tot wanneer draaien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sarine2, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo allemaal

tot welke week draait een kindje nu eigenlijk
    de een zegt dat met 32 weken je kindje in de goede houding licht en de ander met 34 weken maar vanaf wanneer gaan ze nu zeggen dit wordt een stuit bevalling of niet

alvast bedankt liefs sarah

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    36 weken, dan krijg je ook een liggingsecho

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Die liggingsecho krijgt niet iedereen hoor! Dat is niet overal hetzelfde!

4. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik heb met 30 weken zwangerschap naar de gyn geweest (in belgie mogen we om de 4 weken naar de gyn) en hij zei me dat het kindje al gedraaid is:)

5. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik heb er dus twee en die liggen al zeker 8 weken hetzelfde, hoofdjes naar beneden. Zouden ze nog kunnen draaien?

6. Niet meer actief

Ja maar een kindje kan met 30 weken nog rustig terugdraaien hoor...
    Inderdaad, tot week 36.. als de gyn/vk dan een vermoeden heeft dat je kindje verkeerd ligt (en soms standaard) krijg je een liggingsecho

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik geloof dat de meeste verloskundigen 36 - 37 weken aanhouden en dan liever 36 weken. In ieder geval willen volgens mij alle verloskundige bij 36 weken zeker weten hoe het kind ligt. Als ze dat niet kunnen met voelen dan zullen ze wel een liggingsecho (laten) doen.

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze zoon is nog met ruim 37 weken goedgedraaid. Was wel een kleintje.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik krijg het standaard, aangezien mijn beeb al vanaf week 25 met zn hoofd naar beneden ligt en dus gewoon goed ligt. De vk voelt ook elke controle en kan goed voelen en beschrijven hoe ie ligt dus daar ligt het ook niet aan. Hier doen ze het gewoon standaard dan denk ik.

10. Niet meer actief

Ja dat kan ook... volgens mij doen de vk's in het diagnostisch centrum naast het ziekenhuis waar ik werk het ook standaard, maar weet ik niet zeker...

11. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn zwager draaide de dag voor hij geboren werd nog even lekker in een stuit, met 39 weken dus... was wel een 2e kindje

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    tegen mij zeiden ze vorige week dat het kind niet meer zou draaien en dat ze in de goed houding lag maare ik durf te zweren dat ik haar nog heb voelen draaien! 2 of 3 keer zelfs deze week...

13. sharon27

sharon27 Lid

8 jan 2008
    9
    0
    0
    Ze kunnen ook wel blijven draaien. Bij mij draait ze tig keer op een dag, maar dan gewoon van links naar rechts en het hoofdje blijft dan gewoon goed liggen.

14. Niet meer actief

Ja maar female is nog maar 31 weken en een paar dagen, die kleine kan echt nog wel andersom gaan draaien als die daar zin in heeft... Trouwens ook bij de termijn die jij nu bent, nu maar hopen dat die t uit zijn/haar hoofd laat :)

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    mijn VK gaf aan dat het gemiddelde waarop een kindje gedraaid is 33 weken is en dat het op 36 weken gedraaid dient te zijn. Als ons kindje met 36 weken niet gedraaid is dan word er een afspraak met de Gyn ingepland en word het kindje met +/- 38 weken gehaald.

Een vriendin van mij had een keizersnede van haar 1e kindje omdat deze in stuit lag. 2e kindje lag ook in stuit met 38 weken zou de keizersnede plaatsvinden bleek met 36 weken dat ze omgedraaid was en is m'n vriendin toch "nartuurlijk" bevallen :D

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn VK vertelde dat ze gewoon proberen te voelen hoe het kindje ligt, en als ze het niet zeker weten, dat ze dan nog eens een echo doen. Ligt ie dan in stuit, dan doen ze eventueel een draaipoging.

Die van mij lag bij de 20-wekenecho in stuit en ik krijg bij 30 weken weer een echo, omdat m'n placenta precies tegen het randje van de baarmoedermond ligt. Als ie blijft liggen of omhoog schuift, is het prima, maar deze echo kunnen ze dan gelijk even weer kijken hoe het kindje ligt. Daarna kan het nog wel weer draaien, zei de VK, maar ze zei ook dat ze tegen die tijd over het algemeen wel goed kunnen voelen hoe je kindje ligt. Bij mij zal dat wel niet zo'n probleem worden: klein buikje, dus...
    Als je wat meer buikvet hebt, of bijvoorbeeld veel vocht vasthoudt, kan het lastiger zijn en zodra ze het niet zeker weten bij die 35-36 weken, doen ze dan alsnog een echo.

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Rozemarijke, in jouw geval is het wel logisch dat ze het in de gaten houden!
    mag je met de 20weken echo spreken van een stuitligging? dan is de beeb toch nog zo klein dat het nog lekker vrolijk zwemt en nog tijd zat heeft om te draaien?

Hier lag beebje met 25 weken met het hoofdje naar beneden maar vorige week bij de VK lag het met het hoofdje weer boven :D eigenwijsje ;)

18. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Doen ze bij 1 baby dan niet zo vaak een echo?
    Ik krijg iedere controle een echo, tot nu toe om de vier weken en tussen de afgelopen afspraak en de aankomende zitten drie weken

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    in Nederland krijg je als alles goed gaat (dus niet bij de Gyn) maar 2 echo's en als het nodig is een groei echo rond de 36 weken.
    wees maar blij maaike :D

20. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Volgens mijn VK is de liggings/groei echo met 36 weken sinds kort ook standaard en kan iedereen hem krijgen.

Deel Deze Pagina