Hoeveel echo's bij zwangerschap na 2 miskraam?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mamakaatje, Jan 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo meiden.
    Na een ma en een vmk ben ik nu weer zwanger geworden. Nu krijg ik een vroege echo rond de 7 wkn. Krijg je er daarna nog meer voor de 12 wkn? Ik ben ws gewoon onder controle bij de vk. Of kan ik beter ook naar de gyn gaan? Ik moet zowiezo in het zh bevallen op medische indicatie nav de geboorte van onze dochter.
    Alvast bedankt!

Liefs mamakaatje

2. pasjuh

pasjuh Actief lid

Nov 22, 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mamakaatje.
    Ik heb ook een vroege echo gehad met 7 weken in het ziekenhuis, na een ma en een miskraam en inderdaad met 10 weken nog een keer bij de verloskundige. Maar verder helaas niet meer... ;)
    Gelukkig gaat het deze keer ook goed allemaal en mocht ik wel met 13 weken nog een keer extra komen om het hartje te luisteren.
    Jammer he, dat je je kindje zo weinig ziet tijdens de zwangerschap!
    Succes en hopelijk gaat het deze keer allemaal helemaal goed!
    Groetjes Pasjuh.

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    ik het 2 miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en ben nu 7 weken en heb 2 echo's gehad. We mogen volgende week met 8 weken nog een keer. Mijn gynaecoloog begrijpt heel goed dat het super spannend is en stress is iets wat hij dus voor mij enigszins kan voorkomen door mij regelmatig een echo te geven.
    Hij stelde dat spontaan voor.

4. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Ik zou het heel goed kenbaar maken en aangeven!

Anders krijg je met 7wkn en als je pech heb met 16wkn weer
    (sommige ziekenhuizen doen met 10wkn 16wkn en 20wkn)

Goed aangeven want idd stress kan je zeker niet gebruiken

5. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik heb eerst een echo gehad om te kijken hoe ver ik zwanger was. Toen was alleen een vruchtzakje te zien. Daarna nog een echo en het hartje zien kloppen. Daarna heb ik nog 2 echo's gehad en daarna pas de 20-weken echo. Dus hier lekker veel echo's na een miskraam en ik loop ook bij de verloskundie.

6. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij kregen er eentje met 8, 10 en 12 weken... met 16 weken doen we pretecho, met 20 weken de medische echo en met 28 weken weer een pretecho en daarna moeten we wachten hihi

7. Marleen1986

Marleen1986 Actief lid

Dec 22, 2010
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Overijssel
    Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben ook weer zwanger na 2 recente miskramen, en ik heb afgelopen maandag (met 7+2) een echo gehad, met 9+3 krijg ik er weer eentje, en dan met 12 weken weer 1 !
    Hier heb ik zelf niet om hoeven vragen, ze planden gelijk alle data's al voor me in toen ik belde dat ik zwanger was.
    Dit is wel bij de gyn. omdat ik hier ook onderzoeken heb gehad na mijn miskramen.

8. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    voordat ik zwanger was van mijn oudste, heb ik 3 keer miskraam/ missed abortion gehad. bij de zwangerschap van mijn oudste, heb ik elke week echo gekregen. bij 5, 6 7 en 8 weken, daarna nog termijnecho met 12 weken. Mocht toen steeds bij de gynaecoloog komen.

Deze keer heb ik officieel alleen een echo gekregen met 12 weken, de termijnecho. maar ik had mazzel dat mijn verloskundige opleiding deed voor echoscopiste, dus mocht eerder al veel vaker komen ;)

9. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Na mijn miskraam hebben we een echo gehad met 6+3 weken. Met 8 weken ng een keer na een bloeding. En toen de termijnecho met 12 weken

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik kreeg er 2 voor de termijn echo..
    Maar bij mij had het nog een reden en miskraam en het termijn moest al een beetje bepaald worden ivm operatie onder narcose inplannen.

Ik heb met 5a6 weken gehad, daarna 7a8 weken en toen termijn.

Ik heb 2x nog vanwege bloedverlies en erge krampen gekregen en 1x na de operatie om te kijken of ons kindje het nog deed na de narcose.

Dus ook lekker veel mogen kijken ook :)

11. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    na 2 miskramen kreeg ik 3 echo's 1 met 12 weken en 2 dus vrij te plannen voor de 12 weken.
    na 3 miskramen ben ik overgestapt naar de gyn en mijn 4de miskraam en 5de zwangerschap heb ik tot 12 weken elke week een echo gehad.
    gewoon aangeven bij de verloskundige mijn verloskundige zei toen dat ze tot 12 weken 3 echo's vergoed kregen dus die heb ik bij hun dus ook gewoon alle 3 gehad

12. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    na een bbz en 2 ma's... heb ik nu met 7w1d, 10w1d... en over 2,5 week met 12w4d een echo... en daarna met 16w als het goed is weer... ik loop ook bij gyn.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik heb 5 ma s gehad en kreeg tot aan week 9 elke week een echo. Nu niet meer omdat we de kritieke fases doorgekomen zijn zeg maar.

Heb vandaag de termijnecho gehad, en eigenlijk zou ik nu pas met 20 weken weer een echo mogen krijgen, maar de vlos is zo blij voor ons dat het eindelijk gelukt is dat we met 14 weken nog een echo mogen laten maken.

In het ziekenhuis liet ik de vroege echos altijd maken. Vanaf ong 6 weken elke week. Nou had dat in het geval van de ma s niet lang geduurt hoor, in week 8 wisten we altijd dat het over en uit was.

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik heb 4 miskramen gehad en heb nu vnl extra echo's gekregen omdat ik bloedingen had. Met 5, 6, 7(2), 9, 12 (nekplooi) en 14 weken echo's gekregen in het ziekenhuis. Zelf met ruim 16 de geslachtsbepaling laten doen en gisteren de 20 weken echo.
    Dan gaan we nog 2 pretecho's laten doen rond 26/27 weken en rond 32 weken.

Share This Page