Hier weet ik me effe geen raad, misschien kunnen jullie me op weg helpen.... Na mijn miskraam heb ik nog geen ongie gehad.... ik heb wel 2 weken erna volgens mij mijn ei weer gevoeld (denk ik, voelde m altijd heel duidelijk) had ook veel slijm... (bah wat vind ik dit vies klinken) rond die periode ook wel geklust. gister was ik licht misselijk, mijn tepels zijn iets gevoeliger, en bij inwendig onderzoek voelde ik een verharde baarmoedermond........ zou ik....?????????? nu weet ik niet of ik als ik nu een test zou doen of die misschien zou gaan kleuren door de misschien resterende hcg van mijn miskraam.... wat denken jullie???????? help wat moet ik doen. 30 juli heb ik een afspraak voor nacontrole curetage bij de gynaecloog. maar tot die tijd wil/kan ik niet wachten. wat doen ze bij zo'n nacontrole? maken ze dan een echo? stel.......stel ik ben weer zwanger zien ze t misschien aan als restweefsel? ps 17 juni ben ik gecurateerd en heb normaal een cyclus van 28dgn.
poeh,..jeetje dat is lastig.... Ik deel wel je gevoel,...Hier 21 juni gecurreteerd, dit was restweefsel,...ook ik heb een cyclus (normaal) van 28 dagen,..dus zou volgende week ongi moeten worden,.... vorige week mijn ei gehad, ook gevoeld, en ook geklust toen,.. vandaag bruin verlies en ongi krampen,...maar geen echte ongi te bekennen nog,..misschien komt dat nog, misschien is dit wel een innestelling,... Testen kan nog niet bij mij, dat zou te vroeg zijn... ik moet 3 aug naar het ziekenhuis voor controle,... pff wat lastig allemaal he... Zou wel super zijn als het nu alweer gelijk raak is natuurlijk!! Hmmmm in jou geval,...je zou kunnen testen, maar hou in je achterhoofd dat er nog hcg aanwezig kan zijn...dus dat die miss positief wordt,... Dan zit er niks anders op dan wachten tot de echo,...of bloed laten prikken bij dokter,....hmmm nee ook niet want die kan ook nog sporen hcg vinden,... Op de echo kunnen ze kijken wat het is...neem aan dat zij wel het verschil kunnen zien tussen restweefsel en nieuwe zwangerschap toch? en anders gaan ze hcg prikken en als die stijgt is het nieuwe zwangerschap, dus daar kun je wel achterkomen op zich hoor,... nou meis, sterkte!!!
Beste Kristel, wat spannend maar ook vervelend allemaal. Ik hoop voor jullie dat er op de echo een zwangerschap vastgesteld wordt. Ik heb zelf op 11 juni een curretage gehad en ik doe sindsdien elke week een zwangerschapstest om te kijken of mijn hcg al weg is. De eerste weken knaltesten gehad en vandaag had ik een 2e streep dat amper te zien was. Dit doe ik omdat ik geen nacontrole heb en voor het geval dat het weer snel raak zou zijn ik zeker zou weten dat het geen oud hcg is. Nu heb ik vandaag een beetje buikpijn en rugpijn.... heb nooit last van ongi gehad dus weet niet wat ik ervan denken moet. @ Berretje; jij hebt ook een nacontrole. Wat houdt dat in? Groetjes, Karin
Hey meiden, Volgens mij verloopt je cyclus niet normaal als je nog hcg hebt. Boven een bepaalde waarde krijg je volgens mij ook geen eisprong. dus ik zou er een testje op wagen
heb t niet kunnen laten en toch een testje gewaagd. negatief. nu weet ik in ieder geval dat het hcg uit mijn lichaam is. maar die kwaaltjes....????? misschien veel te vroeg getest met middagurine??? ik heb immers geen idee hoe mijn cyclus zich gaat ontwikkelen. 1,5 week geleden mijn ei gevoeld. gister steken linksonder in mijn lies. verharde baarmoeder mond, iets gevoelige tepels.?????? we wachten maar weer af... zijn we immiddels errug goed in geworden dat wachten.. misschien zondag een nieuw testje..
Hai Karin, Hmmm volgens mij vrij normaal dat ze na een curretage (6 weken daarna) kijken of alles er weer netjes uit ziet van binnen,... Mijn eerste curretage werd ook gecontroleerd, alleen had ik zelf al wat last van buikpijnen enzo, en bleef vloeien met vlagen, dat bij de controle bleek dat er restweefsel zat,... toen 21 juni weer gecurreteerd en ook toen maakten zij een afspraak voor over 6 weken om te controleren of alles echt schoon is, voor je verder gaat.... Ze kijken dan met een inwendige echo of dus alles netjes schoon is, en in hoeverre je baarmoedermond weer gesloten is enzo,.... Je kunt altijd even een belletje plegen voor de zekerheid,...zodat mocht je weer zwanger worden er niks in de weg staat voor jullie nieuwe kindje,.... Ben je al ongi geworden na je curretage??
erg he dat wachten,...maar we worden er ooi tnog eens goed in Je cyclus kan soms goed van slag zijn na een miskraam/curretage, maar kan ook weer zo op de rit zijn,... mijn eerste cyclus na curretage was 31 dagen en normaal dus 28 dagen, dus dat viel erg mee,....Nu weet ik niet wanneer het gaat komen, dacht vandaag, maar was alleen bruinverlies, dus het is afwachten.... Ik zou als ik jou was ook nog even een paar dagen wachten en dan nog eens testen,... succes meis! ennuh, hou je ons op de hoogte??
tuurlijk hou ik jullie op de hoogte, jullie mij ook.....? zaterdag of zondag waag ik een nieuw testje. Berretje, test je dan gezellig mee? Ik hoop voor ons allemaal dat t weer snel raak is.
