Een man hebben die veel werkt, hoe vind jij dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg dat ik het ook belangrijk vind om 'in luxe' te kunnen leven. En niet dat ik dat belangrijker vind. En ja dan zal er gewerkt moeten worden. Als ik soms lees dat mensen niet op vakantie kunnen, het heb jij schulden topic (en hoeveel mensen er dus schulden hebben :$) ben ik blij dat mijn man zoveel werkt. Ik stel me erop in dat we hem in het voorjaar en zomer weinig zien en in de winter wat meer.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik werk samen met mijn vriend dus heb er helemaal geen last van :D.
    Over 4 weken zal ik voor een half jaar stoppen met werken en dan zal ik em zeker wel missen.
    Hij gaat om 2 uur smiddags weg en is dan om 1 uur snachts pas weer thuis.

3. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    :D Iedereen zijn mening he.. Dat andere daar commentaar op hebben, tja.. Ik vind het fijn om zo te kunnen leven, dat mensen daar anders over denken is hun goed recht. Ik vind het wel vervelend dat sommige er goed in zijn je woorden 'in de mond' te leggen. Mensen lezen vaak wat ze willen lezen.
    Ik werk zelf ook nog, omdat ik het leuk vind om te werken. Niet dat ik zou moeten werken omdat we het anders financieel niet zouden redden. Wij hebben op dit moment 1 kindje, dus dan is de opvang nog goed te regelen.

4. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hier op dat vlak weinig te klagen.
    We werken beide in de psychiatrie en onregelmatig. (Partner 34u en ik 32u). Ik ben elke maandag en dinsdag vrij en partner in principe elke donderdag en vrijdag.
    Bij vroege diensten zijn we tussen 16u -16.30 thuis en bij late diensten pas weg om 14.00u.
    We zien elkaar vrij veel en het bevalt ons prima die onregelmatigheid.

Ik zou het niet leuk vinden wanneer mijn partner in de avond veel weg zou zijn. Juist de avonden vind ik het gezellig om samen te zijn, overdag vermaak ik me wel en trekken we er veel op uit.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    En wat denk je dat je zoontje vindt? Dat hij liever in luxe leeft of zijn vader wat meer ziet? Nogmaals wanneer het niet anders kan, snap ik het helemaal, maar dit kan ik gewoon niet begrijpen. Ik weet zeker dat mijn kinderen liever elk weekend/avond met hun vader doorbrengen dan 1 keer per jaar een vakantie.

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Met een basissalaris van €2000 en een hypotheek van bijna €1000 gaat mij dat toch echt niet lukken ;)
    Maar goed, wij lossen ons huis grotendeels af, wellicht doet een ander dat niet......

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Nee, maar je man verdient wel iets meer dan het gemiddelde volgens mij he?

8. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Tja, hij heeft nog nooit gezegd dat ie papa mist :D
    Ik vind het prima dat jij het niet kunt begrijpen. Wij vinden onze levensstijl fijn zo. Onze zoon brengt ieder weekend met zijn vader (en moeder door). Hij is op zondag eigenlijk altijd thuis, dus dan ondernemen we met z'n drieën wat. De ene keer is hij wel op tijd thuis om mee te eten en hem bijv. in bad te toen of op bed te leggen en de andere keer niet. Hij begint in de zomer vaak om 06.00 uur, dan heb je al snel een dag van 12 uur te pakken zonder dat hij onze zoon niet ziet 's avonds.
    Oh ja en we gaan wel vaker dan 1x per jaar op vakantie hoor :p

9. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Mijn man gaat om 6.45 weg en is om 15.45 weer thuis.
    Heerlijk, dan komen de meiden ook net thuis van school.

Weekenden vrij, kwartiertje lopen naar z'n werk,
    Verdient goed, ik hoef niet te werken, wonen ruim, sparen lekker.

