Ik vind het knap hoe sommige het doen zeg! Ondanks dat m'n man zoveel werkt en zulke lange dagen maakt, kunnen we echt geen twee keer per jaar op vakantie! We zijn zelfs al jaren niet geweest, dus verheugen ons echt op volgend jaar. (Komt ook door kosten aan het huis e.d. Dat gaat dan voor) op de dagen dat manlief thuis is, en we hebben de boodschappen enzo gedaan zijn we het liefst gewoon thuis. Juist omdat we ons zo weinig zien zijn die dagen heerlijk!
Mijn man werkt niet persé veel (36 uur) maar wel vaak op dagen dat de kinderen thuis zijn. (avonden, weekenden, vakanties etc.) En dat vind ik best wel lastig soms.
mijne werkt soms 7 dagen in de week en vaak ook lange dagen... gelukkig kunnen we wel elk jaar op vakantie. midweekje voor 130 laatst nog. maar vind het wel erg moeilijk. zeker als je eigenlijk even goed wil praten en de andere partij is gewoonweg te moe...
Mijn man is ook 12 uur van huis weg, 5 dagen in de week. Hij moet 1,5 heen en terug reizen, 3 uur reistijd dus per dag. En dan gewoon 8 uur werken. Soms werkt hij over en hij start nu net met een collega ook een eigen bedrijf op dus hij zal thuis ook nog meer gaan werken. Ook is hij zichzelf nu iOS aan het leren (hij is programmeur, android app developer) om ook voor apple te kunnen programmeren. Ik vind het idd niet altijd leuk dat hij veel weg is en eigenlijk komt er daarom veel op mij terecht thuis. Maar dankzij zijn inkomen kan ik thuis blijven en heb ik de tijd om alles thuis te regelen. Al verlang ik soms ook wel eens naar een parttime baan, lijkt me wat rustiger op kantoor, dan de hele dag bij twee heel erg hyperactieve (en autistische) jongetjes te zijn Maar dat is helaas niet haalbaar ivm de zorg die ze nodig hebben en ik besef dat dat ook niet altijd ideaal is. Deze zomer gaan we verhuizen en hoeft mijn man nog maar 1,5 uur per dag bij elkaar te reizen, dat scheelt zoveel!
Mijn man heeft dezelfde 'van huis zijn tijden' als jouw man. Alleen dan maar 3 dagen in de week. Hij werkt de andere dagen thuis en om de maandag een dag bij zijn tweede werkgever. Voor deze werkgever werkt hij ook nog twee avonden in de week. In totaal ongeveer 60 uur per week en dan nog de reistijd (2 uur heen en 2 uur terug). Dat ie veel werkt vind ik prima, maar de lange dagen alleen met de kids vind ik niet altijd even geslaagd zou soms ook wel even een dagje willen werken en een paar uurtjes in de trein willen zitten Hij is een workaholic, maar ik vind het soms wel lastig. Dan plan ik een gezellig avondje en dan is er paniek in de tent bij werkgever 2, dan start ie gelijk de laptop op. Maar aan de andere kant: het geld kunnen we goed gebruiken nu ik geen werk heb. En de weekenden zijn echt voor t gezin. Als ik weer een baan vind moet hij werkgever 2 wel laten gaan, want dan gaan we het huishouden weer wat meer verdelen nu is dat mijn 'baan'.
Je leest ook echt wat je wilt lezen he.. Pff! Ik heb gezegd: de ene keer is hij op tijd thuis om mee te eten, de andere keer niet. Jij maakt er zelf van dat hij bijna nooit thuis eet doordeweeks! Hoe kom je erbij dat hij zijn zoon 1x doordeweeks ziet??? Jij verdraait het hele verhaal! Prima dat je het er niet mee eens bent maar lees wel eens goed wat ik zeg er maak er niet je eigen verhaal van. En of hij nou om 06.00 uur of om 07.30 uur van huis gaan, onze zoon slaapt dan nog hoor. Wat moet ie dan? Om half 10 beginnen omdat meneer tot een uur of 09.00 uitslaapt?
