Hier ook een man die heel veel werkt, 6 dagen per week. Alleen in de zomer is ie 10 dagen vrij als we op vakantie gaan, als we thuis blijven zou hij gewoon gaan werken. Hij heeft een eigen bedrijf dus gaat het niet anders. Ik wel eens momenten dat ik baal maar ondertussen ben ik heel wat gewend. Ik zeg wel eens tegen hem waar de kinderen bij zijn; Kijk daar heb je die man die zelfs op zondag niet eens het vlees snijdt! Dan weet ie genoeg en besteed ie meer aandacht aan ons. Maar mij hoor je niet klagen hoor, ik werk drie dagen samen met hem dus zie hem genoeg.
Oww dan mogen wij blij zijn zo te lezen. Hier vertrekt hij om 9u en om 18.30 is hij thuis, zaterdag om 17.30u. Zondag en maandag is zijn weekend maar meestal werk ik op maandagen
Hier gaat hij rond half 8 de deur uit en is om half 6 weer terug. Ongeveer een half uur reistijd gemiddeld. Soms file, dan is hij tien minuten later. Ik kan er de klok op gelijk zetten en ik vind dat erg prettig. Ik zou niet willen dat hij 'meer' ging werken, minder mag wel. Als hij 1 a 2 dagen extra vrij was geweest, had ik het helemaal perfect gevonden. Gelukkig ben ik zelf ook vaak de hort op vanwege studie, werk en kind, dat scheelt.
Moet je eens met een melkveehouder samenwonen en gaan trouwen Half 6 de deur uit en om half 8 's avonds weer thuis (we wonen er zelf nog niet namelijk) dus het kan altijd erger. Tja wat is leuk, nee dat is niet altijd leuk nee, maar het is niet anders
Hier wordt ik soms echt wel eens gek van al dat werken en weinig kunnen plannen. Manlief werkt in de horeca. In principe zijn zijn vaste dagen vrij de zondag en maandag. Andere dagen werkt hij van 11 tot savonds laat. Dus smorgens ziet hij de kids heel even..brengt jongste naar school. En verder die dag ziet hij ze niet. Ik werk 3 dagen. Ook op de maandag als hij vrij is. Zie hem savonds ook niet meer. Dan lig ik al in bed. Onze enige dag als gezin is dus de zondag. Maar nu moest hij ook weer alle pinksterdagen werken. En is hij vandaag vrij en werk ik. De zomer moet hij ook de zondagen extra werken. En de 2 ochtenden dat we wel nog samen zijn, ligt hij er 1 van in zijn bed. Dus ja vind wel dat we elkaar en gezin te weinig zien.
Klinkt als hele normale werkdagen TS! Mijn vriend werkt zo'n 45 uur per week in 5 dagen. Hij is bakker en werkt 's nachts, waardoor we elkaar, omdat ik ook gewoon 34 uur werk overdag, 3 dagen per week niet zien. Hij is nog niet thuis als ik weg ga, en als ik thuis kom, slaapt hij al. Ik lees hier verhalen over meer dan 60 uur per week werken, daar zou ik niet blij mee zijn. Dat vind ik veel te veel. Helemaal nu we een kind hebben. Die hij ook 2 dagen niet ziet, en 1 dag maar even. We hebben samen voor een kind gekozen, ik zou het heel erg vinden als ie dan nog meer zou werken. Gelukkig heeft hij op maandag vrij, omdat hij op zaterdag werkt. Dan zorgt hij voor Dafne, kan ie wat tijd inhalen.
Man gaat tussen 04/05 uur de deur uit en komt zo tussen 18/20 thuis en de laatste maanden is dat meer richting de 20 dan de 18 uur ...en soms komt ie helemaal niet thuis. Overdag heb ik weinig last van het alleen zijn maar tegen etenstijd begint mijn lichaam te protesteren (ben een afgekeurde tbm) en als ik dan het bericht krijg dat ie 20 uur of helemaal niet thuis komt moet je me even niet storen! Man weet vaak pas aan het eind van de dag hoe laat hij thuis zal zijn en dat vind ik misschien wel het meest vervelende, die onzekerheid....en het alleen eten en dat ie zoontje weinig ziet en dat de avonden kort zijn Edit: Hij komt wel altijd met een goed humeur thuis en is er altijd voor ons, hoor en zie dat ook wel eens anders...dat de man wel op tijd thuis is maar bok chagrijnig en dan tot etenstijd op de bank gaat liggen slapen of mopperen, aan zo'n man zou ik niks hebben!
Hier nog zo'n werkverslaafde man... Gaat in de ochtend al om 5:00 uur weg en is tegen 18:00 thuis op een normale werkdag. Nou heeft hij niet veel normale werkdagen, dus vaak is hij de avonden ook nog aan het werk. Weekenden zijn in principe vrij, maar van de 52 weekenden werkt hij er toch zeker de helft. Dan komen daar ook nog de zakenreizen bovenop. Zit dan 5 weken aan de andere kant van de wereld bijv. Overwerken of reizen is ook vaak last minute werk, hij kan zomaar de dag erop voor meerdere weken weg zijn... Soms baal ik er wel eens van hoor, maar als ik zie hoeveel plezier hij er zelf in heeft dan is het voor mij ook weer goed. En zodra ik of 1 van de kinderen aan de bel dat we hem teveel missen, laat hij alles uit zijn handen vallen en komt hij naar huis
Mijn man heeft ook ideale uren Maandag tem vrijdag van 7.30 tot 16u en hij gaat met de fiets werken, is op 5 min. daar Vroeger werkte hij 1 week vroege, 1 week late maar dit is toch véél fijner Zeker nu met ons dochtertje erbij Ik werk wel in posten, dus qua opvang is het ook handig dat hij 's avonds altijd thuis is als ik late heb
hier vertrekt hij meestal om 7 uur ligt eraan waar die heen moet werktijden zijn van 8 tot kwart voor 5, maar ze mogen 3 kwartier extra "eisen" en dan nog naar huis, hij komt dus regelmatig half 7 /7 uur thuis, dan heeft die tussendoor nog avonddiensten en zaterdagdiensten.