En dat terwijl hij 'maar' MBO heeft gedaan. ;)

Blij mee, vooral als ik jullie verhalen lees...

10. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk! :D

Mijn, nu nog, vriend werkt ook fulltime daar natuurlijk, zit nu met zijn ouders in de maatschap en zijn ouders wonen ook op de boerderij. Over een paar jaar gaan we ruilen van woning en dan zie je elkaar ook automatisch wat meer natuurlijk :D
    Ik zelf werk buiten de deur en blijf dat ook wel doen denk ik. Al weet je nooit hoe dat in de toekomst gaat natuurlijk als we zelf op de boerderij wonen.

Het is inderdaad een way of life, maar op zich wel een mooie way ;)

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat wel

12. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is je goed recht toch ook om dat te vinden :)
    Ik vind het zelf ook wel prettig om te kunnen doen wat ik wil. Vind ik geen schande hoor

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Is ook geen schande. Ik vind het ook heerlijk dat we 3 keer per jaar op vakantie kunnen en dat ik niet op hoef te letten etc, maar mijn man ziet zijn kinderen ook nog wat vaker dan op zondag en een enkele keer doordeweeks tijdens het avondeten. Zou dat niet zo zijn, zou ik met alle liefde een paar vakantie inruilen voor wat meer quality time, maar ieder zijn ding.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier tegenwoordig redelijk gelijk matig. Meestal gaat hij tussen 7.00-7.45 de deur uit en is hij om 17.45-19.00 weer thuis. Soms avonds of een zaterdag of zondag maar over het algemeen redelijk constant. Erg fijn.

Eerder was van mrt- september 6.00/7.00 weg en ergens na 21.00 weer thuis sowieso 3a4 x per week.

Daarnaast doet hij nog wel klussen en andere dingen voor zichzelf . Ik werk donderdag en vrijdag ochtend vast en de rest van de week wanneer kan . Ik heb een eigen bedrijf nl.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn man werkt vaak 65 uur per week, verdeeld over 5 dagen. Moet vaak 5.30 van huis weg en pas rond 20.00 thuis.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Is ook geen schande en het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Als je efficiënt met de tijd omgaat die je thuis bij de kinderen bent komen ze echt niks tekort en kun je als gezin voldoende en geweldige herinneringen opbouwen. Bij ons is het echt kwaliteit boven kwantiteit. Wanneer mijn man thuis is doet hij echt alles elke minuut van de dag met de kinderen, hij is er dan ook écht 300% voor ze! :) En ja, het is dan fijn om niet op de centen te hoeven letten, vroeg met pensioen te kunnen als we willen en te weten dat je je kinderen kan laten studeren en een goede financiële basis kan meegeven. Maar goed, iedereens recht om zijn/haar leven in te richten zoals ze zelf goed lijkt. ;)

17. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Mijn man werkt dagen van 600-1700
    En dan iedere 3 weken in het weekend de morgen en storingsdienst. Ik heb er geen problemen mee vind het goed zo..
    Mn vader daarintegen is internationaal chauffeur, daar zou ik nu niet tegen kunnen.. alleen het weekend thuis meestal

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn vader werkte vroeger ook veel. Toen ik een jaar of 3 was en hij kwam thuis vroeg ik aan mijn moeder wat mijn vader thuis kwam doen:)
    En dit wil ik niet bereiken!
    Liever normale uren werken ipv 60 of meer zodat zoon en vader elkaar genoeg zien dan alleen maar werken om maar die 2 weekjes op vakantie te kunnen gaan.

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

"Mama, wat doet die meneer hier?"
    "Dat is je vader"
    "oh.."

hahaha :D

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier werkt man di tm zaterdag. En om de week ook zondag.
    Kortom 2xper maand de zondag samen vrij. Maandag is man vast vrij maar dan werk ik/gaat zoon naar voorschool.. kortom niet altijd even leuk en praktisch maar het zijt zo..

Deel Deze Pagina