Nog een reactie van mij. Mijn vader werkt elke dag van 6 tot 7 (al zolang ik mij kan herinneren) vanwege een eigen bedrijf. Op zondagen heefr hij officieel vrij maar juist op zondag moet er veel gedaan worden in de winkel qua inkopen, rekeningen, schoonmaken, veranderingen enz. Ik heb mijn vader nooit gemist. Ik heb juist een hele goede band met mijn vader júist omdat hij er zo weinig was. Doordat mijn vader zoveel werkte en nogsteeds werkt, heb ik alle dingen gedaan in mijn leven die ik heb kunnen doen. Ik ben hem dus ontzettend dankbaar. Als hij niet zo hard had gewerkt dan zat ik nu niet in een huis in Turkije. Hiermee wil ik niet zeggen dat je hard móet werken om centjes te verdienen, maar over het algemeen geld de regel, hoe meer je werkt, des te meer geld. Zo ook dus bij ons. Tuurlijk is het vervelend dat hij zo ons minder zag, maar echt, ik heb zoveel respect en liefde voor mijn vader gekregen hier door.. ik vind niet dat er zomaar gezegd kan worden "hij ziet zijn zoon niet" want welke man wilt nou verplicht elke dag werken? Maar natuurlijk wilt iedereen bij zijn kind zijn, alleen gaat dat helaas niet. Ik ben het er dus niet over eens dat het een "gemis" is.
Sinds wij kantoor aan huis hebben, werkt hij meer, maar is hij dus veel meer lijfelijk aanwezig voor de kinderen. Hij begint meestal al om 6.30/7.00. Vaak zet ie dan de jongste in de box te spelen en zit zelf achter zijn laptop aan tafel. Tegen de tijd dat ik de 2 oudsten heb aangekleed en wij beneden zijn om 7.30, staat het ontbijt klaar en vaak zijn de broodbakjes ook al klaar. Vanaf dan neem ik het over, ga de jongste voeden en de oudsten aansporen tot eten en hij gaat vaak rondje bellen. Op de dagen dat ik werk, breng ik de 2 oudsten naar school en hij de kleinste naar opa en oma. Ik stap om 17.30 binnen en ga meestal meteen koken. De kinderen worden om 18 uur gebracht. Dan is het eten en douchen. Hij brengt dan de 2 oudsten naar bed en gaat weer verder werken, ik doe dan de kleinste. Hij gaat dan vaak nog werken tot 21 uur ofzo... Dus voor de kinderen lijkt het alsof papa heel veel thuis is...maar eigenlijk is ie constant bezig van 6.30 tot 21 uur. Jammere is dan ook wel dat ie vaak ook echt kapot is aan het einde van de week en dan om 22 uur ligt te snurken. In het weekend moet ie ook vaak nog "even" wat doen en heeft het wel consequenties als we wat gaan doen. Dan moet ie vaak daarna nog "even" bezig. Als hij thuis is als de kinderen uit school komen, gaan we vaak even bij papa wat drinken op kantoor. Dat is wel een groot voordeel.
Mijn vriend staat om 05.00 op en gaat 06.00 naar z'n werk.. De meeste dagen is hij 19.00 thuis en zoals afgelopen weken rond 22.00 pas.. Soms weekenden.. Op een beurs of in de studio opbouwen.. Laatste was hij 14 dagen aan t werk.. We genieten zeker van de weekenden❤️
Mijn man begint om 16.00 elke dag en is vaak pas tussen 04.00 en 07.00 vrij. Nooit samen avond eten en door de lange dagen kan hij als hij wakker is bijna gelijk door naar het werk. Wel jammer maar het is niet anders. Betere tijden komen nog wel.
