Bijdrage kinderopvang flink omhoog.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dora en Boots, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    ik vind het belachelijk. Wij krijgen een derde. We zitten nu al te kijken of 1 van ons niet vanuit huis kan gaan werken.

Denk dat er straks weer veel moeders lekker thuis blijven bij de kids. Als het zou kunnen deed ik het meteen.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja ik maak me wel zorgen, ik denk dat ik straks inderdaad thuis moet blijven. Gewoon omdat ik mijn kosten er anders niet meer uit haal. Baal er van, ik vind werken heerlijk. Maar goed, misschien hoeft het maar 10 maanden, dan is de oudste 4 en gaat naar school, en de kleine is dan 10 maanden en gaat dan naar de opvang. 1 in de dagopvang moet wel te doen zijn. Maar lekker ontspannen is het allemaal niet echt zo.

4. linde90

linde90 Niet meer actief

Baal er echt enorm van.
    Net een huis gekocht op 2 inkomens, 2e kindje onderweg en dan dit....

Straks loont het niet meer om te werken, maar zal we moeten.
    Wat er beter aangepakt kan worden is eens goed kijken wie er die belastingvoordelen allemaal krijgen.

Ik vindt het eerlijk gezegt niet kunnen dat als je ook maar 1 dag gewerkt hebt per jaar om dan toch de kinderopvangtoeslag te krijgen.
    Maar dit is MIJN mening....

Ik werk 3 dagen in de week met veel plezier maar ook omdat het nodig is....We hebben goed gekeken of het haalbaar was financieel om een 2e kindje te willen, dat was het , maar of het nu zo blijft.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier dus precies hetzelfde, alleen hebben wij het huis op 1 salaris. Maar dan wel zo, dat we niks kunnen sparen als ik niet werk. Het zal allemaal wel gaan, maar echt kiele kiele..

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik vind het ook wel spannend. We krijgen ons eerste kindje, hebben een koophuis en we verdienen niet super veel straks samen. Ik heb er voor gekozen drie dagen te gaan werken, mijn man blijft fulltime werken. Omdat mijn ouders ver weg wonen zijn we afhankelijk van 3 dagen kinderopvang. We hadden net uitgerekend dat het ons ongeveer 150 euro per maand ging kosten (met alle toeslagen enz die we terugkrijgen) maar nu maak ik me echt best wel zorgen...

Het is ook zo lastig omdat je nog niet precies in bedrag weet wat je achteruit gaat. Al die vage berekeningen maken mij niet wijzer. Zojuist hoorde ik weer dat bij hoge inkomens het minst veranderd...en bij de lage inkomens juist het meeste...ze halen het echt bij de verkeerde mensen weg denk ik!

7. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Nou ik baal er flink van. Misschien valt het allemaal wel mee maar de plannen zijn er niet voor niks.

Wij willen een tweede maar door deze berichten moet je toch twee keer nadenken. Ik moet financieel ook blijven werken want we hebben dit huis op 2 salarissen gekocht.

We zullen wel weer zien....

8. linde90

linde90 Niet meer actief

ik snap het ook echt niet, we moeten allemaal maar kinderen krijgen en blijven werken en dan gaan ze het zo moeilijk maken.

Lijkt mij wijs dat ze eens op onzinnige dingen gaan bezuinigen..

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik vond het nog meevallen, hoewel het natuurlijk behoorlijk wat is. Ik hoop alleen dat dit alles is en dat er volgend jaar niet opeens besloten zal worden om nog meer te gaan bezuinigen :(

Overigens vind ik het een goede zet dat de uren naar gelang van het contract van de minst werkende worden aangepast.

10. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Dat betwijfel ik sterk, het is wel een rechts kabinet.

11. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik heb juist altijd het idee dat rechtse partijen meer voor de welgestelden opkomen en linkse partijen voor de minder bedeelden. Kan het ook fout hebben maar dat is mijn gevoel....

Het zou ook fijn zijn als ze het eens in jip en janneke taal uit konden leggen :)

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm, ligt het nou aan mij, maar die getalen voor 2011 kloppen toch niet? Wij betalen nu 250 euro per maand voor 3 dagen met 2 kinderen, en verdienen minder dan die 70.000 euro. :(

Maar goed, ik was er al bang voor. Ik had mezelf al voorgehouden dat we straks (in 2013) zeker 500 euro in de maand kwijt zullen zijn. En dat lijkt aardig te kloppen (wordt zelfs wat meer volgens mij).

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

#13 Yukl, 6 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2011
    Ik vind het trouwens in het algemeen wel enigszins meevallen (in verhouding met wat ik had verwacht bedoel ik). Met name bij de hoge inkomens zal het erg duur worden (verhoudingsgewijs loopt het helemaal niet scheef trouwens tussen de lage en hoge inkomens).

Maar wat me alleen dus een beetje zorgen baart, is dat de getallen in mijn optiek niet kloppen. Wat zou suggereren dat het veel erger is dan dit.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

En uhm, kindertoeslag? Dat bestaat toch niet meer?

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ow wacht, het is een hoger inkomen, maar minder dagen. :D Daar zit het verschil m in. ;) Dus dan zal het wel kloppen.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oei, 550 euro per maand straks. :( En nu dus 250 euro. Dat komt doordat ik nu niets verdien. Maar rekening houdende met een studieschuld die moet worden terugbetaald en het feit dat ik nu een studietoelage krijg, gaan we met mijn inkomen er niet bijster veel op vooruit. Blegh. Naja, zal vast ooit wel weer goed komen. ;)

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wat ik me afvraag, ben wellicht blond ;). Er staat dit:

Door de bezuiniging van bijna 800 miljoen euro op de kinderopvang gaan ouders met een minimuminkomen in 2013 37 euro per maand meer betalen voor twee opvangdagen per week voor twee kinderen. Voor ouders met een hoog inkomen is dat 290 euro.

Gaat dit hele verhaal nu over 2 opvangdagen? En voor 2 kinderen? Zou ik nu per maand (40000 jaarinkomen) 353 euro aan eigen bijdrage per maand kwijt zijn? En is dit dan voor 5 dagen opvang of dus echt voor die 2 dagen zoals hierboven?

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ze zijn in het voorbeeld uitgegaan van 2 kinderen voor 2 dagen. Verder natuurlijk van de maximum bedragen die vergoed worden per uur (sommige kdv zitten op een hoger uurtarief en dat vergoed de regering natuurlijk niet). Verder gaat iedereen maandelijks 15 euro betalen en betalen de hogere inkomens duidelijk meer per maand extra dan de lagere inkomens.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Die 353 euro gaat over een inkomen van 70.000 euro. Van hoeveel dagen opvang maak je gebruik en met hoeveel kinderen?

Als je bijv. van 3 dagen gebruik maakt met 2 kinderen, moet je het bedrag delen door 2 en dat bij het bedrag optellen.

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Oké, ik ben denk echt blond, sorry!

Maar als ik straks (voorbeeld, zeg niet dat het gebeurd) mijn kind voor 5 dgn naar de opvang breng (1 kind) dan ben ik 358 euro x 2 kwijt, omdat dat voorbeeld is voor 2 dagen opvang...

Zucht.... Sorry, sorry!

Deel Deze Pagina