Ik vind Liv of Lizz erg leuk. en Fenna of Jenna. verder: Sophie Lily Emma Sarah (die van mij spreek je op zn Engels uit) Lisa Amber
- Mia en Ida - Mia en Eve - Mia en Ada - Mia en Lea / Leah - Mia en Nena - Mia en Ava - Mia en Ella - Mia en Una - Mia en Bea - Mia en Katie - Mia en Zara - Mia en Liv - Mia en Lucie - Mia en Didi - Mia en Hanna / Hannah - Mia en Rosa - Mia en Tara
Mmmm veel mooie namen! Isla is leuk, en Lena (maar wordt als Lina uitgesproken, wat ook mooi is, maar ik wil dat Lena als Lena en Lina als Lina (en niet Laaina) wordt uitgesproken). En Lily maar dit staat op nr 8 hier. Katie is ook superschattig maar vind ik toch iets te Engels. Denkendenkendenken...
De laatste toevoegingen van mijn man zijn Carina en Zoe. Vind ik allebei wel leuk maar ben er niet helemaal weg van...
- Mia en Afra - Mia en Dani - Mia en Marie - Mia en Aida - Mia en Nika - Mia en Anya(h) - Mia en Gwen - Mia en Dana - Mia en Flora - Mia en Daphne - Mia en Lexi - Mia en Davia - Mia en Niki - Mia en Helen / Hellen - Mia en Stella - Mia en Livia - Mia en Dena - Mia en Erna - Mia en Dian - Mia en Dina - Mia en Hester
Livia vind ik te gek maar we willen de -ia uitgang vermijden omdat het al zo centraal in Mia's naam is. Sasha is ook erg leuk, die moeten we ook maar eens op het lijstje zetten. Dan hebben we nu Zoe, Sasha en Carina... misschien eens een poll plaatsen!
Liv vind ik erg leuk maar beetje een modenaam. Zoe kan men hier gelukkig goed uitspreken omdat het niet superpopulair maar wel bekend is - ze zeggen "ZO-ie" met een heel zachte -w- in het midden. Ik vind Zoe alleen geen echt warme naam dus weet het nog niet! Sasha is alweer afgevallen omdat ik me niet over het feit dat het eigenlijk een mannennaam is heen kan zetten (Russische koosnaam voor Aleksandr/Alexander). Carina, hmmm ik vind de betekenis super maar heb er ook geen echt "ja" gevoel bij! Zo zie je maar dat ik mijn eigen ideeen nog harder bekritiseer dan die van anderen hahaha
Sasha kan ook voor een meisje, hoor. Ik kan het wel weten, ben zelf Russisch . Voluit is het inderdaad Alexandra, verkort Sasha. Het is een unisex naam en dat moet je inderdaad willen... Kara of Cara als een variatie op Carina misschien. Zelf vind ik Kajsa erg leuk maar weet niet hoe het met de uitspraak zit. Ik moest ook nog aan Vlada denken...
Ooooooooo kan het echt voor een meisje, ook in de originele taal? Dan ga ik het misschien alsnog overwegen... Ik heb nog steeds geen echt warm gevoel bij Zoe (zie mijn "Mia en Zoe" bericht) dus ik ben al jullie ideeen in dit bericht weer door gaan spitten. Zelf vind ik Sasha, Rosa en Livia heel mooi. Ik denk dat Mia en Livia een beetje veel -ia klanken zijn dus ik ga Sasha en Rosa eens aan mijn man voorleggen (Rosa komt er wel doorheen omdat hij die ook ooit heeft voorgesteld... het leuke aan Sasha is dat het in Engeland en Nederland hetzelfde wordt uitgesproken. Rosa wordt Wroosa en soms zelfs Wrooser in Engeland, vind ik niet echt mooi maar kan ik aan, ik zou haar zelf toch Roosje noemen maar het is toch leuker als mensen de naam van je kind uitspreken zoals jij het mooi vindt!
- Mia en Sasha - Leuk! - Mia en Rosa - Mooi! - Mia en Livia - Doen! Bij Mia en Livia vind ik het absoluut niet hinderlijk dat beide namen op -ia eindigen, waarschijnlijk komt dat omdat Livia uit twee lettergrepen bestaat. Ik heb even een check gedaan bij mijn man..... het viel hem alleen op dat alledrie de namen met een -a eindigen.