Wat zijn er veel hardwerkende mannen hier! En veel thuisblijf moeders zeg. Mijn man werkt elke dag van 08.30 tot 17.30. En is binnen 15 min thuis. Heerlijk! Zelf werk ik ook 32 uur. Ik ben ontzettend blij dat we veel tijd samen hebben. Sommige avonden liggen wij echt al om 2200 uur in bed hoor, lijkt me heel ongezellig als je man dan pas thuis is. En we doen veel leuke dingen samen savonds. Hoewel het me heerlijk lijkt dat er genoeg financiën is zou ik het toch vervelend vinden om mijn man zo weinig te zien. Ik vraag me af hoe ze dat doen met eten? In de auto onderweg? Of altijd vette hap? Ik vind dat een van de fijnste momenten van de dag! Samen avondeten.
Ik vind de tijden niet heel schokkend, maar gezellig is anders. Mijn man werkt ook onregelmatig en heeft in de maand 1 weekend vrij en die werkt hij dan vaak over, doordeweeks is hij vaak vrij maar dan ben ik aan het werk. Het voordeel is dat we zoon niet vaal naar een oppas hoeven te brengen, het nadeel is dat we elkaar soms 3 of 4 dagen helemaal niet zien ( ik ga dan sochtends werken en ben rond 6u thuis en hij begint om 3u smiddags en is rond middernacht thuis en ik slaap dan al).
Ja, hier ook één! Melkveehouder, om gelijk even in te springen op jou vraag mamavanjuul. ML gaat hier om 07.15 eruit, is dan aan het werk tot 09.30, om 10.00 uur weer naar buiten tot aan 12.30 en dan om 13.00 tot aan 15.30 (soms ook gewoon tot 17.30) Even wat drinken en dan weer naar buiten van 15.45 tot 17.30. Dan gaan we samen eten en om 18.30 is ie alweer pleite, tot een uurtje of 21.00/21.30. Tja, wat zal ik ervan zeggen: ik ben het gewend én weet waar ik voor gekozen heb. Liefs,
Hier half 8 weg tegen half 6 thuis. Soms paar dagen buitenland. Ik werk zelf 16 uur verdeeld over twee middagdiensten. Twee andere avonden is man weg met de middelste naar het voetbal als trainer. Beiden werk op HBO niveau. Aantal jaar geleden moest hij noodgedwongen wegens sluiting van zijn werk een tijd in Belgie werken. Reistijd anderhalf uur enkele reis. En om de files voor te zijn vertrok hij dan om 6 uur en was dan met geluk tegen half 6 thuis.
Mijn man is om kwart over 7 thuis en eet dan gewoon thuis. Wij hebben dan al gegeten, maar hij komt dan gewoon bij ons zitten. Daarna kids in bad en naar bed en begint onze avond. Lekker netflix kijken meestal. Ik doe het huishouden overdag al, dus daar hoeft niets meer te gebeuren. En we gaan alleen in het weekend uit eten oid, omdat we daar doordeweeks t emoe voor zijn.
Als mijn man de avond ook nog door werkt neemt hij vaak wat extra brood mee en eet hij als hij 's avonds thuis is zijn warme eten op. Soms als hij 's avonds nog weg moet, bijv. een klus kijken eet hij wel 's avonds mee maar gaat hij daarna nog aan de gang. Over het algemeen werkt hij in de buurt dus hij is wel altijd zo thuis. Als ik moet werken eten we vaak niet voor 18.30/19.00 uur en dan is hij soms al wel thuis.
En wat is idd de reistijd van jullie man (en jezelf?) Wij gaan soms ook tussen de middag samen lunchen Ons werk zit maar 5 minuten van elkaar af haha
Mijn man is ....... Geen idee van de functienaam. Iets met computers en systemen bouwen e.d.. Wij eten alle dagen samen. Op de 3 a 4 dagen dat hij buiten de deur werkt alleen iets later (18:10 uur) en anders om 17:45. Omdat hij 2 dagen per week thuis werkt, zien wij elkaar niet weinig en hebben we veel gezinstijd ondanks zijn 60 urige werkweek.