mijn reacties :)

Zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn! :p

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik denk dat je dit altijd zult blijven houden op een forum omdat het niet reallife is.

Zelf vermijd ik gewoon bepaalde topics en mensen daarmee voorkom je al een hoop irritaties :).

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde. Is vaak toch wel hetzelfde clubje dat begint/opstookt :(

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lizzy,
    We gaan echt iemand niet waarschuwen of bannen omdat zij het woordje "laf" in de mond durft te nemen.
    ;)
    Neem mijn reactie over de tijd dat je hier actief meeschrijft echt maar serieus hoor. Het is en blijft een forum en ik vermoed dat je misschien een beetje moet wennen :D
    Groetjes en voor iedereen een zonnige en gezellige dag!
    Elmo

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Het valt mij op dat het gewoon vaak dezelfde mensen zijn waardoor een topic uit de hand loopt en toch kan dat topic na topic weer gebeuren. Is een waarschuwing dan maar een loze waarschuwing of doen die mensen er niets mee?

@Lizzie: ik sluit me bij Elmo aan. Wacht maar een jaar. ;)

10. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Schrijf zelf ook bijna 5 jaar mee, en idd, er wordt wat afgekibbeld.. maar stop maar eens een aantal vrouwen bij elkaar in 1 kamer met de deuren en ramen op slot.. heb je ook binnen de kortste keren gekibbel, dat hou je toch. Iedereen heeft zijn eigen mening en mag deze uiten, maar dan wel een respectvolle manier. En anders reageer je niet als je iets leest waar je je aan ergert, of ontwijk je idd sommige topics maar uit voorzorg.. Wil ook vaak een reactie tikken ergens op, maar dan haal ik alles toch maar weer weg en reageer ik gewoon niet (lees altijd wel mee, toch stiekem een beetje een sensatiezoeker, hihi).. ;)

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

@jeem & tulip, jullie zitten hier toch al veel langer??
    ook hier geen kruisje bij jullie naam overigens.

ik ben zelf het type, als je moeite/problemen met me hebt, pb me, en we kijken samen wat we er aan kunnen doen.
    dat geld helaas niet voor iedereen.
    iedereen heeft dingen waar ze zich aan irriteren, er zijn bijv een aantal meiden die hier niet meer komen waar ik helemaal geen moeite mee had, maar anderen wel.

ik kan soms ook een sensatiezoeker zijn, maar het wisselt. de ene dag is het kopje thee erbij, de andere dag, zucht, gaan we weer en ander topic.

huisdieren-topics ga ik ook maar niet meer aan beginnen. je kan vanuit een forum alleen je mening geven, maar niks direct aan de situatie veranderen. daarom hebben wij ook besloten dat we 2 katjes uit het asiel gaan halen, dat we die in ieder geval wel een goed thuis kunnen geven.
    topics waar het (uiteindelijk) gaat over geloof, die zijn wat gevaarlijker voor me. maar dat zal ook meer te maken hebben met mijn omgeving..

12. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hey miffy nee hoor hihi sinds september vorig jaar :p

Heb eerst heel lang meegelezen hier zonder me aan te melden :D

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ook niet in een vorig leven? ;)

14. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    in een heuulll vorig leven dan :p

Maar zonder gekheid nee ik ben hier verder nog nooit lid geweest :D

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Jeem-ig, zie het nu pas dat je nog maar 'zo kort' lid bent. Dacht ook echt dat je al veel langer lid was.

@TS, zoveel mensen, zoveel meningen. En wellicht dat wij vrouwen ons sneller aangevallen voelen en dat misschien daarom sommige discussies zo hoog oplopen.

Ik ben ook wel een meelezer in de heftige discussies, schrijf vaak niet mee.

Het is vaak ook makkelijker om op een forum net even feller te reageren denk ik, je bent immers vrij anoniem.

Overigens ben ik ook wel van mening dat veel dingen ook wel via pb worden uitgesproken. Dat krijg je dan niet mee, maar zoveel krediet geef ik de meiden hier ook nog wel hoor.

Zijn er maar weinig waarvan ik denk, JUK! die moet ik niet.

16. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Wist je dat mijn nickname ook een bastaardvloek is :D

Afgeleid van Sjeempie en dat mag niet Hahahaha

Sorry offtopic :D

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hahaha :D

mijn vriend noemt mij miLfy sinds ik hier lid ben.. maar dat mag ook niet denk ;)

18. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Miffy Vies mens :p:D

19. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Jeem vindt het echt níet normaal dat jij zulke bastaardvloeken als forumnaam gebruikt! SCHANDELIJK;) Sorry was offtopic.

Anyways, er wordt hier vaak gezegd het is een forum en mensen reageren dan feller.. Maar ik reageer niet anders dan ik face to face ook zou doen hoor. Ik ben van nature al een geboren strijder:p.. Haha nee, grapje, maar ik kan best fel reageren, maar aan de andere kant vind ik, dat iedereen zijn/haar mening maar moet respecteren, of die nu fel is of niet.
    Het kan natuurlijk altijd gedoseerd worden daar zit je dan ook weer mee;)

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Iedereen moet zijn mening kunnen geven. Dat vind ik absoluut geen probleem. Maar je kunt om meerdere manieren je mening geven. Als iemand schrijft "Ik vind ... omdat ..." kan daar volgens mij nooit een probleem over ontstaan, ook al heb je een andere mening.
    Maar er zijn soms ook mensen die aan hun eigen mening nog net even iets aan toevoegen dat eigenlijk neerkomt op "en iedereen die er anders over denkt is ..." (Vul maar in: idioot, naïef, slechte moeder, ...) en daar heb ik dan wel weer moeite mee.

In zijn algemeenheid: Je mening geven, advies geven, vertellen hoe je bepaalde dingen zelf aanpakt: dat hoort allemaal bij een forum. Maar ik vind het zo jammer als dat soms een steek onder water wordt gegeven naar mensen die andere keuzes maken. Of dat mensen met een andere mening aangevallen worden.

Misschien moeten we ons wat vaker realiseren dat onze eigen mening niet zaligmakend is. Dat een andere manier misschien voor onszelf niet zou werken, maar voor een ander juist prima is! Het moet toch mogelijk zijn de mening van een ander te respecteren, zonder dat je het er persé mee eens moet zijn?

Deel Deze Pagina