verminderdevruchtbaarbaarheid met roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lad, 13 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    roken kan de vruchtbaarheid verminderen tot 50% maar ik vroeg me af hoe roken de vruchtbaarheid vermindert..
    wat gebeurt er dan?
    en weet iemand ook wanneer de vruchtbaarheid zegt maar voor de 100%procent is? ik heb het aan de verloskundige hier op de site gevraagd maar die stuurde me door naar een website maar daar staat het ook niet op ik kan nergens het antwoord vinden... weet iemand het hier misschien?

2. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    ik bedoel dan als je gestopt bent met roken hoe lang duurt het voordat de vruchtbaarheid weer voor de 100% is..

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    meid daar kan niemand je een antwoord op geven geen vk, geen gyn, geen ha helemaal niemand...en waarom niet? omdat het de vruchtbaarheid "kan"beïnvloeden net zo goed als dat het teveel drinken van "koffie"de vruchtbaarheid kan beïnvloeden en de kans op een mk groter "kan"zijn, is dat precies hetzelfde het geval met het eten en drinken van zoveel verschillende andere dingen je kan je vruchtbaarheid niet sturen, je bent vruchtbaar of je bent het niet (zowel van jou kant uit als van je partner) geen strakke onderbroeken (partner) niet te veel biertjes (partner) niet te veel roken (partner) ...

er zijn zoveel dingen, te veel dingen die je zou moeten laten om "eventueel" je vruchtbaarheid te kunnen bevorderen maar als je zo moet beginnen aan het willen zwanger worden kun je naar mijn idee net zo goed met je nek aan de kapstok gaan hangen want niemand kan jou vertellen wat er nou wel of niet werkt, het blijft een toeval van het goede eitje met het juiste zaadje...niks meer niks minder...

bij de 1e 2 kids, rookte ik als een ketter, dronk ik als een achterlijke (zat nog volop in mijn staptijd) vrat ik alles waar ik zin in had, en toch werd ik bij de 1e de allereerste ronde gelijk al zwanger, bij de 2e was de planning te stoppen met de pil na de vakantie maar helaas pindakaas, ik was ziek geweest en het was alweer gebeurd...

nu we een 3e willen let ik best wel op veel dingen maar hoe raar ook, nu inmiddels al 9 mnd bezig en "nog" steeds niks...dus je kan er geen pijl op trekken, asl het gebeurd, gebeurd het, ga je leven niet helemaal omgooien al ver voor je zwanger bent, op het moment dat je positieve testen in handen hebt is het een ander verhaal maar leef zoals je gewend bent te leven (en natuurlijk wel een beetje met mate he).. ;)

succes

4. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Hey,

Ik sluit me hierbij aan bij alles staat 'kan' .

Ik ben 16 jaar aan de pil geweest en was de eerste ronde gelijk zwanger.
    ( en ja ik rook )

Helaas is dit mis gegaan , maar er zal nooit gezegt worden dat het door roken komt.(wat ik tijdens de zw schap niet meer deed)

Klinkt miss cliche maar vroeger werd er zelfs tijdens de zwangerschap door gerookt en we huppelen toch allemaal vrolijk rond.

Buiten dat is roken natuurlijk zowieso niet goed ;)

Veel liefs sancho

5. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    nou ja ik vroeg het me alleen maar af...

6. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    en het is wel zo dat als jij rookt tijdens de zwangerschap dat er een kans is dat jou dochter minder vruchtbaar kan zijn... en ik denk dat het altijd goed is om te stoppen met roken als je nou zwanger wilt worden of niet..

7. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Hey ben het helemaal met je eens hoor , maar mijn moeder rookte door tijdens de zwangerschap en ik ben dus erg vruchtbaar (zegge ze)

Maar al je vragen .... rook je zelf?

Liefs sancho

8. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    haha gelukkig maar! :) nee ik heb wel veel gerookt maar ben nu samen met me vriend een maand ongeveer gestopt.. en ik moet zeggen ik heb nu veel meer energie, was altijd keimoe.. voel me stukken beter! :D

Deel Deze Pagina