Slofjes en kleding draagzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DragonBaby, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik had even twee vraagjes.
    De eerste was, weten jullie waar je leuke slofjes goed passende slofjes kan vinden voor jongetjes van 5 maanden?
    Ik kom in de winkels alleen meer stomme tegen of anders te grote.
    Heb eerder al eens gelezen over slofjes van aapies, maar ik weet als eerste niet of ze allemaal slofjes zijn of alleen met de schapenwollen binnenkant en daarnaast zijn de voeten van mijn zoontje nog maar 9 cm, 0,5 cm erbij opgeteld kom ik dus nog lang niet aan de kleinste maat van 11,5 cm. Die zijn dus veel nog te groot. Dus dat wordt hem ook niet.
    Zijn trouwens slofjes om aan te doen naar buiten.

Daarmee kom ik tot mijn tweede punt. Wat doen jullie je kind aan als je hem/haar mee neemt in een draagzak naar buiten?
    In de kinderwagen heb ik hem met een muts en een vestje aan met een warme deken. Maar die deken kan niet mee als ik hem wil gaan dragen in een draagzak. En een vestje aan lijkt me te koud.
    Ik zoek andere opties dan een draagjas.
    Dus wat kan ik dan? Hem een muts en winterjas aan en nog iets voor de benen zoeken? (en dan uiteraard de sloffen als ik die vind) Is dat voor de hele winter dan goed? En wordt dat ook niet te koud voor mij als ik mijn jas dan open hou?

2. Nati

Nati Niet meer actief

Met de sloffen kan ik je helaas niet verder helpen.
    Mijn dochter droeg in de winter in de draagdoek gewoon twee lagen kleding: romper met lange mouw en truitje met lange mouw en een maillot onder haar broek. Verder een muts, evtl. een sjaaltje (let wel op voor verstrengeling) en warme slofjes en als het echt koud was lekker onder mijn jas.
    Ik denk wel dat het een verschil is of je een draagdoek hebt of een draagzak. In de doek had ze al twee tot drie lagen stof om zich heen en moest ik juist uitkijken dat ze het niet te warm kreeg.
    In de draagzak lijkt me een jas, muts en een maillot en slofjes onder de broek voldoende. Mocht het echt koud zijn kun je misschien een lange sjaal er overheen doen (kijk uit voor verstikking).

3. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Mijn zoontje heeft met deze temperatuur een mouwloze romper, shirt met lange mouwen, een broek en sokjes aan. Als we in de doek gaan dan krijgt hij een vestje en wollen sokken aan (die komen precies tot aan de doek, verder een lekkere warme muts die ook zijn oren bedekt. Als ik hem meer aandoe gaat hij mopperen omdat hij het te warm heeft en gaat hij zweten..

4. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Heel erg bedankt beide voor jullie antwoorden!
    Dan weet ik ook een beetje wat ik hem aan moet gaan doen.

Iemand nog ideeën voor leuke sloffen?

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    de aapies met bont van binnen zijn echt heel lekker warm maar als ze echt nog 2 cm te groot zijn is dat idd niet zo fijn, misschien evt met een dik paar sokken er nog onder ofzo
    hier al 3 maten aapies gehad en ik ben er heel tevreden over, ook nu hij loopt.

anders misschien wollen sokken over zn gewone sokjes aandoen?

6. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is misschien een handige link voor je als het gaat over wat je je zoontje aan moet doen in de draagzak: Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek? - Durf te dragen

Ben zelf ook nog op zoek naar goede slofjes. Ik doe mijn dochter meestal beenwarmers aan over haar broek als ik haar in de doek heb.

Deel Deze Pagina