een maillot of een legging?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie leuker staan onder een jurkje/rokje: een maillot of een legging?

1. een maillot

2. een legging (strakke maillot-legging; geen broekje-legging)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ben toch even benieuwd wat jullie leuker vinden onder een rokje/jurkje:
    1. een maillot
    2. een strakke legging (maillot-legging; niet een broekje-legging)

Ik zelf vind een maillot voor in de herfst/winter denk ik net iets leuker staan. ;)

Groetjes,
    Hanna

2. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik denk ook maillot, vind leggings de laatste tijd sowieso wat minder worden, vind het mooier als het gewoon helemaal afloopt en je niet je enkels kunt zien. Vandaar dat ik leggings ook alleen draag met laarzen ;).

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ze dragen hier in de herfst sowieso laarsjes onder een rok dus voor wat dat betreft maakt het niet uit. Onze jongste loopt alleen graag op blote voeten en thuis moeten ook altijd haar sokken uit. Met een maillot is dat dan een beetje onhandig en koud want uit moet ie!

4. Linda86

Linda86 VIP lid

I loopt ook het liefst op blote voetjes, dus voor haar hebben we veel van die maillot-leggings zeg maar, soort maillot maar dan zonder voeten eraan. Ik vind maillots ook leuker staan dan een legging.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Volgensmij snap ik het niet..... maillot legging of maillot.... ziet er toch hetzelfde uit? Zeker als ze schoenen/laarsjes aan hebben?

Zelf vind ik leggings het mooist, en dan niet die footless maillots maar die gladde. Maillots worden altijd zo snel lelijk/pluizig....

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook het liefst de sokken uit, maar juist daarom maillots ;) Want haar maillot trekt ze niet uit, dat vindt ze toch te koud, en zo heeft mama toch haar zin (namelijk warme voetjes). Maar het maakt me niet zoveel uit. Verschilt ook per stof soort wat ik erbij vind passen. Bij een spijkerrokje kan het beiden wel, bij een wollen jurkje vind ik een maillot qua stof beter passen. Maar ja, je hebt tegenwoordig ook leggings van maillot stof, dus dat kan dan ook weer.

Wel handig: maillots moet je vaak beter op maat kopen, leggings maakt qua lengte weinig uit. Ik kocht van de week een beetje een grote legging (wel van heel rekbaar spul a la maillot) en die bleef net om haar billen zitten (lekker tot onder haar oksels opgetrokken), maar qua lengte maakte het niets uit dat hij wat groot was, want dat stroopte zich gewoon een beetje op onder haar laarzen.

Oja, ik baal altijd wel van de mega brakke qualiteit van maillots. Ligt dat aan mijn kind, of zijn die dingen met 2 keer dragen pillerig en met 5 keer dragen eigenlijk "oud"??? Ze zien er altijd zo netjes uit de eerste keer, daarna niet meer... Vandaar soms liever leggings...

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze dochter is 4 en doet ze echt uit omdat ze warme voetjes heeft, niet om te plagen oid. Dus ja dan kan ik graag willen dat ze ze aanhoudt maar daar doe ik haar geen plezier mee. Als ze een maillot aan heeft moet due uit want haar voeten moeten vrij. Ik vind het zelf wel prettig met spelen kan ze ook niet uitglijden want pantoffels moet jij bij haar al helemaal niet mee aankomen....

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier sluit ik me bij aan!

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zeg maillot dochter zegt legging. Volgens haar zitten ze niet lekker en inderdaad ze loopt het liefst op blote voeten.
    Ze heeft dus heel veel leggings, ook van maillotstof en ik vind het prima. Nu met sokken in laarzen en in de zomer zonder sokken met lage schoenen. de combi leging met sokken en dan lage schoenen ziet er minder uit zeker als de sokken over de legging gedragen worden ;). Zie ik nog weleens opduiiken in een kleuterklas...

10. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik vind het alebei wel leuk. Ligt aan het jurkje/rokje en aan de temperatuur. (Ik heb de poll dus ook niet ingevuld.)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het ligt ook een beetje aan wat ze er boven aan heeft...
    Soms is zo'n maillot gewoon het mooist door het stofje.
    Ben zelf meest fan van leggings...
    Maarja dochter kiest zelf wat ze aantrekt en draagt vaker maillots dan leggings.

Alhoewel... Laatst zo'n tregging gekocht... En die vindt ze wel echt heerlijk. Dus zo'n zelfde broekje maar dan van zwart "corduroy" erbij gehaald :)

12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik vind beide leuk. Geen voorkeur, dus ook niet gestemd.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja inderdaad, en dat laatste vind ik er ook niet uitzien. Ergst is dan dat de sokken in een heel andere kleur zijn, rood bij een paarse legging ofzo.

14. Saskia78

@yolanthe: dat van die sokken over de legging doet mijn dochter ook vaak ja :)
    En ik zeg er regelmatig niks van...
    (Als ik er wel wat van zeg is de reactie dat het mooier is of lekkerder zit. Nou prima dan.. Eigen smaak mag best)

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Echt geen gezicht! Dochter heeft ook weleens sokken aan die totaal niet matchen met haar outfit, blij dat ze gelukkig haar legging eroverheen doen en dan in laarzen. Thuis gaan de laarzen en sokken meteen uit.

@Saskia: blij dat dochter best aardig gevoel heeft voor wat wel en niet bij elkaar past :D!

16. Saskia78

@yolanthe: Mja nadeel van sokken over je leggen is dat het niet uitmaakt welke kleur de sokken hebben :)
    Zeg wel dat ze naar beneden moet doen trouwens.. Zodat ze grotendeels in d'r schoenen zitten en de rest een beetje à la slobsokken. Maar ondanks dat de kleur vaak wel matcht... Blijft het niet heel charmant.
    Grappige is dat ze de rest van d'r kleren feilloos uitzoekt... Maar die sokken.... Tja :)

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    In de winter vind ik een maillot leuker staan, warmer. Nadeel is idd zeker het pluizen, halen, gaten. Grr ;)
    Leggings kunnen ook wel, maar ligt eraan wat voor stof het jurkje is, of ik t vindt staan. En dan moet het echt een goed bijpassende zijn..

Maillot of legging, ze trekt ze thuis vaak toch wel uit. En dr onderbroek soms ook :cool:

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb in de winter wat meer maillots dan leggings maar kan beide.
    Vindt het ook een nadeel dat maillots snel pluizen.
    Heb voor de jongste 2 witte die ze misschien 3x heeft gedragen en er al niet meer uit zien terwijl ze gewoon stil ligt.

19. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Hier een legging ipv maillot, dit omdat mevrouwtje steeds haar schoenen uittrekt en dan valt ze steeds doordat de s okjes zo glad zijn. Ze loopt het liefste op blote voetjes;)

20. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik kijk naar haar soort stof van kleding..vandaag heeft ze een setje aan van glad sofje/katoen..vind ik een wollige maillot niet mooi bij. Dus een legging..is t zelfde stofje als de kleding.

Deel Deze Pagina