Een meisje met een autogarage, ben je gek ofzo?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sandraske, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    geweldig!

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    is toch geen ramp?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Het gaat er toch om wat zij leuk vindt?

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Niks van aantrekken. Mijn zusje en ik zijn ook opgegroeid met auto's (mijn vader werkt in de autowereld). En wij waren en zijn gek van auto's, we hebben ook veel met Lego City gespeeld (auto's bouwen).
    Heb zelf ook nog een poos in de autowereld gewerkt en ben nog steeds gek op auto's.
    Het leukste is nog dat mensen die voor het eerst bij ons thuis komen denken dat de miniatuurautocollectie van mijn man is. Maar nee, die is toch echt van mij!!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Toen onze dochter 1 werd mocht ze eigenlijk beetje zelf kiezen wat ze het leukst vond van little people..
    En ze koos gewoon de tractor :)
    Toen ook hoop commentaar of we niet wilden vergeten dat ze wel een meisje was...

Later kwam daar de kermis bij... Het bijbehorende autootje was steeds foetsie.. Maar allerlei andere autootjes konden ook prima van de achtbaan. Ze kreeg nog een bus en een vliegtuig erbij...
    Helemaal geweldig :)

En toch is het een ontzettend meisje meisje.. Draagt bij voorkeur enkel roze jurkjes, nagellak en armbanden.
    En toch ook vandaag weer... Kom ik boven zat ze dr barbies te voorzien van een nieuw kapsel. Tussen dr treinbaan dus :)

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Persoonlijk zou ik het niet doen als hoofdcadeau, omdat ik voor mijn dochter nog wel andere dingen kan bedenken waar ik nog zekerder van ben dat ze het heel erg leuk vindt.
    Bij de garage twijfelde ik of ze er echt veel mee zou spelen. Auto's vindt ze nl soms wel leuk, maar ze speelt er niet mee zoals een jongen dat doet, geloof ik. Ze vindt vooral de 'autoglijbaan' leuk. Ze heeft nu wel een knikkerbaan, vindt ze volgens mij net zo leuk.

En bij een jongen: vindt t gewoon geen gezicht. Een pop om af en toe mee te spelen is nog wel schattig en moet zeker kunnen.
    Waar moet ik angst voor hebben, ik heb toch geen zoon :)? Jij doet je zoon toch ook geen jurk aan als hij het perse zou willen?
    Ik denk dat je een kind vaak best een beetje kan en mag sturen in zijn voorliefdes. Zijn genoeg ouders die pertinent tegen bepaalde dingen zijn, ook qua speelgoed (geen disney, of bijv alleen hout of juist plastic etc).
    Tja, als het zijn enige en ultieme passie is, dan ontkom je er niet aan, maar ik zou het 'niet zo leuk vinden'. Net zoals ik het wel heel erg leuk vindt dat dochter over t algemeen een meisje-meisje is.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Als dat is wat zij leuk vindt, dan zeg ik: geef haar die garage! :)
    Lekker belangrijk wat anderen er van vinden. Hier zijn auto's ook zwaar favoriet en dat terwijl we zelf niet speciaal iets met auto's hebben. Haar eerste woordje was papa, de tweede 'tautau' oftewel auto. Nu zegt ze de hele dag tautau en brrrmmm brrrrr broemmm! :D

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Serieus?:(
    Omdat ie een keukentje leuk vind?

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    pff niks van aantrekken, onze zoon heeft een babypop. die zag hij bij de zeeman voor een paar centen en wilde hem zooooo graag hebben. nou kind dan krijg jij toch lekker een babypop

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ach als volwassen mannen mogen zeggen dat WIJ zwanger zijn... Moet een babypop toch ook kunnen lijkt me.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Brrr, ik haat het als mannen (of vrouwen) dat zeggen!!

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoe wil je dat sturen dan? Door alleen "meisjes" spullen in huis te hebben waar ze niets mee doet?

Het is gewoon een stoer meisje wat gek is op autos maar wel de hele dag met een roze tasje sjouwt...

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Arevinol... een jurk dragen is heel wat anders dan speelgoed. En als mijn zoon een prinsessejurk in de verkleedkist wil, dan mag dat van mij. Of tasjes of nagellak. Hij ontwikkelt zich tot wie hij is... met of zonder glitters!

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dochter roept vaak bij de eerste aanblik van een speelgoedje dat ze het wil hebben. Maar meestal heb ik toch t laatste woord, ik kan namelijk beter dan zij inschatten of ze ergens veel mee zal spelen, of dat het eventjes leuk is en dan onder in de la belandt. En soms heb ik t mis hoor.
    Ik kan vaak ook sturen wat ze graag wil hebben. Wil je A of B? A!!! Zeg ik: of toch B (en geef een goed argument)? Dochter denkt even na, ja B!!! Ik wil B!!!

Ik vind eerlijk gezegd dat een kind remmen in zijn kleding redelijk in gelijke categorie valt als remmen in speelgoed. Een kind kan zich enorm gelukkig voelen met kleding die t zelf uitgekozen heeft, zich heel mooi in voelen. Waarom zou je dat dan verbieden (ik doe het wel hoor, tot op zekere hoogte)? Gut, mijn dochter straalt de hele dag als ze dr 'prinsessenjurk' draagt (en gelukkig vind ik m nog leuk ook). Maar ze mag m niet iedere dag aan.