Mijn vriend werk van 07:00 tot 16:00. Is wel al om 06:00 weg en om 17:00 thuis. 1x in de 2 maanden is hij ong. 1 a 2 weken weg op Oefening. En aankomend okt. Gaat hij voor 4 mnd weg.het is wennen iedere keer als hij weg gaat. En kijk voor al tegen die 4 mnd op. Maar goed, hij vind zijn werk leuk & gaat er met plezier heen..
Tja ik ben het wel gewend, mijn man is pakketkoerier en werkt dinsdag t/m zaterdag. Hij vertrekt om 06:00 en komt op zijn vroegst om 18:00 thuis maar het kan net zo goed 21:00 zijn, dat weet ik nooit van tevoren, gedurende de dag hoor ik dat, ligt eraan hoeveel pakketten hij die dag moet afleveren, zijn toch minimaal 150 adressen per dag en soms ook 180 adressen, dus is erg variabel.
In de winter werkt hij vaak van 6 tot 17.30. in de zomer weet ik nooit hoelaat hij thuis is, of dat hij weer weggaat na het eten. Vaak wel en werkt hij dus van 6 tot 22:00 soms nog later. Wel is hij elke zondag zoiezo thuis.
Die van mij gaat zondag op maandagnacht om 3 uur weg en komt vrijdag meestal tegen 17 uur weer thuis. zit in de kost en dus snachts in het hotel. Zemaken meestal weken van 60 uur. ik kan er niet aan wennen dat hij in de kost zit maar het is niet anders.
Mijn man heeft echt een fijne baan nu! Ik ben lekker thuis en we hebben genoeg inkomen Hij gaat heel vroeg weg om de files voor te zijn dus staat om 5.45 op en vertrekt rond 6 uur dan werkt hij van 6.45-15.15 en is hij tussen 16.00-16.15 uur weer thuis... Heerlijk, sporadisch een weekend maar dat is tot nu toe maar 2x voorgekomen in 1 jaar en soms moet hij een week weg naar een ander land maar ook dat is nog maar 1x voorgekomen... Hij werkt 5 dagen en de vrijdag thuis, soms nog een dag extra thuis...
Hier wisselt het, ligt aan de projecten en deadlines. Hij is nu bijv. van 7-16:00 weg. Maar dat is heel bijzonder en heerlijk. Vaak aan het einde van projecten is hij tussen 6 en 23 uur van huis en dat dan van ma t/m zo. Dus in de rustige weken genieten we. En die andere weken kom ik ook wel door. Nodig gewoon gezellig mensen thuis uit en verwen de kids wat meer
Dat zijn hier geen lange dagen, dat is hier een rustige week. Daarnaast wordt er nog veel thuis gewerkt. Tot drie jaar geleden was hij 50% van zijn tijd in het buitenland, dan was hij er 's nachts vaak ook niet. En dan natuurlijk reizen in "eigen" tijd.
Mijn man gaat meestal rond 8 de deur uit en is rond 18.30 thuis. Heerlijk. Hij brengt vaak onze dochter zelf naar bed. Echter is hij wel vaak voor zijn werk de hort op en vaak weg. Dus na 20 uur en vaak in het weekend een halve of hele dag. Ook werkt hij vaak in de avond thuis. Vandaag is hij bijvoorbeeld niet voor 22 thuis. Dit komt ook wel met regelmaat voor. Volgende maand vertrekt hij voor een paar dagen naar Spanje. In het weekend moet hij vaak met klanten op pad. Dat soort dingen. Ik vind het wel prima. Hij is voor mijn gevoel ook veel thuis en besteedt voldoende aandacht aan zijn gezin.
Wat maakt het uit wat nu lange dagen zijn of niet, voor de één is 40 uur al veel en voor de ander is 60 uur peanuts. Mijn man heeft tot 2 jaar terug 80 uur in de week gewerkt, 2 jaar geleden heeft hij een andere functie gekregen waarbij hij meer regelmatige uren maakt en minder hoeft over te werken, wel zit hij regelmatig in het buitenland maar dat was toen ook al. Ik vind het heerlijk, ik hou van regelmaat en weten waar ik aan toe ben, maar ik heb inmiddels wel geleerd om soms te moeten schakelen. Ik kan me voorstellen dat het soms zwaar is voor je ts, zeker die zaterdagen lijken me niet fijn.
Man werkt van 7:00 tot 20:00 of nog langer. Veel werken,60 uur en veel reizen. We zijn er allebei ziek van maar ja hij heeft een vast contract en een andere baan zoeken valt niet mee. Ook in het weekeinde werkt ie maar dan thuis.