Een moeilijke vraag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beauty, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb eigenlijk een vraag die niet makkelijk voor mij is om te stellen, maar ik wil het toch graag weten. Hoe slecht is overgewicht voor een zwangerschap en wat zijn de gevaren ervan? Ik heb geen extreem overgewicht maar wel wat en bestaat het ook dat je tijdens je zwangerschap af kunt vallen?

    Groetjes,
    Beauty

    P.S. Dit was een hele stap voor mij om dit hier te schrijven
     
  2. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Beauty,

    Ik weet er niet veel van, maar volgens mij is lijnen tijdens de zwangerschap (en erna tijdens de borstvoeding) niet aan te raden.

    Sterkte,
    Jansen
     
  3. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik liep bij een dietiste voordat ik zwanger was, omdat ik ook overgewicht heb. Op het moment dat ze al wist dat we ervoor bezig waren, mocht ik niet streng lijnen. Ik moest gewoon gezond eten en zorgen dat ik genoeg melkprodukten binnen kreeg.
    Ze zei me ook dat als ik zwanger zou zijn, ik gewoon gezond moest eten en proberen op hetzelfde gewicht te blijven.
    Enne, ik was twee keer binnen twee maanden zwanger, dus mijn vruchtbaarheid was niet verminderd. Niet door mijn overgewicht en niet door mijn leeftijd... (Wat een bofkont ben ik toch!)
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai beauty,

    Overgewicht (extreme vorm) kan een belemmering zijn om zwanger te raken, Kan dus hoeft zeer zeker niet.
    Ik ben ook te zwaar en was direct na het stoppen van de pil in verwachting.
    Wat Cynthia ook al zegt, gewoon gezond en verantwoord blijven eten en inderdaad niet lijnen tijdens de zwangerschap doordat er dan afvalstoffen ed die niet goed zijn voor je babytje in je lichaam terecht komen.

    Wel goed van je dat je het durft te vragen, en wees maar niet bevreesd er zijn hier echt wel meer meiden met overgewicht of andere problemen dus schaam je aub nergens voor Doen wij ook niet ;) !!
     
  5. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hoi meid,

    Ik ben van mening dat iedere vrouw weer anders is, dus de ene vrouw met overgewicht zal sneller zwanger raken dan de ander.
    Maar lijnen tijdens de zwangerschap kan je beter niet doen, dit omdat je lichaam tijdens het lijnen allerlei afvalstoffen aanmaakt die slecht zijn voor het kindje.
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wat lijnen betreft kan ik je geen adviezen geven...
    maar alle artsen in het ziekenhuis letten heel erg op mijn gewicht.

    Ik ben nu niet te zwaar maar mag voor de behandelingen absoluut niet 25 punten boven mijn BMI (dacht ik)-score zitten. Dit is omdat vrouwen met overgewicht dit in de meeste gevallen ook merken aan de cyclus.

    Het is idd niet bij iedereen hetzelfde maar er zitten wel wat nadelen aan idd.

    Heel veel succes en bedenk je dat je echt niet de enige bent met dit probleem!!! Heel veel succes met het krijgen van je eigen wondertje!

    Liefs,
    Elmo
     
  7. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik hoef in principe ook niet echt af te vallen, maar ben nu bezig met de laatste vetrolletjes zeg maar, klein beetje te zwaar dus. Ik wil je het boek van sonja bakker aan raden: je eet gezond, niet teveel en valt er heel goed vanaf, succes.
     
  8. Niet meer actief

    Volgens mij valt dat reuze mee hoor, een tante van mij heeft ook last van overgewicht maar er is niets aan de hand hoor en tijdens de zwangerschap had ze ook nergens last van.... allemaal fabeltjes hoor vind ik het... :D
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat mag je wel vinden barbie, alleen is het wel bewezen dat het nadelen KAN opleveren.
     
  10. Niet meer actief

    Ja, precies KAN. 'T hoeft dus nie...Ik geloof er niet zo in moet ik eerlijk zeggen er zijn zoveel mensen die ik ken die hier geen problemen mee hebben gehad...:)
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hoe kan je het nou niet geloven als het bewezen is? ik snap dat niet maar ja... dat zal wel aan mij liggen dan.
     
  12. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik denk niet dat het slecht is voor je zwangerschap maar het maakt het voor jou wel extra zwaar.
    Zeker als je nog veel aankomt tijdens de zwangerschap.
    Dus niet teveel snoepen en proberen zo weinig mogelijk aan te komen, dat mag maar afvallen tijdens de zwangerschap kan je beter niet doen.
    En schaam je niet, bij mij zou er ook best wat af mogen.
     
  13. Niet meer actief

    Ik geloof het niet omdat er zoveel word bewezen echt zoveel als ik dat allemaal moet gaan geloven... Ik heb het om me heen gezien en zie dat het ook anders kan vandaar dat ik al die toestanden niet geloof.. Maar, ik begrijp wel wat je bedoelt hoor... :eek:
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat je er toch mee op moet passen hoor.
    Wanneer je een streng dieet gaat volgen moet je toch echt uitkijken.
    Ik denk niet dat je het jezelf gaat vergeven als je kindje een groeiachterstand krijgt doordat het niet voldoende voeding kan opnemen.

    Ik zou er echt niet te licht over denken hoor.
     
  15. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    maar je kan toch door blijven gaan (wel natuurlijk met de juiste voedingsstoffen en zo) totdat je weet dat je zwanger bent. dan kun je weer wat meer gaan eten, als het dan ook maar bij gezonde dingen blijft, toch?
     
  16. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Zolang je maar zeker bent dat je al de vezels, vitamines en mineralen binnenkrijgt die je nodig bent, is er nog niet veel aan de hand denk ik.
    Dan kan je best je eetpatroon aanpassen.
    Maar je moet jezelf niks tekort doen.
    Dat is niet goed voor jou, en ook niet voor de kleine ( wanneer je zwanger bent)

    Groetjes
     
  17. harriette

    harriette Actief lid

    18 nov 2005
    178
    0
    0
    noord brabant
    Hallo

    Nou ook ik ben een vrij omvangrijk iemand,ik weeg 115 kilo :oops: , maar gelukkig heb ik mijn lengte mee(1.79)
    Ik heb natuurlijk wel aan de dokter gevraagd of mijn gewicht een risico zou kunnen zijn om zwanger te raken.
    Hij vertelde me dat iedereen zwanger kan raken als bij allebei alles in orde is.
    Nou we zijn nu dus hard aan het klussen om te kijken of het allemaal lukt.

    Verder raad ik het je af om te gaan lijnen tijdens je eventuele zwangerschap, gewoon gezond blijven eten en zorgen dat je alles binnen krijgt wat de kleine nodig heeft.
    En als je echt zou willen lijnen doe dat dan als de kleine er is, je moet dan toch ontzwangeren.....(heb ik gehoord!!!!!) :oops:

    Nou succes met alles

    Jetje

    En je kan hier inderdaad alles vragen, iedereen helpt elkaar met steun en antwoorden
     
  18. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal

    Heel erg bedankt voor jullie reacties! Streng lijnen deed ik al niet maar idd gezond en verantwoord eten en geen snoep ed dus eigenlijk ben ik al best goed bezig! Heel erg bedankt!

    Groetje Beauty
     

Deel Deze Pagina