Hoi allemaal, Graag wil ik mijn eerste bevalling met jullie delen. Er zijn zoveel soorten bevallingen en dit is mijn ervaring.Het liep anders dan voorzien, maar toch heel fijn ! Toen ik zwanger was van onze eerste dochter had ik allerlei prachtige plannen rondom de bevalling. Thuis bevallen...kaarsjes....muziekje etc Alles ging helemaal perfect, dus er was geen aanleiding voor een ziekenhuisbevalling. Nu was ik ook best bang voor ziekenhuizen, dus kwam me dat goed uit. Totdat..... Toen ik bijna 36 weken was had ik wat last van mn buik en merkte ik dat ik bij het lopen af en toe een klein beetje vocht verloor. Ik meende dat dat urine was, want t was heel weinig. Op 35 weken en 6 dagen toch maar weer naar de VLK. Nee hoor...niks aan de hand...waren voorweeën....plasje mee, want t zou vast blaasontsteking zijn...ik vertrouwde het niet, maar ja....ik was nog nooit bevallen. 'savonds om 11 uur stapte ik mn bed in en 10 minuten later stapte ik er weer uit. Lichte krampen.... Ik ben met mn dekbed beneden op de bank gaan zitten n heb de klok in de gaten gehouden en toen......GUTS...een flinke guts vocht...dat kon niet missen ! Man wakker gemaakt, die vroeg of ik het wel zeker wist.... Om 12.15 belden we de VLK...hup naar het ziekenhuis....koffertje mee en handdoeken op de voorstoel.... Grappig genoeg ben ik niet bang...ik geef me volledig over aan de situatie en dat werkt ! Terwijl manlief de auto wegzette, stond ik daar, in het holst van de nacht voor de schuifdeuren van het ziekenhuis...Toen de bewaking opendeed gebeurde het....PLONS.....een emmer vruchtwater plonsde in mn schoenen... Drijfnat en wijdbeens liep ik de gang in.... U moet zeker naar de Verloskamers...? Yep ! Ik werd netjes op de weeënkamer gelegd en kreeg meteen een CTG band om mn buik . Ook werd er een draadje op het hoofdje van de kleine aangebracht. Toucheren....al 3 CM ! Helaas mocht ik niet uit bed en de weeën volgden elkaar in rap tempo op. Ik kreeg ze nauwelijks weggepuft en rust tussendoor was er niet.... de CTG sloeg grote pieken aan...een weeënstorm.... Enkele centimeters verder werd me lachgas aangeboden...ik weigerde...Ik ben astmatisch en iets op mn mond vind ik vreselijk.....schoppende met mn been tegen het bed en af en toe half hangende aan een "papegaai_handgreep"boven mn bed pufte ik wat ik kon. Ik kreeg een pethidineinjectie......voelde me tamelijk stoned, maar wel heel relaxed... Om 7 uur....VO ! Hup naar de verloskamer. Eerst op de baarkruk, zoals ik wilde.....duwen, duwen, duwen.....Ik verlies nog meer vruchtwater en urine...haha het lijkt wel een zwembad.... Ik krijg een houten kont van het zitten en verhuis naar het bed... daar zien ze dat ons kindje niet ideaal ligt met haar bolletje....dus ik pers en pers en pers....maar ze komt de bocht niet om.... Om 8 uur komt de Gyn kijken....Hij ziet dat ik en de kleine wat moe worden en vraagt of hij al moet helpen... Ik vraag hem naar het type hulp en hij mompelt iets van pomp etc... Dat is voor mij een teken... Ik doe het zelf liever, roep ik hard ! Okay...ik krijg nog een half uur extra tijd en dan is het schluss. Ik spreek mijn reservepotje aan en pers op eigen kracht (persweeën heb ik haast niet meer) Het is een megaklus. Om 8.27u (3 minuten voor de deadline) wordt onze dochter geboren ! De placenta komt vlot, na een injectie. Ook die ziet er goed uit. Geen enkele aanleiding voor zorgen. Ik heb een minischeurtje en krijg 1 hechting. Dat prikt wel, maar is snel voorbij. Mijn stuitje voelt wel pijnlijk...maar ach....ons kindje is gezond ! Mijn benen beginnen hevig te shaken...dat blijkt normaal te zijn.... even later wordt ik als een koninginnetje met dochter naar de kamer gereden. Dochterlief doet het hardstikke goed. Ze drinkt goed en alle bloedwaarden zijn prima. Haar temperatuur is ook prima ! 3 dagen later mogen we al naar huis ! Ze is dan 36 weken en 3 dagen. Behalve erg veel darmkrampen zijn er nooit vervelende klachten geweest. Ons zonnetje is nu 5 jaar en hardstikke eigenwijs ! XFD
geweldig verhaal..! Mijn zoontje kwam thuis met 36.2 dagen, dagje in het ziekenhuis maar gebleven. Een grote stoere knul nu, die ontzettend trots is dat hij grote broer word! Ik heb zijn babykleertjes pas teruggevonden, maatje 44..nu maatje 110/116, wat een verschil!
Hier t zelfde ! Wat leuk, onze kindjes schelen dus ongeveer evenveel straks ! Je weet waarschijnlijk nog niet wat je gaat krijgen hè !? Wij krijgen volgens de echo weer een meisje ! XFD
Bedankt voor jullie lieve reacties ! Zoals ik al schreef is onze dochter inmiddels 5, dus jullie felicitaties verrasten met wel hoor ! XFD