een man die vaart

Discussie in 'De lounge' gestart door Chubby, 6 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    hallo allemaal.

ik was benieuwd of er hier vrouwen zijn waarvan de man vaart.
    mijn man doet dit namenlijk wel en was vroeger altijd 6 weken weg en 3 weken thuis en nu 3 weken weg en 3 dagen thuis en dan na 2 reizen ook 1 reis thuis.
    ik ben benieuwd hoe jullie dat allemaal regelen want ik ben sinds september getrouwd en hij is nu vandaag voor het eerst sinds we getrouwd zijn weer naar zee gegaan dus moet wel ff wennen.
    ik hoop ik niet de enige ben die diy heeft.
    vind het wel leuk om te weten hoe de rest dit doet.

groetjes,

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik weet dat jopie( hier op de site) haar man vaart.

Ik heb een vriend bij de marine gehad, 5 jaar, maar hij is nu weer burger en werkt dus gewoon aan de wal.

Ja altijd weer wennen als ze weer weg zijn. Moet hij voor lang weg?

3. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    nee het is nu een kort reisje voor de kerst dus hij is over ongeveer 2,5 week terug.
    dat is wel ff lekker om te wennen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Gelukkig met kerst terug!

Ik had altijd liever langere reizen. Dan kon je wennen en daarna ging het altijd prima.

Bij korte reisjes is hij net weg, ben je net gewend, komt ie weer terug, :p

Maar nu is het wel lekker dat hij voor de kerst er weer is.

Maar ik denk dat jopie wel meer tips heeft, die vaart op een rederij( dacht ik)

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Hey Chubby!

Bosi heeft helemaal gelijk. Mijn man vaart ook. Iets langer op en af als jou man.

Dus, wat wil je weten? Vraag maar raak hoor!

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Niet mijn man, wel mijn vader. Is jaren zeevisser geweest, twee maanden weg, een weekje thuis en weer weg...
    Toen is ie daarmee gestopt ging ie op de baggerschepen (doet ie nu nog). Heeft een tijd het verre buitenland gedaan (vnl. Singapore): 2 mnd weg 1 mnd thuis. Nu meer binnenland of dichte buitenland: 4 weken weg, 2 thuis. Of 2 weken weg, 1 thuis.

7. jessejaime

jessejaime Actief lid

10 okt 2006
    282
    0
    0
    huisvrouw
    katwijk aan zee
    mijn man vaart ook hij is afgelopen maandag weggegaan en komt ook voor de kerst weer thuis hij vaart nu al een jaar of 9 dus je raakt er wel aan gewend hij gaat minimaal 3 weken weg en maximaal 6 weken en dan is hij 1 dag per week dat hij weg is geweest thuis dus als hij 4 weken is weggeweest is hij een dag of 4 a5 thuis

8. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    hoi,

mijn man heeft jaren gevaren als eerste stuurman, nu werkt hij gelukkig aan de wal!
    Hij was drie maanden weg twee maanden thuis.Hij vaarde duitsland noorwegen denemarken engeland soms portugal

9. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    mijn man is ook 1e stuurman hij zat eerst op de scheveningen 302 en nu zit hij op de scheveningen 6.
    waar ik benieuwd naar ben dat is hoe jullie dat doen als jullie kinderen hebben.
    ik wi gaan stoppen als wij kinderen hebben.
    hebben jullie dat ook gedaan?

10. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Hoi,

Mijn vriend gaat binnenkort naar de zeevaartschool
    om zijn studie Maroff (maritiem officier) aftemaken.
    vriendlief was in zijn 3e jaar gestopt. Hij had geen zin meer, maar heeft nu spijt.

En gaat dus later varen, er komt alleen eerst nog een tijdje stage aan van 3x ong 3 maanden.

11. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    mijn man heeft die papieren ook ja.
    hij kan zelfs schipper worden als er plek is en daar zit hij ook een beetje op te wachten maar hij is nu 25 dus heeft nog even de tijd

12. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Ja das waar, nog tijd zat.
    wil jou man niet eerst direct gaan varen of kan hij geen werk vinden?

13. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    hij is gister weg gegaan om te gaan varen op de sch 6 en hij heefthiervoor 6 jaar op de sch 302 gevaren dus hij vaart al een heel tijdje.
    hij heeft alleen 3 mnd in de ww gelopen omdat het schip werd verbouwd en er geen werk was voor hem maar dat is normaal daar je wordt daarna gewoon weer aangenomen.

14. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Oh dat scheelt dan weer, is maar goed ook hoeft je man ook niet wennen aan andere mensen, en regels en dingen.

Nu heb ik ook vraagje, is het erg moeilijk als je vriend lang weg is? Of is dat echt een kwestie van wennen? Eigenlijk ben ik nog nooit echt een dag zonder hem geweest zolang wij met elkaar gaan.
    Nu anderhalf jaar.

Lijkt mij best moeilijk om hem 2a3 maanden niet te zien, of is dat echt alleen in het begin?

15. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    nou mijn man is nooit langer weg geweest dan 6 weken en dat vond ik de 1e keer wel erg maar voor je gevoel is het langer. als je over de helft heen ben dan denk je al ooow hij is bijna thuis.

ik heb vroeger wel een vriend gehad die 2x 6 maanden weg ging en dat was dan wel heel erg wennen als hij weg ging maar ik schreef toen heel veel brieven, mailde elke week en soms elke dag en hij belde ook 2 keer in de week (wat ik trouwens ook allemaal bij mijn man doe hoor!)
    dus dan is het ook wel te doen en is het gewoon raar als hij weer thuis is en an moet je wel aan elkaar wennen.

maar zolang je goed contact heb die maanden komt het allemaal goed.
    je moet gewoon heel veel mailen.

je moet maar zo denken dat het soms gewoon het moeilijkste is voor de mannen want die missen verjaardagen, bruiloften enz.

maak je er niet te druk om echt geloof me die maanden zijn zo om al lijkt het heel lang

groetjes agnes

16. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Hallo allemaal,
    een vraag uit nieuwsgierigheid:
    verdient dit baan ook goed,want je offert natuurlijk wel veel op.
    mijn man werk niet op de vaart.

Gelukkig zijn ze met Kerst wel thuis!

Ally

17. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Oh gelukkig het went wel,
    bedankt voor de snelle reactie en bemoedigende reactie, wat je zegt zal ik zeker doen, emailen enz,
    en in elke haven waar ie komt mag hij direct wat leuks voor vriendinnetje thuis meenemen :)

En als je nu zwanger word zal het dan niet ergens moeilijker worden?
    Omdat je niet direct alles wat je meemaakt kan delen?

Een positieve test, echo's die dingen?
    ja ik heb vreemde gedachtenkronkels :D

18. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    ik moet zeggen het verdient prima wan tals ik 36 uur werk wat ik dan per maand verdien nou dan heb hij iets meer van in d wee.
    het ligt er wel aan wat voor vis ze vangen en hoesnel ze vol zitten

19. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    nou dat van die test zo zat ik ook al maar ik mag over een paar dagen testen en dan spreek ik gewoon met hem af dat hij dan belt als ik net heb getest en dat we dan samen wachten op de uitslag.
    het is niet leuk om dat alleen of met iemand anders te doen dus dan maar zo.

20. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    ja het verdient heel goed en verdenk mijn vriend er dan ook van dat hij wil gaan doen :) :D :) :D

Nee hoor. Zee spreekt hem aan.

Maar het is de best betaalde baan op MBO niveau, weet niet hoe het verder zit maar dat las ik laatst ergens.

Chubby, jou man deelt mee met de winst? Of heeft hij gewoon loon?

Deel Deze Pagina