een maand afwachten na 2x VM ?

Discussie in 'Miskraam' gestart door anna123, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Hey!

Ik heb in juli een MK gehad bij 5,5 week. Daarna meteen weer zwanger maar 5 dagen later weer mis. Nu was de test maar lichtpositief en bloedtest was 35. Dus al wel erg laag allemaal! heb een echo gehad en alles was weg en schoon en alles zag er verder prima uit. Daar waren we natuurlijk al erg blij mee! Nu zei ze , je kan nu beter een maand afwachten en dan weer verder gaan. Maar ja...mn gevoel zegt, gewoon doorgaan...verstand zegt dat ik gewoon moet luisteren naar de arts.
    Het was geen ramp als ik toch zwanger zou raken hoor. Maar moet ik nu wachten omdat dat psychisch beter is en qua telling mocht ik meteen weer zwanger raken of denken jullie dat ik echt moet wachten omdat dat beter is voor mijn lichaam? Zit hier best mee eigenlijk...

x

2. Rianne79

Rianne79 Lid

4 mrt 2009
    6
    0
    0
    Hoi Anna,

Heftig hoor 2x een MK achter elkaar!!
    Ik kan er helaas over meepraten. Heb zelf ook 2x MK gehad en nu zit ik met een lege vruchtzak:(.
    Ik heb na de 1e MK een maand gewacht en was ook de volgende maand weer zwanger. Dit was puur op advies van de VK, maar echt vanwege psychische redenen. Lichamelijk is er geen reden om te wachten en kun je gewoon meteen weer zwanger worden.
    Een MK doet natuurlijk erg veel met je, maar omdat je zo graag wil snap ik wel dat je er meteen weer voor wilt gaan.
    Dus het hangt een beetje af van hoe je je voelt of je het meteen weer wil, maar lichamelijk is er niets op tegen.

Veel sterkte en succes met zwanger worden! Zal voor je duimen dat het nu wel goed gaat!

Groetjes, Rianne

3. Trees

Trees Niet meer actief

Lichamelijk maakt het niet uit. En psychisch? Tja er zijn er maar twee die dat kunnen beoordelen en dat ben jij en je partner. Verloskundigen, gyanecologen en wij als lotgenoten kunnen daar naar mijn mening geen zinnig woord over zeggen. Praat erover met je man/ vriend en luister gewoon puur naar je gevoel. Ben je er klaar voor? Denk je dat je de spanning opnieuw aankunt en eventueel het verdriet? Kunnen jullie het beiden aan?
    Sterkte ermee!

4. samkids

samkids Niet meer actief

Sluit me helemaal bij Trees aan. En daarbij: je wordt pas weer zwanger als je lichaam daar aan toe is. Is dat volgende maand, dan is dat volgende maand...

Sterkte met het verlies en succes met opnieuw zwanger worden!

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik be het helemaal met Trees eens! luister naar je gevoel. Die zegt je feilloos of je het aankan. En als het lichamelijk niet zou kunnen dan word je niet zwanger.

heel veel sterkte in ieder geval. En hou moed. Ik heb na 2 miskramen nu een prachtige zoon!

liefs Miek

6. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Tja weet je...mijn gevoel zegt...gewoon er voor gaan. Heb nu vruchtbaar slijm (dag 12 na Mk) en heb nu echt zoiets van...we gaan klussen vanavond!!! Heb er echt een sterk gevoel bij en zelfs een soort zenuwachtig gevoel..gek he..je zou denken dat een mens na 2 vroege Mk even een maandje rust wil maar ik heb echt zoiets van..ja waarom niet proberen? Moet toch al naar een gyn enzo en mocht het nu weer misgaan dan is dat zo en daar kan ik niets aan doen. Wil niet zeggen dat ik meteen weer zwanger raak deze maand natuurlijk dus ja...
    Had mn vraag gesteld aan de Vk hier op het forum en die zei ook dat er medisch gezien geen reden is om een maand te wachten...
    Ga het gewoon even overleggen met mijn man. Je wordt toch pas zwanger als je lichaam er aan toe is! laat de natuur haar werk maar doen denk ik dan , toch?!

x

7. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad pas al je lijf er klaar voor is, kun je weer zwanger raken. Ik begrijp het heel goed dat je zo snel mogelijk verder wil. Ik heb het zelf ook niet zo op rust en juist de buitenstaanders vinden dat je rust moet nemen. Niks moet en alles mag. Succes en sterkte en ik hoop dat het snel weer blijvend raak mag zijn!

8. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    bedankt ! En mn man vindt het op zich ook prima om er weer voor te gaan. Al is hij wel bang dat mocht het weer mis gaan ik erg in de put zal zitten...maar ja dat zal ik ook zittten als we een maand overslaan en het gaat dan weer mis...Laat de natuur d'r gang gaan!

x

Deel Deze Pagina