Follikel metingen:

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MotherOfAnAngel, 30 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Kunnen jullie je ervaring delen met follikel metingen?
    Hoe groeide het ei?
    Wanneer sprong die?

Deze maand gestart met clomid 50mg omdat ik anovulatoire cyclussen had en pcos (al zolang als ik me herinner heb ik dat al)

Deze maand zou ik eigenlijk geen controle krijgen bij de start van clomid

Toch om gevraagd omdat ovulatie testen negatief blijven en eisprong na dag 20 zou betekenen dat clomid niet goed genoeg werkt...

Gisteren was mijn follikel 16.4mm dus de gynaecoloog zei zaterdag eisprong als die 18mm is en groeit 1 mm per dag....
    Maar ik heb nog geen vruchtbaar slijm.? Geen eisprong pijn, geen positieve ovulatie testen, mijn temperatuur zakt 2 a 3 dagen voor ei , is ook nog niet blijvend laag...
    Heb helemaal niet het idee dat morgen mijn eisprong is...
    Al wil ik de gyno er wel op vertrouwen

Hoe ging dit bij jullie?
    Volgende maand nogsteeds 50 mg ondanks dat we over dag 20 gaan.. 20 mei dan weer follikel metingen

Volgende week vrijdag progesteron prikken

2. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Hi, wij hebben samen in een NOD groepje gezeten. Fijn dat je nu geholpen wordt!

M.b.t. metingen en groei: de eerste ronde met een nieuwe 'cocktail' van medicatie is altijd zoeken. En een lange(re) cyclus betekend niet dat het niet werkt.

Zelf heb ik met pillen Letrozol gebruikt (zusje van clomid) en bij mij heeft deze medicatie helaas nooit tot een eisprong geleid.

Na Letrozol ben ik overgestapt naar injecties (Bemfola & pregnyl) en hoewel de medicatie bij mij wel aansloeg, heb ik de twee keer dat ik een eisprong hiermee heb gehad, deze pas tussen cd 28/32 gehad. Met de eisprong op cd 32 ben ik gezond zwanger geworden.

Bij mij ging de groei tot 13/14 mm altijd megatraag!! Één mm per dag redde ik echt niet hoor! Was zeler een week of 3 bezig om die 12mm grens over te komen. Pas na de 12mm groeide het wat rapper, idd 1/2 mm p/d. Ik vind het persoonlijk wel apart dat de gyn aangeeft dat je eisprong zaterdag al is. Met medicatie willen eitjes soms namelijk best eens wat groter worden. Bij mij zijn ze 'rijp' rond de 17/18 mm. Maar er zijn dames op het forum waarbij het eitje pas gaat rond de 27/28mm. Ik heb verder niet met ovulatietesten gewerkt, want had iedere 2/3 dagen een meting. Ik weet ook niet of die betrouwbaar zijn met PCOS? En je 'normale' symptomen van een eisprong kunnen anders zijn door medicatie he? Ik heb nooit rekbaar slijm gehad bijvoorbeeld.

Heb nog even geduld, en duimen draaien dat je eisprong snel volgt!

3. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Bedankt voor je uitgebreidde antwoord
    Dat ovu symptomen anders kunnen zijn wist ik bijvoorbeeld niet!
    Er zat ook een cyste rechts van 26mm (die zit er al een half jaar) dus dat betekend toch ook dat mijn follikel ooit zo groot is geworden (en niet gesprongen) dus houd rekening mee dat het begin volgende week ook nog kan zijn.

Daantjeee vindt dit leuk.
  4. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Mijn ervaring is dat ze idd zeggen vanaf 18 mm zijn ze rijp. Maar met of zonder clomid sprongen ze bij mij ook pas tussen 26-30 mm. Daar zat een week tussen ongeveer. Dus het kan dat je eitje toch nog niet rijp genoeg is om uit zichzelf te springen. Je ovulatietest word dan later positief en je slijm komt ook later.

Het is overigens wel een goede reden om de dosis op te hogen als je over de 20 dagen heen gaat. Zou je dat niet nog kunnen vragen?

MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  5. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Nee dosis blijft hetzelfde zei die.... :(

6. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    20210502_000725.jpg jaja:D:D:D

Stokstaartje86 en Daantjeee vinden dit leuk.
  7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Aan de slag haha

Deel Deze Pagina