Maar ik heb t over remmen in speelgoed he, een jongen die doorzeurt over allerlei meisjesspul zou ik heus niet alles verbieden. Ik zou er gewoon in eerste instantie wat terughoudend mee zijn, niet direct hele collecties aanschaffen. Tja, als dan blijkt dat ie echt alleen maar daar mee speelt of zich enorm gaat vervelen als je m geen meisjesspul geeft.. Goed, das in hele extreme gevallen. Liever een gelukkig kind natuurlijk.
    Maar mijn kind heeft wel meer speelgoed niet, dat ze heeel graag wil hebben (dan kan ik de hele speelgoedwinkel wel leegkopen). Er moet ook iets te wensen overblijven.

Maar ik denk dat ouders hun kinderen onbewust altijd wel sturen in hun voorkeuren. Wat zien ze van mama en papa (ik wil ook oogschaduw en nagellak!); gebruik je geen make-up, dan zal een kind daar ook minder snel naar talen. En in geval van TS, misschien het autobedrijf.
    Je kind voelt wel aan als jij enthousiast bent als ze met iets spelen of dragen wat jij leuk vindt. Het ene kind is daar natuurlijk gevoeliger voor dan het andere of gaat er misschien 'expres' tegenin.
    En TS, volgens mij vinden jullie het zelf ook vooral heel erg leuk dat jullie dochter graag met auto's speelt. Nou prima toch?

Maar goed, beetje zinloze discussie. Ik weet niet wat ik werkelijk zou doen in het geval dat ik een heel meisjesachtige zoon zou hebben (of als mijn dochter perse dr haar kort zou willen, tuinbroeken aan en alleen met auto's wil spelen) en anders doodongelukkig wordt. Maar het lijkt me een extreme situatie die niet veel voorkomt. Ws zou ik er aan toegeven.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Je hebt ook mensen die juist alleen jongensspeelgoed bij een meid doen en andersom

16. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    214
    6
    18
    Vrouw
    het maakt toch niet uit waarmee ze spelen. hier ook een meisje van 2 jaar en 3 mnd en speelt ook met de toet toet auto garage.
    maar ze speelt ook met poppen. ze speelt met alles dus.

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Gewoon geven hoor!! Mn dochter krijgt van haar (ouderwetse) oma geregeld poppen maar ze kijkt er niet naar op of om! Ze ziet natuurlijk de auto's van dr grote broer en vindt dat veel interessanter! En zeg nou eerlijk: zo'n rijdend glimmend autootje is toch veel leuker dan zo'n suffe pop?!! Dat wordt pas leuk als ze 2 of 3 is denk ik?
    Lekker die garage kopen dus, zeker als jullie zelf in de auto's zitten is het helemaal niet raar!

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lianna is ook helemaal gek van auto's, ze draagt trouwens ook niet graag jurkjes. Haar zusje is weer helemaal gek op poppen en wil altijd een jurk aan (dan is ze volgens haar een prinses). Yosyp hangt er een beetje tussenin, die is gek op auto's maar speelt ook graag met poppen en die zou het volgens mij ook niet erg vinden om een jurk aan te krijgen, haha.

Oftewel ik zou de garage gewoon geven.

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nee wij hebben heel bewust de keuze gemaakt om haar niet extra te stimuleren om met auto's te spelen. Maarja ze groeit er wel tussen op natuurlijk dus ze zit zoiezo bijna iedere dag in een auto :D

Het maakt mij niet veel uit waar ze mee speelt, als ze maar gelukkig is. En wij zijn wel heel erg van het zelf keuzes laten maken(broodbeleg, toetje, drinken, kleren, waar ze mee wil spelen etc), wel beperken we het vaak zodat uit max drie dingen kan kiezen Ik laat haar bijv niet de intertoys doorwandelen en kies maar wat uit.

Heb haar aantal keren laten kiezen, garage of iets anders (pop, duplo, hello kitty, etc) en ze kiest alle keren de garage dus ja das duidelijk denk ik..

Ieder doet het op zijn eigen manier ;)

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.242
    113
    Brabant
    oh my... hier echt geen probleem hoor. Ik was zelf echt geen meisjemeisje. (moest vroeger verplicht 1 meisje uitnodigen op mijn kinderfeestjes, de rest waren jongens)

Nu heb ik een echte diva en een jongensmeisje, ons geluk is compleet;)
    En wat kregen de meiden voor sinterklaar? juistja, een garage! Helemaal blij ermee.
    Er zijn ook genoeg meidenspullen in huis hoor, dus ze kunnen zich ontwikkelen zoals ze willen.
    Maar echt, wat is er mis met auto's? Weet je hoeveel ze daarvan kunnen leren? Zeker met een garage erbij, dikke pret hier hoor.

Wat ik trouwens oprecht jammer vind, ook al hebben wij geen zoons, is dat de meisjes dingen allemaal zo roze zijn. babyspul, keukenspul, huishoudspul etc etc.. lekker stigmatiserend.
    Zoals ik vroeger riep: je wordt niet als meisje geboren, je wordt zo gevormd (doelens op de stigma's hoor. Niet op moeilijke dingen als genderhuppeldepup)

Deel Deze Pagina