Hoi hoi vind het ook vreemd dat er geen controle is. Mocht me melden als ik na 5 weken niet ongesteld geworden ben.... Dat is morgen dus. Was eigenlijk van plan om niet meteen te bellen maar het tot volgende week af te wachten. Heb vandaag wel een beetje buikpijn.... lijkt wel de buikpijn die ik na de curretage had maar dan veeeeeel minder pijnlijk. Het lijken krampjes te zijn.... ander soort pijn die ik voelde als ik weleens krampjes had voor mijn ongi. @ Kristel: Ik test sinds de curretage elke week om te kijken of mijn hcg daalt.... de streepjes worden steeds lichter. Heb vandaag ook getest....De streep van vandaag was amper te zien (nog oud hcg.... pas als ie weer donkerder wordt ga ik ervan uit dat ik zwanger ben.... helaas nog niet dus ) zucht.... heb het er de laatste dagen toch weer iets moeilijker mee Groetjes, Karin
hmmm testen,...nee dat durf ik nog niet,...zitten tussen mijn oren maarik denk dat het ongeluk brengt...hahah stom he! Dusss ik ga gewoon wachten,..ja geen weken natuurlijk, maar als ik volgende week donderdag niet ongi ben ga ik testen,... aan de hand van mijn eigen berekening, eisprong iets later, moet ik ongeveer woensdag ongi worden, dus als ik het donderdag niet ben, magik testen van mijzelf....maar goed, als ik zwanger zou zijn, dan zal ik dat misschien wel merken, had ik vorige keer ook,... Diep in mijn hart hoop ik dat het alweer raak is, maar ik weet gewoon dat mijn ongi nadert,...toch blijf ik hoop houden, best lastig, want dan valt het vies tegen alsik straks ongi wordt,...Grrr nou ik hou jullie ook op de hoogte hoor.....!
vanmorgen vroeg opnieuw getest, toen leek hij negatief. had geen tijd om echt op het resultaat te wachten. ben net thuisen heb op de test gekeken. er lijkt een heeeeel licht streepje tezijn. Ik ben niet bekend met indroogstreepjes. heeft kv die? of toch nog oud hcg....? pfff ik weet t niet. Na die curretage verdwenen alle kwaaltjes met de noorderzon. nu 4 weken later zit ik weer met kwaaltjes maar in lichte mate. zag vandaag ook weer blauwe aders opkomen aan de zijkanten van mijn borsten........ ik weet t allemaal niet meer. kan denk ik alleen maar afwachten... berretje zie ik t goed ben je ongie geworden?
hai hai! Ben idd (helaas!) ongi geworden,...wist het ook eigenlijk wel hoor, maar je blijft de hoop houden,...en die hoop kan ik nu dus loslaten helaas... Op naar de volgende ronde,..pffff weer elke keer dat wachten enzo,..heb nu gevoeld hoe het zwanger zijn is (ik weet het, maar 12 weken, maar toch) wil het snelw eer zijn hoor,...hopelijk komt het ooit nog goed hier en lukt het allemaal nog een keer en mag ik het 9 maanden bij mij houden,.... jeetje jij een streepje,..tja ze zeggen dat je de test niet meer mag bekijken na een bepaalde tijd he,... ik zou gewoon over 2 dagen nog eens testen met ochtendurine....en dan kijken of er echt een streepje verschijnt of toch niet.... zou wel tof zijn meis als je gelijk weer zwanger bent,...duim voor je!!
Nog een keer getest Kristel...?? ik ben trouwens niet ongesteld geworden,..of wel,...?? ik weet het niet! ik heb bruin verloren, maar geen nieuw bloed,...toen 2 dagen niks, toen weer klein beetje bruin, weer niks en vandaag heel klein beetje, maar ook weer bruin,..en het is geen ongesteldheid te noemen,...vreeemd,... ik heb getest,..maar die was wit,..was paar dagen geleden hoor,...Nu ben ik alleen zooo moe,...ik kan mijn ogen niet meer open houden,...en dan schiet er ineens weer door je hoofd,...zal het toch...?? maar nee, na de curretage (ben 2x gecurreteerd) ben ik gewoon zo schoon dat mijn baarmoeder gewoon leeg is, en er niks uit te komen valt deze maand denk ik,.... Wacht wel af tot donderdag, anders ga ik naar de gyn bellen als ik nog bruinverlies heb dan....en anders ga ik proberen mijn eisprong te vinden deze maand,.... ben benieuwd hoe het bij jou is meis??? Groetjes