Zo denk ik er ook over, maar daar nu aan denken terwijl aanslagen van grote omvang, op meerdere plekken in het land net zijn geweest , nog onderzocht moeten worden zou ik niet direct voor kiezen om daar binnenkort vliegtickets naartoe te boeken .. Eerst eens kijken of er weer rust in land komt of meerdere treurige acties worden uitgehaald
Met jonge kinderen zou ik me in ieder geval altijd goed verdiepen in de medische zorg en kindvriendelijkheid bij het kiezen van een bestemming. Ik zou zelf kiezen voor een leuke roadtrip met een camper door een deel van de USA en/of Canada, met een camper door Europa trekken, of een trip door Australie of Nieuw-Zeeland. Thailand schijnt ook heel leuk te zijn, maar ben ik zelf nooit geweest. Zuid-Afrika zou ik persoonlijk niet op eigen houtje je met kinderen doen vanuit veiligheidsoverwegingen, en delen van Zuid-Amerika zouden voor mij om die reden (met kleine kinderen) ook afvallen.
Leuk joh! We zitten in hetzelfde schuitje! Samen al veel gereisd maar met de jongens niet verder dan Turkije gekomen. Ik had voor dit jaar al hele plannen uitgewerkt voor Thailand en Sri Lanka, heb ook al ideeen voor de zuid-Zuid-Afrika met een camper en natuurlijk nog veel meer maar uiteindelijk hebben we lafjes voor de Azoren gekozen . Mijn oudste wordt al in september vier maar ik heb het op school besproken en het eerste jaar kunnen we nog gewoon buiten het hoogseizoen op vakantie dus volgend jaar moet het echt gaan gebeuren! Ik volg je topic even en mocht je mijn spreadsheets met ideeen willen zien, stuur dan even een PB . Ik vond Bali trouwens hartstikke leuk maar dat was onze eerste verre reis, nu alweer bijna 10 jaar geleden en onze focus lag altijd op andere werelddelen dan Azië dus ik heb daar sowieso nog niet veel gezien...
Zuid Afrika is een fantastisch land met kinderen. Wild safaris kunnen niet overal met jonge kids Maar goed zoeken en dan vind je het wel. Restaurants zijn enorm kindvriendelijk en kinderen worden overal verwend . Wij hebben 3 weken genoten in ieder geval. Wij gaan dit jaar west canada doen met 2 kids. Ook prima te doen qua klimaat, reis afstanden en activiteiten
Misschien is midden amerika nog een optie voor jullie? Costa rica schijnt erg mooi en kindvriendelijk te zijn.
Bali is helaas verwoest door massatoerisme. Misschien leuk voor een paar dagen maar niet langer. Veel vervuiling en teveel toeristen, winkels en uitgaansgelegenheden. Ik zou Zuid Afrika doen of Tanzania (minder toeristen, meer wild life en veiliger).
Wij zijn een maand naar Florida geweest voordat onze zoon 4 werd. Echt een supervakantie geweest. Op dit moment zitten we in Marokko, wat een prachtig land en kinderen worden er op handen gedragen. Je zou ipv naar Zuid Afrika ook naar Namibië kunnen kijken. Echt supermooi! Voelde me er erg veilig, zeer vriendelijke mensen.
Het gaat toch niet alleen daarom,maar ook om de sfeer in zo'n land. Die zal nu wel anders zijn vermoed ik. En niet voor niets worden alle toeristen nu naar huis gehaald, dat doet dd regering echt niet voor de lol. Ontopic: geen ervaring met genoemde landen maar in Australië kwamen we best wat gezinnen tegen. Met een gehuurde camper idd, of met auto en dan familiekamers in hostels. 1x een duits gezin met baby in een tent.