Een man die geen actie onderneemt! (daten)

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wie weet (ik noem maar wat)? Heeft hij wel iets waardoor hij moe is. T kan.. Ik heb cvs en heb vrijwel geen energie om iets te ondernemen na mijn werk,

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee dat is waar maar je kan mij niet wijs maken dat iemand al 4 dagen alleen naar zijn werk en bed gaat. Als je verliefd bent, maak je daar tijd voor vrij. Hoeft niet in de eerste week, niet in de tweede maar daarna zou je elkaar toch willen zien? Al een man in de eerste juist verliefde periode in 4 weken geen tijd vrij kan/wil maken dan denk ik dat ie dat als de vlinders over zijn nog lastiger doet. En vraag ik me af, of hij wel echt oprecht is of dat hij ts, om welke reden dan ook aan net lijntje houdt.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Chiggy meid, jij verdient iemand die net zo voor jou gaat als jij voor hem vanaf het eerste begin. Alleen jij kunt inschatten of dat zo is. Vertrouw op je gevoel en laat je niet aan het lijntje houden.
    Succes meid! Ik hoop dat het wat wordt tussen jullie.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Sorry, maar een man die mij wekenlang bestookt met berichten, maar dan geen tijd heeft om gewoon met mij af te spreken, die moet ik niet.

Ik zou trouwens ook niet met een man omkunnen die er maar op rekent dat ik getrouwd ben met mijn mobiel.

Hij wil wel alles over je doen en laten weten, maar dan nooit tijd om af te spreken ... daar zou ik toch na een tijdje komaf mee maken.
    Ander en beter!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb niet alles gelezen maar een man die geen actie onderneemt is een man die geen actie onderneemt. Saai dus. Of lui. In ieder geval maar matig interessant. Ik wil een vent die voor me gaat en die zeker in de eerste weken niet moe is maar onvermoeibaar ;)

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Hmm, volgens mij is dit JOUW mening maar je brengt het als een vaststaand feit.... Mijn man nam in het begin ook weinig initiatief, puur omdat ik zijn eerste vriendinnetje was en hij nog nooit echt verliefd was geweest. Hij wist dus gewoon niet echt wat er van hem verwacht werd. Ik vond dat alleen maar heel schattig en leuk en zeker niet saai en lui!

Wat jammer dat iedereen toch nog zo negatief reageert ondanks dat TS aan heeft gegeven dat ze er iets van zal zeggen en dan zal afwegen of ze wel of niet met hem door wil gaan.

7. flerk

flerk Niet meer actief

Eens met Tralala. Jammer dat er al zoveel geconcludeerd en verondersteld wordt...
    Ik vond HIJNIY overigens een ongelooflijk slechte film!

8. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    is hij niet gewoon bezet? zo komt het een beetje over?

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik neem zelf ook weinig initiatief. Sterker nog, een man moet van goede huize komen om mij te overtuigen op date te gaan... ;)
    Heeft niks te maken met wel of geen relatie willen of daar niet klaar voor zijn.
    Het zegt ook niks over de man, of ik hem wel of niet leuk vind.

Ik ben trouwens geen naieve muts, maar ik ben ook geen doemdenker en ben vrij geduldig :p
    Als ik hier dan een reactie lees als: ik had allang zijn huis doorzocht (genoemd paar pagina's geleden) dan kan ik alleen maar denken: de dag dat ik dat wil doen bij een man is de dag dat ik er meteen mee moet stoppen. Zo'n relatie nóóit weer.

Anyway, hij is nu 2 dagen in het buitenland en ook van daar appt hij me gewoon. Ook op zaterdagavond om deze tijd, dus hij zal nu niet met z'n vrouw in bed liggen of ergens in een club vrouwen staan te versieren ;)

10. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    (heb dan niet alles gelezen) maar ik denk even verder,
    Als een man in de begin fase (tijdens de verliefdheidsperiode) al zo laks is en weinig initiatief neemt, hoe zou het dan later zijn. Als jullie echt een stel zouden zijn......... dan nog minder/lakser?
    In het begin doen stellen alles voor elkaar, en vaak wordt dat over de jaren iets minder (over het algemeen gesproken)
    Ik zou het laten gaan en mezelf open stellen voor beter.

11. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    mijn vent was in het begin ook niet de meest ondernemende/enthousiaste, ik deed door vorige ervaringen ook rustig aan..

en kijk nu, 6 jaar verder, 3enhalf jaar samenwonend, bijna 2 jaar een koophuis, vanaf morgen op papier man & vrouw, en in December papa en mama.

dus om te zeggen? Gedoemd om te mislukken? Nee hoor!

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

leuk topicc

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Leuk zo'n succesverhaal! :)
    Fijne dag morgen!! ;)

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wie weet heeft de man in kwestie wel een beperking ofzo. Zoals autisme. Dan is whatsappen makkelijk, maar persoonlijk contact erg moeilijk.

Ik vind het nogal wat om gelijk te roepen dat hij waarschijnlijk al een relatie heeft of niet de juiste bedoelingen heeft. Of dat hij saai en matig intressant is. Als je die persoon niet goed kent dan kan je daar niet over oordelen he.

15. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien spuit 11, heb niet alles gelezen ;)

Ik ben van mening dat wanneer hij wel in de avonduren kan appen, hij net zo goed bij je kan komen eten, samen wat drinken of filmpje kijken. Ik noem nu bewust wat opties die niet veel energie kosten, gezien hij moe is. Ik hou zelf namelijk helemaal niet van appen, vind het onpersoonlijk en praat liever face to face.

Maar aangezien jij hem wel leuk vindt, en toch een twijfel hebt, zou ik gewoon een keer actie ondernemen, uitnodigen om te komen eten bijv. mocht hij dat toch afwijzen, zou ik er geen energie meer in steken.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oeps... stond ik op een paar tenen... excuus!

1. Ts vraagt om meningen. Dit was de mijne. Lekker stellig opgeschreven met een flinke knipoog. Sorry dat ik die er niet bij heb gezet... vooruit: ;)
    2. Ze stelt in haar eerste post dat hij niet verlegen is
    3. Ik heb aangegeven dat ik niet alles heb gelezen
    4. Het probleem zoals beschreven in eerste post gaat niet zozeer om weinig initiatief maar wel om bij initiatief van kant TS afwijzend te reageren ivm 'te moe'

17. Minerva

Minerva Niet meer actief

Het gaat ook niet om de film, maar de gedachte erachter :)

Wij zijn als vrouwen heel erg goed in het voorspellen / inleven van "hoe de man denkt" (in dit geval over daten en initiatief tonen), terwijl je dat helemaal niet moet doen. Denk eens logisch na: als je écht iets graag wilt, dan zorg je toch dat dat gebeurt? Zo niet linksom, dan wel rechtsom. Een man die geen actie onderneemt is niets meer en niets minder dan een man die geen actie onderneemt. Kom op: die vent woont 1 (!!!!) km verderop. Even een kopje koffie van een half uurtje is al te vermoeiend?!

Oké, misschien heeft hij CVS, is hij verlegen, is hij oververmoeid of whatever, blijkbaar voelt hij niet de behoefte dat nader toe te lichten of uit te leggen aan TS. Je kunt dan twee dingen doen: of hem er recht voor zijn raap naar vragen (zou ik doen, eerlijk is eerlijk) of nog lekker een hele poos zo doormodderen (no way als je graag wilt daten) zonder een duidelijk idee te hebben of hij je wel leuk vindt.

Natuurlijk moet TS doen waar ze zich goed bij voelt. Maar ga niet, ik herhaal niet, denken voor mannen. Meestal zegt (het ontbreken van) de handeling meer dan genoeg :)

18. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt wel alsof hij ergens onzeker over is, of zich ergens voor schaamt...

19. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Pfieuw, wat een reacties allemaal en dan heb ik ze nog niet eens allemaal gelezen.

Mijn mening: appen neemt een groot deel van de sociale normen weg. Ik app nooit, simpelweg om de reden dat je met een appje die niet goed begrepen wordt, de boel helemaal door elkaar kan gooien. daarnaast word ik eng van het checken of iemand een appje gelezen heeft (en zo ja, waarom hij dan niet gereageerd heeft).

Ik hoor van single vriendinnen in mijn omgeving ook heel vaak dat die mannen wel veel appen, maar dat het daarbij blijft, omdat ze moe zijn, of moeten werken etc. Volgens mij denken mannen gewoon dat ze met een appje aan hun sociale verplichting hebben voldaan en voorlopig niets meer hoeven. (zoals een man die een bos bloemen koopt en dat een jaar later nog eens ophaalt met "weet je nog schat, toen ik die bloemen voor je kocht" :p)

Chiggy, als je hem ziet zitten, onderneem dan gewoon zelf actie. Nodig hem uit voor het eten (als ie terug is) of ga ergens wat drinken samen en pak een filmpje. Geef dan meteen aan dat je geen behoefte hebt aan alleen appcontact. Dan zie je vanzelf hoe hij reageert.

Veel succes.

20. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Het is ook maar net wat je zoekt denk ik. Een van de hoofdredenen dat ik wist dat mijn man de juiste voor mij was, was juist omdat hij stad en land voor me afreed, altijd tijd voor me maakte ondanks zijn veeleisende baan en me nooit heeft afgebeld om wat voor reden dan ook. Dat is gelukkig nog steeds zo, als hij reist komt hij eerder terug als het kan en ondanks dat het een workaholic is voel ik me nooit op het tweede plan staan. Maar dat ben ik, ik heb daar zoveel behoefte aan dat ik nooit voor iets anders zou kunnen gaan.

Maar niet iedereen heeft dezelfde behoeftes. Sommige mensen vinden een beetje ademruimte of afstand juist lekker of hebben genoeg aan minder fysiek contact bijvoorbeeld. Het gaat erom of jij er een goed gevoel bij hebt. Ik begrijp dat het je aan het twijfelen brengt en zou dit ook zeker ter sprake brengen, misschien dat je zijn gedrag beter kunt plaatsen als je meer van hem weet?

Groetjes!

Deel Deze Pagina