Een mobiel vanaf welke leeftijd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Myrthe, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties, en gelukkig bevestigen de meeste mijn gevoel ook al. Het is voor hem alleen voor de "heb" omdat andere kindjes hem ook hebben. Het is even een strijd hier maar blijf voet bij stuk houden dat ik hem te jong vind. ;)

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ja dat vind ik dus ook, het is voor de heb en daarom zou ik het ook niet doen. Inderdaad naar de middelbare school is een mooie leeftijd denk ik.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    12/13 idd, als ze naar de middelbare school gaan.
    En totdat ze zelf op eigen naam een abbo kunnen afsluiten moeten ze het maar doen met prepaid.
    Hoevaak ik wel niet hoor dat er torenhoge rekeningen op de mat vallen bij ouders van tieners omdat ze niet in de gaten hebben hoeveel 1 sms kost en hoe veel er verstuurd worden.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nou... das wel heel lang hoor....dan zijn ze 18....terwijl er al genoeg zijn die met 16 een bbl opleiding doen...en behoorlijk verantwoordelijk met dingen omgaan...

persoonlijk vind ik dat je dat tegen die tijd moet bekijken hoe je kindje daar in is.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik mocht ook pas een abo op mijn 18e en heb daar nooit wat over te klagen gehad hoor. Vond het allemaal prima.
    Dus ik blijf daarbij.

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik zou idd zeer zeker aanraden om ze dan wel GÉÉN Abonnement te geven de eerste jaren mits ze echt heel verantwoordelijk ermee omgaan (heel vaak is dit niet het geval)
    Hoevaak ik wel geen telefoontjes van ouders krijg over de rekeningen omdat zoon/dochterlief zeer veel doet bellen/smsen en de ouders krijgen dan torenhoge rekeningen je schrikt je echt rot als je dat steeds ziet :$

Maar @ TS: Ik zou gewoon je gevoel achterna gaan is altijd het beste als jij het niet wilt punt uit :)

7. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Mijn 2 oudste hebben ook een mobiel (niet een luxe, gewoon een simpele mijn dochter een oude mobiel van mij). De hele klas heeft inderdaad al mobieltjes en de kids bellen en sms-en ook al onderling. Ik vul maximaal 1x in de 2 weken hun beltegoed met 10 euro aan. Ik vind het ook wel handig nu ik er een kleintje bij heb. Ze spelen vaak buiten en vind het wel fijn om ze te kunnen bereiken als ik de deur uit wil gaan ongeplant. Ook met de vakantie is het handig, wij gaan meestal naar campings met een pretpark er aan vast (Slagharen bv.) en ze gaan vaak zelfstandig de parken in dan. Ook gaan ze zelfstandig naar opa en oma die op 5-10 minuten lopen is en dan kunnen ze me bellen als ze aangekomen zijn of als er iets is (tuurlijk kunnen ze daarvoor ook opa of oma hun telefoon te gebruiken, dus daarvoor is het geen must ;))

Ik vind het dus niet te jong om een mobiel te hebben (het is niet per se nodig, maar kan handig zijn). Maar je moet vooral doen, waar jij je goed bij voelt. Jij voelt zelf het beste aan, wanneer je kind er aan toe is. De één kan er op zijn 8e al mee omgaan, terwijl een ander er pas op zijn 15e er aan toe is. Dus je moet gewoon doen, wat jouw gevoel je ingeeft.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon is ook tien en die mag er wel een.

Hij moet smorgens een stukje lopen naar de bushalte die hem ophaald om naar school te gaan. Hij kan niet bellen ( zijn kaart was binnen het uur op zo leuk bellen he) maar ik kan hem wel bellen,. maar hij heeft hem alleen gekregen omdat hij dus een stukje naar de bus moet lopen en aan de andere kant van de stad op school zit.

Maar het mooie is de laatste tijd gebruikt hij hem niet en ik denk er niet aan dus het was even leuk.

Je zou voor de gein een oud toestelletje kunnen geven hier ook gedaan en dan een keer opwaarderen. Dan is de lol er snel van af. ze willen er ook vaak bij horen.

maar nu ik er over denk toch vande week weer een goedkoop kaartje halen hij is nu weer niet te berijken voor mij.:(

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

tjee hier krijgen ze niet eens met 12 jaar een mobiel
    als ze een jaar op 16 zijn vind ik een mooi leeftijd dan geven ze ook wat meer waarde aan geld eerder echt niet
    zou gek zijn

10. emje

emje Niet meer actief

ik denk dat het verschilt per kind. het ene kind kan al vroeger met geld en een mobiel omgaan dan een ander kind. ik denk dat je dat als ouders per kind moet bekijken.

zelf had ik op mijn 7e een mobiel. maar dit lag wel anders aangezien ik toen ook mijn eerste elektrische rolstoel kreeg en ook zelf naar school reed. als me rolstoel dan weer is kapot ging of ik een lekke band kreeg kon ik bellen. anders sta je daar onderweg tot iemand je vind. maar ik kon er ook heel verantwoordelijk mee omgaan ik gebruikte de mobiel ook echt alleen in die gevallen.

11. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik denk dat ze hier ook vanaf de middelbare school een mobiel krijgen maar zodra ik het idee heb dat ze er niet mee om kunnen gaan is het gauw klaar, ik heb echt geen zin in torenhoge rekeningen!

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    vanaf de middelbare school vind ik ook normaal. En dan gewoon prepaid met elke maand een tientje ofzo. Wil ie meer beltegoed, dan betaald ie het maar van zakgeld of een krantenwijk ofzo.

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Precies ;)

14. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik vind 12/13 eigenlijk al te jong, ik was 17 toen ik voor het eerst een mobiel had en ik gebruikte dat ding zelde haha dus zie niet in wat een kind van 12/13 er eigenlijk mee moet :/

Mijn broertje was 9 toen hij een mobiel kreeg en het was het nieuwste van het nieuwste met abonement :/ en hij kon er absoluut niet mee om gaan..

hij is nu 12 en heeft nog steeds een mobiel en nu gebruikt hij het ding niet meer dus wat is het nut er dan van? :p

15. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mijn zoon moet straks als hij na het vervolg onderwijs gaat een behoorlijk stuk fietsen. Ik zou het persoonlijk dan wel prettig vinden als hij mij kan bereiken. Maar vroeger had ik inderdaad ook geen mobiel op die leeftijd. En dan belde je gewoon ergens aan met een lekke band. Nu is de tijd zo veranderd dat ik het nu niet prettig zou vinden als hij dat zou doen, en mij dus gewoon kan bellen.

16. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Ergens tussen de 10 en 13 vind ik een redelijke leeftijd, maar absoluut geen abonnement!
    Ik heb zelf een abo gehad toen ik 18 was, en die rekeningen gingen hard. Nu overgestapt naar prepaid, Man heeft abo van zijn werk, maar ook prive is prepaid. Ik zie het nut van zo'n abo sowieso niet zo in, je kan opwaarderen via internet of telefoon, en vind het veelhandiger om overzicht te hebben hoeveel ik bel.
    Dat prepaid duurder is dan abo is ook onzin, je moet gewoon de goede provider zien te vinden.
    Tot mijn kids oud genoeg zijn word er gewoon gebeld met de nijntje-telefoon, 1 keer aanschaffen en geen maandelijkse kosten :)

17. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

Nou geef je gelijk wat heeft hij nou op deze leeftijd aan een gsm?
    Hier een knul van 9 jaar en die wil er ook 1 maar al te graag maar helaas pindakaas voor hem.
    Hij komt maar terug als hij naar de grote school gaat.
    Hier is de grote school namelijk 10km verderop en ze gaan hier allemaal op de fiets. Pas dan krijgt hij een gsm dat vind ik voor me eigen gevoel veiliger.
    Maar nu? Echt niet hoor de school zit op 2 min loopafstand en al zijn vrienden wonen in ons dorp!

18. brigges

brigges Niet meer actief

Mijn zoon heeft 'm vanaf zijn 9e ongeveer.... Hij heeft er niet eens om gevraagd, maar ik heb het hem gegeven omdat ik wil weten waar hij is als hij aan het buitenspelen is, en ik vind het belangrijk dat hij mij altijd kan bereiken.

Wil hij mij bellen..dan belt hij en laat de telefoon overgaan..ik zie dan op mijn telefoon dat hij belt. Ik hang op en bel hem dan zelf terug. Zo scheelt hem dat heel veel beltegoed terwijl ik een heleboel gratis minuten heb.

Ik geloof dat ik in drie jaar tijd misschien 6 keer het beltegoed heb opgehoogd.

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

als jij ophangt krijgt hij voicemail, dan betaal je dus al voor de eerste minuut, wat dus inhoud dat hij net zo goed die minuut vol kan maken om te zeggen waar hij is ;)

maar hier krijgen ze ook redelijk jong een mobiel, om dezelfde redenen als jij geeft.

20. brigges

brigges Niet meer actief

Nee..want hij belt me wel, maar ik neem niet op. Ik druk zijn gesprek dus weg... er wordt niet opgenomen en dan kost het ook niets.

Deel Deze Pagina