Naam al 'in gebruik'

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kinderwens87, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Wat vinden jullie. Wij hebben al voordat wij zwanger waren al namen bedacht, en zijn er allebei helemaal over uit, dit zijn onze namen. Nu is het zo dat een kindje wat ik ken dezelfde naam heeft als 1 van de namen op onze lijst. Haar moeder ga ik wel mee om, niet echt een vriendschap maar we spreken elkaar toch wel regelmatig. Voordat ik zwanger was zag ik daar zelf niet zo'n probleem in, maar nu begin ik toch te twijfelen. Kunnen we dat wel maken? Wat zouden jullie doen? Of wat zouden jullie ervan vinden als een goede kennis de naam van je kind ook zou kiezen. Het is overigens een vrij veel voorkomende naam, geen naam die je verder echt nooit/zelden hoort.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. Als jij een naam mooi vindt, dan noem je je kind gewoon zoals je het noemen wilt. Wat maakt het dan uit dat een ander kind ook al zo heet?

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Helemaal mee eens!

4. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Gewoon doen!

5. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik denk dat jezelf moet doen wat goed voelt. Ik persoonlijk zou het niet doen. Er zijn nu enkele meiden voor mij uitgerekend (zelfs meiden die ik alleen bij naam en van gezicht ken) maar mochten die de naam aan hun kindje geven die wij hebben voor ons kindje ga ik echt een andere naam zoeken.

Denk dat dat heel persoonlijk is. Als jij er geen problemen mee hebt gewoon doen..

Ik zou het niet kunnen waarderen als een goede kennis haar kind dezelfde naam geeft.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    jahoor gewoon doen!
    wie weet hoeveel dezelfde namen hij straks op de basisschool in de klas heeft! zeker als je al zegt dat t een gewone veel voorkomende naam is.
    ik werkte op een kinderdagverblijf dus kwamen ook al heel veel namen voor maar ook voor een naam gekozen die er al rondliep zeg maar...
    ergens moet je je grens trekken hoor!

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Kies voor jullie zelf de naam die jullie het mooist vinden. Als dat dan toevallig die naam is, dan is dat maar zo :) De naam is sowieso niet uniek, dus ik vind het echt wel kunnen!

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties, over het algemeen precies de instelling die ik had voor mijn zwangerschap;). Heerlijk die hormonen:p. Hihi gelukkig heb ik hier ook vl nog rondlopen die dingen fijn kan rationaliseren:)

9. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Doen waar jij je prettig bij voelt. Zou je het andersom vervelend vinden?

Hier kwam 2 maanden na de geboorte van onze zoon het bericht dat een oud teamgenoot dezelfde naam had gegeven. Tja leuk vind ik het niet, maar aan de andere kant snap ik het wel. Als ze later allebei willen voetballen is de kans aanwezig dat ze bij elkaar in het team komen. Maar als dit voor hun ook de naam was dan doe je er niks aan. Ik heb het kindje nu 10 maanden laternog niet gezien, dus wat maakt het nu echt uit.

10. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Mij zou het werkelijk niet kunnen schelen: de naam die ik voor mijn zoon heb is een naam die ik met zorg heb uitgekozen. Als een kennis dan toevallig ook die naam mooi vond en dat dit een paar weken eerder blijkt, soit. Kijk, als het mijn beste vriendin zou zijn wordt het een ander verhaal. Of als het om een hele specifieke naam zou gaan die je nooit hoort. Maar verder? Mwah. Nee hoor. Meer hondjes die fikkie heten inderdaad, en ik ga niet met de hele wereld rekening houden. Daarnaast: er zijn maar weinig namen die ik echt mooi vind, dus heb niet een hele lijst met alternatieven liggen hier. Lekkker doen dus, zou ik zeggen!

Deel Deze Pagina