ineens bang voor down syndroom....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door juenco, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai meiden,

Misschien belachelijk dat ik me nu ineens zorgen maak en helemaal de reden waarom ik me zorgen maak denk ik, maar ik moet het toch even van me afschrijven...

Eergister heb ik een liggingsecho gehad. Ze lag gelukkig goed, met haar hoofdje naar beneden.

De echoscopist heeft ook alles nog even opgemeten en daardoor maak ik me toch een heel klein beetje zorgen:

- haar hoofdje lag iets voor op het gemiddelde
    - haar beentjes lagen ietsjes achter op het gemiddelde
    - ze heeft een klein neusje

Vorige keer was dit ook al zo (bij een groeiecho) Nu weet ik dat dit kenmerken kunnen zijn van down...maar ja, we hebben een nekplooimeting gedaan en daar kwam een kans van 1:10.000 uit.

pfff het zullen de hormonen wel zijn???

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, misschien hoort het bij de termijn! Ik had dat een paar weken terug ook ineens, terwijl ik er niet eens aanleiding voor had. Heel raar! En nu is het weer over. Zo stom... :)
    Ik hoop dat het bij jou ook maar even duurt. Je moet maar proberen er op te vertrouwen dat je kindje gewoon helemaal in orde is, en dat het inderdaad de hormonen zijn.

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ik herken het wel hoor. Bij mijn dochtertje had ik ook een echo met een groot hoofdje en kortere beentjes, maar ze is kerngezond. Volgens mij groeit gewoon soms niet alles even hard en haalt het het wel weer bij.

twinny

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Dank! Ik kreeg het ineens spaans benauwd zeg...zweten en als eem gek googelen. Gelukkig trok het op een gegeven moment weer weg. Nu ben ik er niet zo bang meer voor, al blijft het spannend.

Deel Deze Pagina