Een man hebben die veel werkt, hoe vind jij dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn man is 40 minuten onderweg afhankelijk van de file. Ik 20 minuten en geen file want ik kan binnendoor.

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Mijn man is project engineer/project leider bij een groot metaal bedrijf.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn man werkt 'maar' 3 diensten per week. Maar hij is vrachtwagenchauffeur en heeft ook nachtdiensten en werkt in de weekenden en feestdagen. Door die nachtdiensten ben je ook min of meer 2 dagen kwijt. Hij slaapt lang uit, is de middag dan wakker en vertrekt vlak na het eten. Als wij opstaan, gaat hij zo ongeveer naar bed. Dat is soms best eenzaam en pittig met 2 kinderen. Voordeel is wel dat bij een gunstig rooster hij door de weeks ook wel eens thuis is en wij soms dan ook nog leuke dingen kunnen doen met het gezin.

4. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Mijn man is leraar en heeft een reistijd van 2,5 uur. Hangt van de file af. Meestal werkt ie door om de files te vermijden. Punt is alleen dat ie een rotbaan heeft :(

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    In de zomermaanden werkt hij 6 dagen van 5 uur tot 22 uur maar kan ook makkelijk later worden. (En dan ook nog een half uur reistijd naar zijn werk) Maar ik ga gewoon met de kinderen even langs op zijn werk.

6. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Hier werkt vriendlief officieel van 8 tot 17 maar dan draait hij overuren en dan werkt hij van 8 tot 21 of 23 uur (minstens 3x per week ongeveer als het niet vaker is). Hij is overigens ICT'er met van allerlei zaken erbij.:cool:

Ik zie hem dus niet heel lang maar de tijd dat we samen zijn genieten we ook echt van elkaar. Hij krijgt energie van zijn werk ook al wil die over een aantal jaar iets heel anders gaan doen (indien de mogelijkheid er is). :)

Zelf ben ik nog student dus heb ik verschillende tijden dat ik van huis af ben. Volgend jaar 32 uur p/w stage van half 9 tot 5 dus ben ik van 7 tot 7 weg.

7. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Nou, ik snap daarentegen niet hoe jullie dat doen.
    Jullie situatie is in deze tijd eerder uniek denk ik.

Wij hebben ons huis precies op het verkeerde moment gekocht...
    Rijden maar 1 auto...
    Werken allebei (goede fulltime baan en goede parttime baan)
    Proberen wat te sparen...
    Gaan wel op zomervakantie...
    Maar geen weekendjes of midweekjes weg...
    Dagjes uit gaan wel, maat proberen we wel low-budget te doen...

Kortom, als ik zou stoppen met werken weet ik niet of we nog op zomervakantie kunnen of dagjes uit...

Om topic:
    Man werkt 5 dagen in de week van 7.30u (weg) tot 18.00u (thuis), wel ok dus, is wel vaak een paar dagen in het buitenland per maand, dat is wel pittig. Zijn reistijd is gelukkig maar een half uur tegenwoordig.
    Voor zijn carrière zou het beter zijn, wanneer hij nog wat langer zou blijven werken 's middags, maar hij kiest in deze levensfase ook voor de kids...hoewel het best een lastige afweging is.

8. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Mijn man heeft een eigen bedrijf, dus maakt hij ook heel wat uren. Overdag veel offertes opnemen, adviezen bij klanten enz. Hij werkt in de isolatie/ventilatie/binnenhuisklimaat. Hij werkt ook 2 dagen voor een adviesbureau.

In de avonden/weekenden vaak administratie/rapporten uitwerken/website bijwerken enz enz. Regelmatig dat hij pas om 2 uur naar bed gaat omdat hij nog aan het werk is.

Ikzelf werk ook nog, en ook onregelmatig. Ik zou dus willen dat we ook maar 1 dag per week zouden hebben voor het gezin. Maar dit is zeldzaam. Weekend werk ik ook vaak, mijn man voetbalt.

Toch mag ik niet klagen, al het administratieve doet hij thuis. Dus meestal kunnen we wel samen eten 's avonds. En soms ook nog even tussen de middag.

Ik vind het zeker niet altijd leuk, maar je raakt er ook wel aan gewend.

Deel Deze Pagina