Problemen met eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Lady1985, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Mijn zoontje is 16 maand oud en heeft problemen met eten. Wanneer wij met hem aan tafel gaan zitten om te eten, eet hij hooguit 3 hapjes waarna hij gaat staan in zijn stoel als teken dat hij eruit wil. Wanneer wij hem dan weer laten zitten in de stoel wordt hij boos, eet hij niks meer en probeert wederom om weer uit zijn stoel te komen. Dit gaat de hele tijd zo door.

Als wij eraan toegeven, en hem dus weer uit de stoel halen, gaat hij spelen. Af en toe komt ie bij ons staan, maar als we hem dan wat eten willen geven draait hij zijn hoofd weg en gaat er weer vandoor. We laten hem overigens zelf eten. Hij kan nog niet met een lepel of iets eten, dus kook ik eten wat hij makkelijk met zijn handjes kan opeten. Wanneer we hem iets geven wat hij niet zelf met zijn handjes kan eten (zoals rijst), en wij hem dus moeten voeren, eet hij sowieso helemaal niks.

Dit allemaal is alleen tijdens het avondeten. Brood en fruit eet hij verder prima.

Graag zou ik wat tips willen hoe we hiermee om kunnen gaan.

Alvast bedankt!

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Gezonde kindjes hongeren zich niet uit, zeggen ze.
    Tandjes?

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Lees het voedingsgedeelte eens door, zal je veel herkenning tegenkomen ;)

Het niet tot slecht (avond)eten is een veelvoorkomend probleem op die leeftijd en kan heel lang duren. Hier eet ie de ene avond als een bouwvakker maar gaat ook regelmatig zonder eten naar bed, hij krijgt wel altijd een toetje. Maak er geen strijd van maar hier moet ie wel aan tafel blijven zitten totdat wij klaar zijn met eten...

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat is best normaal op die leeftijd...

Maak er geen drama van.. Als ie echt honger heeft eet hij wel hoor ;)

Hier doet zoontje dat ook wel eens.. Ik vind het allemaal prima maar hij blijft wel aan tafel zitten.. Hoe boos hij ook word
    Hier gaat hij ook staan in de kinderstoel, maar gewoon consequent terug zetten

Hij krijgt hier wel altijd een toetje

Deel Deze Pagina